Gå til innhold

Flere som kommer til å avskaffe Netflix og andre store strømmetjenester?

Gjest PanteneProVVV

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Er ikke noe bedre å være på kvinneguiden så du kan jo begynne med å slette deg herfra 

Anonymkode: 12d68...bf0

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jegern Puahate skrev (På 21.9.2022 den 1.43):

Etter at altfor mange standard serier og filmer har synket i kvalitet, orginalitet og kreativitet de siste årene har jeg funnet meg selv i bli en entusiastisk anime-fan i voksen alder. En høyst undervurdert sjanger egentlig, selvsagt er det mye fjas og fjolleri men det er utvilsomt noe befriende med å se noe som holder det enkelt og ikke prøver så mye annet enn å underholde. I tillegg kan de glimte til med mer seriøse emner og gjøre det langt bedre enn mange av dagens selvhøytidlige produksjoner fra vesten.

Mer på manga enn anime sjøl men det finnes mye bra ja :) (og veldig mye dårlig selvfølgelig som med alt annet)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

PanteneProVVV skrev (På 20.9.2022 den 11.30):

Hvorfor sitter vi og glor på dritt hver dag? Hva i granskauen er det som feiler oss? Joda, man skal slappe av etter en lang dag, men er det mulig å be om litt opplysning/en smule dannelse i det man inntar av visuell underholdning før hjernen sykner og svinner hen? Og hva i huleste skjer med Netflix for tiden? Jeg har aldri vært spesielt begeistret for denne strømmetjenesten, men en større opphopning og stadig produksjon av middelmådig skrot skal man lete lenge etter. Er det flere her som også kommer til å avskaffe Netflix og kun gå for NRK og HBO en gang i blant? HJELP oss arme krek av stakkarslige mennesker som drukner i underholdningens nytelsessyke døgenikt og skabb på hjernen.

Jeg har ikke strømmetjenester. Ser mest på NRK i helgene og nyheter/debatten osv til hverdags, ellers litt på de andre kanalene, som Love IRL, Made in Oslo, Skal vi danse og Huskestue.

Anonymkode: a3849...f1a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du trenger ikke alle samtidig. Si dem opp, og ha 1 og 1 i noen mnd. Da får du ofte gode tilbud når du skal tilbake til dem igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har ingen strømmetjenester, ser på det lille jeg har interesse av på lineær tv og er aktiv bruker av av-knappen. Jeg har aldr skjønt hvorfor man legger så mye energi og engasjement i å mislike noe det er helt frivillig å bruke både tid og penger på.

Endret av Daria
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo ingen av oss som kommer til å avskaffe Netflix - alt vi kan gjøre er å si opp abonnementet vårt 🤣

Og ja, jeg er enig i at det er mye dårlig der, men jeg klarer da virkelig å hoppe over det jeg synes er dårlig og se på det jeg synes er bra - og kombinere Netflix med andre strømmetjenester slik at jeg får alt jeg ønsker meg.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 20.9.2022 den 19.34):

Tips?

Anonymkode: 5a499...382

Jeg liker Seven Deadly Sins og Kakegurui. Skal snart begynne å se Violet Evergarden!

Men jeg synes Crunchyroll har best utvalg av anime.

Anonymkode: e7164...9ec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi abonnerer på Netflix, Viaplay, Disney+ og Prime Video. I tillegg så har vi et par andre strømmetjenester igjennom borettslaget som vi får igjennom tvpakken. Vi bruker alle sammen, og det fordi det er forskjellige ting på de forskjellige strømmetjenestene. Og de har ganske mye bra som vi følger med på og vil se.

Hvis man ikke vil bruke strømmetjenestene, så er det ikke verre enn å la være å abonnere på dem, faktisk. Eller kun se det man vil se på de forskjellige strømmetjenestene. Man må ikke se det man synes er dårlig 😉

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PanteneProVVV
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Er ikke noe bedre å være på kvinneguiden så du kan jo begynne med å slette deg herfra 

Anonymkode: 12d68...bf0

Kvinneguiden gir og kvinneguiden tar. Den har tatt litt for mye av deg formoder jeg? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tipper at Netflix kommer til å bli nedlagt i løpet av de neste fem årene. 

Eller at dem kommer til å slå seg ned med Gud vet hva slags tjenester...       

Anonymkode: 8e63a...f28

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

On 9/20/2022 at 11:30 AM, PanteneProVVV said:

Hvorfor sitter vi og glor på dritt hver dag? Hva i granskauen er det som feiler oss? Joda, man skal slappe av etter en lang dag, men er det mulig å be om litt opplysning/en smule dannelse i det man inntar av visuell underholdning før hjernen sykner og svinner hen? Og hva i huleste skjer med Netflix for tiden? Jeg har aldri vært spesielt begeistret for denne strømmetjenesten, men en større opphopning og stadig produksjon av middelmådig skrot skal man lete lenge etter. Er det flere her som også kommer til å avskaffe Netflix og kun gå for NRK og HBO en gang i blant? HJELP oss arme krek av stakkarslige mennesker som drukner i underholdningens nytelsessyke døgenikt og skabb på hjernen.

Hva er så feil med dette?

Anonymkode: d4ff2...7ba

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PanteneProVVV
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Hva er så feil med dette?

Nordmenn strømmer mest av alle i Norden (over 3 timer i gjennomsnitt hver dag) og er på verdenstoppen når det gjelder hvor mye penger vi bruker på strømmetjenester. Interessant å tenke på hvordan dagene våre hadde sett ut uten strømmetjenester, tv og evig underholdning.

Jeg er generelt kritisk til alt som er lettvint og motstandsløst og mener også at kvalitet på underholdning som for eksempel film, dokumentarer og tv-serier kan måles objektivt. Her er det viktig å ta med hvilke kulturelle og moralske verdier underholdningen innehar, for vi blir preget av dette enten vi vil eller ikke. Amerikansk underholdningsindustri er ledende på verdensbasis og har derfor en enorm påvirkning kulturelt i hva vi anser for rett og galt og hva vi ønsker å oppnå/leve våre liv. Mange vil kalle dette for amerikansk kulturimperialisme, så kan man diskutere fordeler og ulemper ved dette. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 hours ago, PanteneProVVV said:

Nordmenn strømmer mest av alle i Norden (over 3 timer i gjennomsnitt hver dag) og er på verdenstoppen når det gjelder hvor mye penger vi bruker på strømmetjenester. Interessant å tenke på hvordan dagene våre hadde sett ut uten strømmetjenester, tv og evig underholdning.

Jeg er generelt kritisk til alt som er lettvint og motstandsløst og mener også at kvalitet på underholdning som for eksempel film, dokumentarer og tv-serier kan måles objektivt. Her er det viktig å ta med hvilke kulturelle og moralske verdier underholdningen innehar, for vi blir preget av dette enten vi vil eller ikke. Amerikansk underholdningsindustri er ledende på verdensbasis og har derfor en enorm påvirkning kulturelt i hva vi anser for rett og galt og hva vi ønsker å oppnå/leve våre liv. Mange vil kalle dette for amerikansk kulturimperialisme, så kan man diskutere fordeler og ulemper ved dette. 

Igjen spør jeg; hva er galt med dette?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest PanteneProVVV

Man kan se på amerikansk kultur som en vare som blir pushet på alle land i verden. Og med en en så massiv reklamesatsing og hollywoodbudsjett på 100 millioner dollars er det få som kan måle seg med denne ultrakapitalistiske, storforbrukende hypermakten. Amerikansk underholdning påvirker blant annet gjennom overfladisk fremstilling av «lykkelige mennesker» og «The American Way». Og i kjølevannet av dette ligger flere problematiske forhold som: synet på kjønn/legning, fremstilling og opprettholdelse av stereotypier, holdning til kropp og selvbilde, økonomi/utnyttelse/forbrukerkultur for å nevne noe. 

De som lager film blir også påvirket av amerikansk filmindustri og adopterer i stor grad de virkemidler og grep som her blir brukt. Frankrike er eksempel på et land som aktivt har gått inn for å bevare sin kultur gjennom film, etter å ha sett hvordan de amerikanske filmene ble mer populære, samtidig som franske filmer som prøvde å etterligne de amerikanske ble lite godt mottatt. Fransk filmindustri har derfor (akkurat som Norge) fått statsstøtte for å opprettholde og bevare sin unike kunst, kultur og fortellertradisjon i film/tv. 

Jeg skulle gjerne sett at vi i stede for å bli bombardert med amerikansk lavpanna underholdning, ble presentert for mer europeisk kvalitetsrettet underholdning. For å si det med andre ord: hvis du kunne velge, vil du at barna dine skal bli formet av The Kardashians, eller av den norske tv-serien Skam? For som sagt, påvirket blir vi enten vi vil eller ikke.

Endret av PanteneProVVV
Endring av setning.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

PanteneProVVV skrev (På 20.9.2022 den 11.30):

har ingen planer om det :) har akkurat kvittet meg med hbo max da jeg aldri brukte den,men har Disney +, netflix, viaplay og tv2 play

Anonymkode: 97fa6...a22

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 9/20/2022 at 7:56 PM, PanteneProVVV said:

Ja, man kan velge selv hva man vil se, men det berettiger ikke å lage tonnevis med tanketomt møl. Det som uroer meg er omfanget av underholdningsproduksjonen. Den bare øker og øker, vi oversvømmes jo, og det virker som folk liker det?!

Hva er galt med å bli underholdt? 

Anonymkode: 80fc5...b6f

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PanteneProVVV
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Hva er galt med å bli underholdt? 

Anonymkode: 80fc5...b6f

Det skaper slappe synapser og danglebær i hjernen. Tenk hvis vi ikke ble passivt underholdt i opptil 4 timer om dagen, hva vi kunne funnet på, for eksempel hore rundt på puben og slåss på gatehjørner! Eventuelt få tid til å kjede oss litt — noe som er usedvanlig bra for kreativiteten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...