Gå til innhold

Krevende barn 11 uker - komme seg rundt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har et barn som er ganske krevende. Hun gråter mye og det er mye jobb for å henne til å sove/roe seg ned. 

Hun liker ikke vogn så det å komme seg ut er et mareritt. Har helt sluttet å legge planer med venner utenfor hjemmet, det er ikke verdt det, men noen ganger må man ut, enten det er time på helsestasjon, legetime eller jeg må innom butikken. Bæresele funker innimellom, men hun sover ikke lenge i den og når hun våkner hyler hun til hun blir tatt ut. 

Blir gal av å bare gå rundt hjemme med et gråtende barn og prøver innimellom vogn i håp om at det har bedret seg, men hver gang må jeg gå slukøret hjem med et hylende barn. 

Noen som kan fortelle meg at det blir bedre? Tips til hva jeg kan gjøre?

Har prøvd å legge henne våken og fornøyd, våken og grinete og sovende i vognen, ingenting funker. Uansett hvor trøtt hun er kjemper hun i mot søvnen. Har prøvd varmepute før jeg legger henne ned, minimizer, skjorte som lukter avmeg, white noise

Anonymkode: 5930a...20e

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vet du, min er 14 uker og AKKURAT lik!

Har hatt time på helsestasjonen i dag og det var helt grusomt. Han skrek, og alt var fullstendig kaos. 

Forstår deg veldig veldig godt.

Anonymkode: 07515...21e

• Hjerte 1
Skrevet

Høres ut som de fleste triksene i boken er brukt. Så det kjipe svaret er kanskje å holde ut og vit at det blir bedre!! Hjalp med sportsdel på vognen.  

Anonymkode: d35b9...b41

Skrevet

Har du sjekket at med kiropraktor at det ikke er låsninger eller lignende? Noen babyer gråter dessverre mer enn andre uten at man finner årsaken.. Ville prøvd å snakke med helsestasjon for mer hjelp.  Forstår at det er slitsomt, men husk at det kommer ikke til å være sånn for alltid! ♥️ 

Anonymkode: 6bc6a...969

• Liker 1
Skrevet

Det blir bedre, alt jeg har å si. Det er et helvete, men det beste er vel bare å akseptere at det er sånn akkurat nå. 

Anonymkode: 92efb...3cd

Skrevet

Spiser hun nok? Min var temmelig lik, og det viste seg at melkeproduksjonen min ikke holdt tritt med hennes behov, så hun la ikke på seg som hun skulle. Med tilskudd av morsmelkerstatning ble det en ny baby som var mye mer tilfreds og sovnet mye lettere. Så all skrikingen var rett og slett sult. Det høres ut som om du har prøvd det som går an, så tenkte bare å nevne at det kan rett og slett være det som er årsaken. Du skal vel på tremånederskontroll snart, så da får du jo veid babyen og kan diskutere det med helsesykepleieren.

Anonymkode: 506de...215

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 20.9.2022 den 11.07):

Vet du, min er 14 uker og AKKURAT lik!

Har hatt time på helsestasjonen i dag og det var helt grusomt. Han skrek, og alt var fullstendig kaos. 

Forstår deg veldig veldig godt.

Anonymkode: 07515...21e

Uff, det er fryktelig slitsomt.. Håper det bedrer seg for oss begge snart.

AnonymBruker skrev (På 20.9.2022 den 11.52):

Høres ut som de fleste triksene i boken er brukt. Så det kjipe svaret er kanskje å holde ut og vit at det blir bedre!! Hjalp med sportsdel på vognen.  

Anonymkode: d35b9...b41

Takk, gleder meg til vi kan bytte til sportsdel, men det er jo en stund til..

AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Har du sjekket at med kiropraktor at det ikke er låsninger eller lignende? Noen babyer gråter dessverre mer enn andre uten at man finner årsaken.. Ville prøvd å snakke med helsestasjon for mer hjelp.  Forstår at det er slitsomt, men husk at det kommer ikke til å være sånn for alltid! ♥️ 

Anonymkode: 6bc6a...969

Har vært hos fysioterapeut og manuellterapeut, ble frarådet kiropraktor på helsestasjonen. Takk for støtte ❤️ 

AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Det blir bedre, alt jeg har å si. Det er et helvete, men det beste er vel bare å akseptere at det er sånn akkurat nå. 

Anonymkode: 92efb...3cd

Takk ❤️ Ja, det er nok bare det jeg må gjøre. Er heldigvis meldt dårlig vær denne uka så da frister det ikke like mye å gå ut 😅

Skrevet
AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Spiser hun nok? Min var temmelig lik, og det viste seg at melkeproduksjonen min ikke holdt tritt med hennes behov, så hun la ikke på seg som hun skulle. Med tilskudd av morsmelkerstatning ble det en ny baby som var mye mer tilfreds og sovnet mye lettere. Så all skrikingen var rett og slett sult. Det høres ut som om du har prøvd det som går an, så tenkte bare å nevne at det kan rett og slett være det som er årsaken. Du skal vel på tremånederskontroll snart, så da får du jo veid babyen og kan diskutere det med helsesykepleieren.

Anonymkode: 506de...215

Hun legger i hvert fall på seg nok, men kan være litt irritabel når hun ammer. Kanskje jeg skal prøve å gi henne litt MME i tillegg og se om det beder seg. Takk for tips ❤️ 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...