Gå til innhold

Når jeg forteller han om mine behov, blir de ignorert. Når jeg da blir kald og orker ikke å snakke/forklare mer, spør han "Hva er galt?"

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er ikke det rart? Hva er poenget med å spørre "Hva er galt? Hva har jeg gjort eller evt. ikke gjort?" når det jeg sier uansett blir ignorert og ikke tatt på alvor. Jeg forteller, forklarer, sier at noe er viktig...Ingenting skjer. Og da blir jeg selvfølgelig lei av dette og "pull away" på en måte, blir litt sånn likegyldig, og da kommer han med "Hva er galt?". 

Jeg føler at han bare ikke ønsker å forstå meg / hva som er galt 

Anonymkode: 05bf6...5d0

• Liker 3
  • Hjerte 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva sier han hvis du da forklarer hva som er galt?

Anonymkode: fcd9a...5e6

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Hva sier han hvis du da forklarer hva som er galt?

Anonymkode: fcd9a...5e6

Hva er poenget når uendelige samtaler ikke har ført til noe? Han har tydeligvis null selvinnsikt når han ikke skjønner hva som er galt. For tre dager siden hadde vi en slik lang og ærlig samtale hvor jeg igjen, for 118.gang, fortalte han hva som er viktig for meg i forholdet, hva han bør passe på bla bla...Han sier "Ja, jeg skjønner", "Ja, jeg vil gjøre det", "Skal passe på det", men ingenting skjer. 

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet

Da bør man ikke late som man ikke forstår! 

Skrevet

Snakk om dette når dere begge har godt humør. Jeg og mannen fant ut at hvis det var noe vi ønsket å ta opp så sa vi fra at vi må snakke om det og det i kveld, så kunne vi skrive det ned på mobilen og begge være forberedt når vi skulle snakke. 

Alltid god stemning selv om det var vanskelige temaer. 

Anonymkode: e04cc...d53

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet

hvorfor spør du svarer jeg ofte til hans store frustrasjon når han har slike perioder der han er mer i sin egen boble enn i forholdet.. Når han da blir irritert er det fordi han vet at han har "dreti på draget" og kun kan klandre seg selv.. 

Anonymkode: 98735...925

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hva er poenget når uendelige samtaler ikke har ført til noe? Han har tydeligvis null selvinnsikt når han ikke skjønner hva som er galt. For tre dager siden hadde vi en slik lang og ærlig samtale hvor jeg igjen, for 118.gang, fortalte han hva som er viktig for meg i forholdet, hva han bør passe på bla bla...Han sier "Ja, jeg skjønner", "Ja, jeg vil gjøre det", "Skal passe på det", men ingenting skjer. 

Spør han istedenfor å si til han. Alså:

hvorfor gjør du ikke sånn og sånn? Hva hadde du følt hvis jeg gjorde sånn? Synes du det er greit å gjøre/ikke gjøre sånn? Tenker du på mine behov når du ikke gjør/gjør sånn? Jeg tenker på deg når jeg gjør sånn, tenker du på meg når du ikke gjør sånn?

osv

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Snakk om dette når dere begge har godt humør. Jeg og mannen fant ut at hvis det var noe vi ønsket å ta opp så sa vi fra at vi må snakke om det og det i kveld, så kunne vi skrive det ned på mobilen og begge være forberedt når vi skulle snakke. 

Alltid god stemning selv om det var vanskelige temaer. 

Funker ikke her 

Skrevet
AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Spør han istedenfor å si til han. Alså:

hvorfor gjør du ikke sånn og sånn? Hva hadde du følt hvis jeg gjorde sånn? Synes du det er greit å gjøre/ikke gjøre sånn? Tenker du på mine behov når du ikke gjør/gjør sånn? Jeg tenker på deg når jeg gjør sånn, tenker du på meg når du ikke gjør sånn?

osv

Da blir han defensiv og svarer "Må alt skje med en gang??". Nei, kjære, men noen ting tar 5 sekunder og trenger ikke å vente i 3 måneder. Eller "Nei, du har rett, det er ikke greit..." og så blir han stille og....det skjer ingen endringer! Da er det et valg han tar, så hvorfor spørre nå hva som er galt? 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

hvorfor spør du svarer jeg ofte til hans store frustrasjon når han har slike perioder der han er mer i sin egen boble enn i forholdet.. Når han da blir irritert er det fordi han vet at han har "dreti på draget" og kun kan klandre seg selv.. 

Anonymkode: 98735...925

Hva med å gjenta noe konkret istedetfor å svare passiv aggressivt?

»Er du sur/hva er det?»

»Vi hadde jo en samtale om X og Y, og du sier du er enig. Så skjer X pg Y, og da opplever jeg at du ikke skjønte det eller vil X og Y?»

• Liker 7
Skrevet

Hvorfor velger du å fortsette å være sammen med ham dag etter dag, når dette er helt frivillig? 

Anonymkode: a3cc8...6dd

• Liker 2
Skrevet

Hvorfor velger du å fortsette å være sammen med ham dag etter dag, når dette er helt frivillig? 

Anonymkode: a3cc8...6dd

Jeg tror det er mest fordi jeg er 41 og i min alder å møte noen ny og GOD mann er nesten umulig, spesielt når jeg er ganske usosial. Jeg velger altså dette fremfor kjedelige ensomme kvelder. 

Skrevet
DundreMilfin skrev (31 minutter siden):

Hva med å gjenta noe konkret istedetfor å svare passiv aggressivt?

»Er du sur/hva er det?»

»Vi hadde jo en samtale om X og Y, og du sier du er enig. Så skjer X pg Y, og da opplever jeg at du ikke skjønte det eller vil X og Y?»

Han husker nok alle disse samtalene. Hvorfor skal man minne han på det hele tiden? Jeg er jo ikke mora hans! Er det noe viktig, husker man. Hvis ikke...

Skrevet

du får skrive en diger huskelapp som du henger på veggen, og hver gang han ikke skjønner hva problemet er, så peker du på den. da får han lese den for 500 gang hvis han aldri husker.

• Liker 2
Skrevet
Ænema skrev (32 minutter siden):

du får skrive en diger huskelapp som du henger på veggen, og hver gang han ikke skjønner hva problemet er, så peker du på den. da får han lese den for 500 gang hvis han aldri husker.

Så da skal han gjøre det fordi jeg presser han, ikke fordi han vil / fordi det er viktig for han å huske

• Liker 1
Skrevet

men han er jo tydeligvis hukommelse som et tomt hull. klarer han ikke forandre seg så må du jo enten bare drite i det, eller sette noen krav. 

Skrevet

Covert narcissist

Anonymkode: 40bba...018

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Så da skal han gjøre det fordi jeg presser han, ikke fordi han vil / fordi det er viktig for han å huske

Åh... Er det du igjen...

Anonymkode: a15aa...1da

Skrevet
Ænema skrev (30 minutter siden):

men han er jo tydeligvis hukommelse som et tomt hull. klarer han ikke forandre seg så må du jo enten bare drite i det, eller sette noen krav. 

Han har hukommelse for ting som er viktige

• Liker 1
Skrevet

Åh... Er det du igjen...

Anonymkode: a15aa...1da

Hva? 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...