Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når man setter ned skattetrekket når man har hatt en litt stor restskatt året før, kommer det automatisk i manuell kontroll da? Eller er det når man har ubetalte krav? For har jo lest om folk her inne som får ned skattetrekket sitt hvert år uansett.

Anonymkode: 87f00...d76

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, du får ikke manuell kontroll av å endre skattekortet til lavere trekk.

Anonymkode: 1d657...bc6

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Nei, du får ikke manuell kontroll av å endre skattekortet til lavere trekk.

Ikke selv om man året før hadde stor restskatt heller? Har hørt det, men mulig jeg har misforstått… Har ihvertfall betalt den innen fristen og kommer til å ha lavt skattetrekk hvert år og heller sette pengene inn på en konto og betaler den selv.

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Ikke selv om man året før hadde stor restskatt heller? Har hørt det, men mulig jeg har misforstått… Har ihvertfall betalt den innen fristen og kommer til å ha lavt skattetrekk hvert år og heller sette pengene inn på en konto og betaler den selv.

Nei, vet ikke om noen i skatteetaten som jobber med kontroll av skattekort.

Mulig det ligger inne sperre i systemet på dem som har forfalt, ubetalt restskatt, men ikke på dem som betaler innen fristen.

Skrevet
AnonymBruker skrev (42 minutter siden):

Nei, vet ikke om noen i skatteetaten som jobber med kontroll av skattekort.

Mulig det ligger inne sperre i systemet på dem som har forfalt, ubetalt restskatt, men ikke på dem som betaler innen fristen.

Skjønner.

Skrevet

Du må uansett betale tilbake, så jeg skjønner ikke hvorfor folk betaler mindre skatt med vilje

Anonymkode: f3fa7...2e8

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Du må uansett betale tilbake, så jeg skjønner ikke hvorfor folk betaler mindre skatt med vilje

Investerer pengene. Men ja man må uansett betale tilbake.

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Neida. Men får jo ikke gjort det før i Desember. Ikke aktuelt før da.

Skattekortet kan du jo endre når du vil.

Anonymkode: 2b0a8...820

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (43 minutter siden):

Skattekortet kan du jo endre når du vil.

Anonymkode: 2b0a8...820

Ja, men jeg venter til Desember med å endre det for 2023. Det kommer jo i Desember.

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Og jeg forstår ikke de som betaler alt for mye når de kan investere pengene og får mer igjen for dem.

Vi er alle forskjellige .

Anonymkode: fd3f5...5b4

• Liker 2
Skrevet

Nei. Det er hvis man har ubetalt restskatt. Da er det for at man ikke skal få enda mere restskatt. Men de gjør ikke det når man har betalt restskatten innen fristen.

Skrevet

Og dere som har lavt trekk hvert år har ikke opplevd kontroll? De som er lei meg kan overse spørsmålet. Jeg spør andre her.

Gjest Anonym Brukar0
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Og dere som har lavt trekk hvert år har ikke opplevd kontroll? De som er lei meg kan overse spørsmålet. Jeg spør andre her.

Hvorfor er du så redd kontroll?

Skrevet
Anonym Brukar0 skrev (24 minutter siden):

Hvorfor er du så redd kontroll?

Ikke så redd egentlig, mer nysgjerrig. Er mer redd de skal sette opp skattetrekket mitt kjempemye hvis jeg får kontroll og så får jeg ikke satt det ned igjen til det som er riktig. Men ingen på Skatteetaten som tydeligvis vet noe om hvordan det er og ingen her heller.

Gjest Anonym Brukar0
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Ikke så redd egentlig, mer nysgjerrig. Er mer redd de skal sette opp skattetrekket mitt kjempemye hvis jeg får kontroll og så får jeg ikke satt det ned igjen til det som er riktig. Men ingen på Skatteetaten som tydeligvis vet noe om hvordan det er og ingen her heller.

Sjansen for kontroll er minimal hvis den i det hele tatt er eksisterende.

De setter uansett ikke ett kjempehøyt trekk, i verste fall setter de det tilbake til utgangspunktet.

Skrevet
Anonym Brukar0 skrev (Akkurat nå):

Sjansen for kontroll er minimal hvis den i det hele tatt er eksisterende.

De setter uansett ikke ett kjempehøyt trekk, i verste fall setter de det tilbake til utgangspunktet.

Ok. Skjønner.

Skrevet

Hva er det du skal «investere» skattepengene i? Det eneste som kan gi rask og høy avkastning er aksjespekulasjon så vidt jeg vet. og da er også risikoen for tap like stor. 

Anonymkode: 95394...806

Skrevet
AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

Aldri opplevd.

Anonymkode: eac81...d91

• Liker 1
Skrevet

Ryddet for brukerdebatt og svar til slettede innlegg.

Rhodiola, adm.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...