Gå til innhold

Flere som kommer til å avskaffe Netflix og andre store strømmetjenester?

Gjest PanteneProVVV

Anbefalte innlegg

Gjest PanteneProVVV
Entern skrev (På 23.9.2022 den 13.10):

Mer på manga enn anime sjøl men det finnes mye bra ja :) (og veldig mye dårlig selvfølgelig som med alt annet)

Vulgært.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

PanteneProVVV skrev (På 20.9.2022 den 11.30):

Hvorfor sitter vi og glor på dritt hver dag? Hva i granskauen er det som feiler oss? Joda, man skal slappe av etter en lang dag, men er det mulig å be om litt opplysning/en smule dannelse i det man inntar av visuell underholdning før hjernen sykner og svinner hen? Og hva i huleste skjer med Netflix for tiden? Jeg har aldri vært spesielt begeistret for denne strømmetjenesten, men en større opphopning og stadig produksjon av middelmådig skrot skal man lete lenge etter. Er det flere her som også kommer til å avskaffe Netflix og kun gå for NRK og HBO en gang i blant? HJELP oss arme krek av stakkarslige mennesker som drukner i underholdningens nytelsessyke døgenikt og skabb på hjernen.

Vi har kun HBO. Netflix har vært preget av søppel i flere år. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sagt opp Netflix for en periode og kommer til å fornye når stranger things sesong 5 kommer. 

Har ikke tall på hvor mange serier og filmer jeg hadde liggende i listen min som jeg ikke gadd å se ferdig fordi det var kjedelig eller dårlig. Spesielt amerikanske serier har alltid en gjeng med usympatiske karakterer som gjør at jeg ikke klarer å leve meg inn i handlingen. 

Likte for øvrig brand new cherry flavour, den var bra for å være Netflix. Har hatt paramount også, lurer på om den har byttet navn til showtime et eller annet nå. Der såg jeg Dexter new blood og yellowjackets som var ok. 

Men ting har forandret seg veldig med årene. Også trailere som har blitt veldig lange og nærmest idiotforklarer hele handlingen (kanskje likegreit, da trenger vi ikke å se filmer. 

Eksempel gammel filmtrailer om en venn:

Eksempel ny filmtrailer om en venn: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pleier ha netflix en måned i året, og se gjennom det jeg vil se da. Det holder i massevis. HBO har jeg gjennom borettslaget, så den ser jeg på iblant. 

Anonymkode: 8d575...4f0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er mange gode serier på Netflix. De jeg ikke liker bruker jeg selvsagt ikke tid på.
Jeg forstår ikke denne trangen til å definere underholdning man ikke liker som tanketomt skrot som ødelegger hjernen til folk. Poenget er å se det man liker og la være å glo på det man ikke liker. Og gjøre andre ting innimellom også, som å gå seg en tur eller tilbringe tid med de man er glad i. Strømmetjenester skal være kos og avslapning, ikke et dårlig substitutt for selve livet.

Jeg føler det er mye verre med den evige karusellen man fort havner i om man begynner å se på Tiktok, snapchat eller andre sosiale medier. Da kan man snakke om å glo altfor lenge på helt hjernetomme greier. Setter man seg ned og ser på Netflix, er det enten en episode eller to, eller i verste fall full bingeing av en hel serie. Men man følger aktivt et hendelsesforløp, på en måte jobber seg mot et mål. Blir man sittende på sosiale medier og glo, blir man bare sittende å ta imot masse dritt og fjas uten mening og sammenheng. Det er helt målløs fordøying av hele smågodthylla på en gang, og man aner egentlig ikke hva man egentlig har fått i seg. Eller om det var særlig godt i det hele tatt.

Anonymkode: 64fb9...635

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PanteneProVVV
Minitroll skrev (16 minutter siden):

Likte for øvrig brand new cherry flavour, den var bra for å være Netflix.

Ja! Denne likte jeg også veldig godt, et friskt (og uvanlig) pust kan man si!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Pleier ha netflix en måned i året, og se gjennom det jeg vil se da. Det holder i massevis. HBO har jeg gjennom borettslaget, så den ser jeg på iblant. 

Anonymkode: 8d575...4f0

Virker litt poengløst ettersom Netflix jevnlig fjerner programmer hver mnd. Så med mindre det er et av Netflix sine produksjoner så kan du ikke forvente at noe du tenkte du skulle se 3 mnd siden fortsatt er på Netflix den mnd du bestemmer deg for å abb.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ms Baxter
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Viaplay og play har ganske mye bra 
Viaplay har til og med alle Chicago seriene så 

Anonymkode: f54b2...091

Nei, det nok ikke noen serier for meg… men jeg likte chucky, from, lunsj og good karma hospital på tv2play da😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

PanteneProVVV skrev (3 timer siden):

Vulgært.

Så absolutt ikke

Ms Baxter skrev (2 timer siden):

Nei, det nok ikke noen serier for meg… men jeg likte chucky, from, lunsj og good karma hospital på tv2play da😅

Bare hørt om det siste 😛 

Anonymkode: f54b2...091

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 20.9.2022 den 19.35):

Netflix bare masseproduserer dritt over en lav sko, de skal ha stort utvalg men kvaliteten er det jo så som så med.

Men det er jo bare å velge selv hva man vil se. Sjekk IMDB etc før du trykker på play. 

Det har jo blitt laget "made for TV" lavbudsjetts Hallmark B-filmer alltid, noen koser seg med dem, andre står over.

Anonymkode: 03a44...71d

Men hvem er du til å bestemme at det er dritt? Det er dritt for deg, men for mange er det ikke det. Er sikker på at mange syns det du ser og din smak er dritt, men bryr seg om hva fremmede folk mener? Så lenge man selv får noe ut av det.

Anonymkode: 4164a...077

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og samboeren ønsker oss alltid Netflix gavekort til jul og bursdager slik at vi slipper å betale for det 😆 Ellers abonnerer jeg på Dicovery+ da det er mange bra dokumentarerer der. Sånn ellers finner jeg enkelt serier og filmer via gratis streaming.

Anonymkode: 24d54...be9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 10/11/2022 at 6:51 PM, PanteneProVVV said:

NÅ…! begynner nedtellingen

10.

09.

8 hours ago, PanteneProVVV said:

08. 07. 06. 05. 04. 03. 02. 01… pling!

?

Anonymkode: d4ff2...7ba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Annonse

PanteneProVVV skrev (28 minutter siden):

For avskaffingen av Netflix vel. Ingen andre?

jeg elsker netfkix, så nei

Anonymkode: 97fa6...a22

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja allerede avbestilt, blir ikke verdt det for meg, finnes andre tilbydere uten slike grenser. 

Anonymkode: 9a948...b8f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...