AnonymBruker Skrevet 20. september 2022 #1 Skrevet 20. september 2022 Jeg er i en svært vanskelig situasjon etter et usunt forhold over flere år. Vi har del bosted og har barna 2-2-1 pga reisejobb. Eksen har vært og er så stygg mot meg, at jeg må skjerme meg selv og egen helse å ha minimal med kontakt med han. Det er pågående rettsak og han kan ikke prate med meg uten å være ufin, så jeg har bedt om at all kommunikasjon skal skje over melding. Både barna og jeg har det mye bedre nå. Det virker som de har fått roen og trives godt. De er vant med fra de var helt små at de enten var med meg eller med faren, pga han jobbet hele tiden. Nå har barnefar søkt bidrag til meg og satt opp lav inntekt. Han driver et eget firma, men han nekter å dele på ting som skal deles på når vi har 50/50. Dette føles så urettferdig. Pga jobben min kan jeg ikke ha de mer enn 60% og om jeg skulle tatt saken videre er det nok en risk for at han får omsorgen for barna pga min jobb. Det er jeg som frem til 2020 som har tatt meg av alt hjemme og med barna. Hva kan jeg gjøre i denne saken ang felles utgifter? Jeg vet at man bør ha et godt samarbeid for å ha barna 50/50, men jeg håper å tror at det vil fungere for våres barn uansett og det virker bra for de at de er 2 uker hos hver av oss, så de får roen. Anonymkode: cec03...fcd
AnonymBruker Skrevet 20. september 2022 #2 Skrevet 20. september 2022 Søk en annen jobb? Anonymkode: daf7b...bec
AnonymBruker Skrevet 20. september 2022 #3 Skrevet 20. september 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Søk en annen jobb? Anonymkode: daf7b...bec Det er ikke et alternativ, for jobben min er noe jeg har jobbet hardt for og som sikrer meg og barna mine... Anonymkode: cec03...fcd 1
AnonymBruker Skrevet 20. september 2022 #4 Skrevet 20. september 2022 Meklere vil ikke anbefale delt omsorg viss en ikke klarer å samarbeide. Dette må du fremheve til mekler. Og fortelle hvor vanskelig alt er. Jeg fikk medhold derfra. Min x har ikke snakket med meg på 6 år. Anonymkode: 435bf...959
AnonymBruker Skrevet 20. september 2022 #5 Skrevet 20. september 2022 AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Det er ikke et alternativ, for jobben min er noe jeg har jobbet hardt for og som sikrer meg og barna mine... Anonymkode: cec03...fcd Det er kanskje det dummeste jeg har lest. Du risikerer å MISTE OMSORGEN for barna dine, hvis du fortsetter i den jobben. Så den jobben sikrer tydeligvis ikke en dritt. Skal du sette barna først, eller din egen selvrealisering? Har barna det bra med faren sin? Det er bare du og far som har et komplisert forhold? Hadde dette vært meg, hadde jeg gjort alt i min makt for å bytte jobb (8-16 jobb) - for å få beholde ungene mine. Anonymkode: 41f9d...aca 2
AnonymBruker Skrevet 20. september 2022 #6 Skrevet 20. september 2022 AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Det er kanskje det dummeste jeg har lest. Du risikerer å MISTE OMSORGEN for barna dine, hvis du fortsetter i den jobben. Så den jobben sikrer tydeligvis ikke en dritt. Skal du sette barna først, eller din egen selvrealisering? Har barna det bra med faren sin? Det er bare du og far som har et komplisert forhold? Hadde dette vært meg, hadde jeg gjort alt i min makt for å bytte jobb (8-16 jobb) - for å få beholde ungene mine. Anonymkode: 41f9d...aca Dette vet du ingenting om, barna trenger et sted å bo og en grei inntekt og jeg har allverdens tid til de de 4 ukene jeg har fri! Anonymkode: cec03...fcd 2
Juniper Skrevet 20. september 2022 #7 Skrevet 20. september 2022 Du kan kreve at han får beregnet inntekt av NAV på 80% av intektspotensialet sitt. Forhør deg hos NAV. 1
AnonymBruker Skrevet 20. september 2022 #8 Skrevet 20. september 2022 Sorry, men hva er spørsmålet her? Anonymkode: b29a0...bc1
AnonymBruker Skrevet 20. september 2022 #9 Skrevet 20. september 2022 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Dette vet du ingenting om, barna trenger et sted å bo og en grei inntekt og jeg har allverdens tid til de de 4 ukene jeg har fri! Anonymkode: cec03...fcd Du skrev jo i forrige innlegg, at far kan kreve omsorgen? Du motsier jo deg selv her 🧐 Anonymkode: 41f9d...aca
Gjest Chroma Skrevet 20. september 2022 #10 Skrevet 20. september 2022 Hvis du tjener mye mer enn han kan det godt hende at han har krav på bidrag fra deg.
AnonymBruker Skrevet 20. september 2022 #11 Skrevet 20. september 2022 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Dette vet du ingenting om, barna trenger et sted å bo og en grei inntekt og jeg har allverdens tid til de de 4 ukene jeg har fri! Anonymkode: cec03...fcd Ja om jeg går til sak! Det er ikke å bytte jobb som er best for meg å barna mine. Anonymkode: cec03...fcd
AnonymBruker Skrevet 20. september 2022 #12 Skrevet 20. september 2022 Chroma skrev (2 timer siden): Hvis du tjener mye mer enn han kan det godt hende at han har krav på bidrag fra deg. Han har jo det når han oppgir svært lav inntekt! Anonymkode: cec03...fcd
AnonymBruker Skrevet 20. september 2022 #13 Skrevet 20. september 2022 Kan du ikke ta bidraget via nav, så blir deg rettferdig? Anonymkode: 519cd...0e3
frk.Sanna Skrevet 20. september 2022 #14 Skrevet 20. september 2022 (endret) AnonymBruker skrev (30 minutter siden): Kan du ikke ta bidraget via nav, så blir deg rettferdig? Anonymkode: 519cd...0e3 Hun sier jo at det er gjennom nav, men at han har oppgitt lav inntekt. Endret 20. september 2022 av frk.Sanna
Gjest Chroma Skrevet 21. september 2022 #15 Skrevet 21. september 2022 AnonymBruker skrev (19 timer siden): Han har jo det når han oppgir svært lav inntekt! Anonymkode: cec03...fcd Man kan ikke bare oppgi en inntekt, man må også dokumentere den.
AnonymBruker Skrevet 21. september 2022 #16 Skrevet 21. september 2022 frk.Sanna skrev (23 timer siden): Hun sier jo at det er gjennom nav, men at han har oppgitt lav inntekt. Nav innhenter jo inntekt fra Skatteetaten. Så er den mindre enn det han opprinnelig tjener må jo han meldes for svindel. man kan ikke si til nav at «hey jeg tjener 300.000kr.» også tar nav utgangspunkt fra det. De innhenter opplysninger fra Skatteetaten. Anonymkode: 519cd...0e3 1
AnonymBruker Skrevet 21. september 2022 #17 Skrevet 21. september 2022 Chroma skrev (5 timer siden): Man kan ikke bare oppgi en inntekt, man må også dokumentere den. Han hadde lagt med dok selv, men da vet jeg det. Vet de kan triske mye de som har eget firma... Anonymkode: cec03...fcd
AnonymBruker Skrevet 21. september 2022 #18 Skrevet 21. september 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Han hadde lagt med dok selv, men da vet jeg det. Vet de kan triske mye de som har eget firma... Anonymkode: cec03...fcd Da bør du søke om skjønsfastsettelse av fars inntekt. Har han eget firma som går dårlig ,men har ein utdanning som han kan tjene bedre i. Så bør det ligge til grunn for utrekning av bidraget. Anonymkode: 6c2ff...060 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå