AnonymBruker Skrevet 20. september 2022 #1 Del Skrevet 20. september 2022 Jeg er både hjelpepleier og sykepleier, er 40 år og har vært i jobb i 22 år. Jeg kunne tenke meg å skifte jobb til barnehage på sikt. Jeg er lei av turnus, aldri vite om man har fri 17 mai, julaften osv. Jeg stortrives med barn og tror og håper at bhg er tingen for meg. (hatt sommerjobb da jeg var 16 også, men det er jo så lenge siden) Søkte barnehagelærer og kom inn, men venter mitt siste barn så fikk uansett ikke startet i år. Kanskje neste år. Dersom jeg jeg ikke går skole, enten fagbrev eller bachelor hva ligger assistent lønnen på? Er det mulig å få jobb uten å være utdannet i dette yrket? I helse så jobber det en del assistenter. Anonymkode: f4cca...67f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. september 2022 #2 Del Skrevet 20. september 2022 Jeg gjetter at du får lønn som ufaglært men med maks annsinitet. Dvs at du er sykepleier eller helsefagarbeider har ingenting å si ift lønn. Kun annsinitet. Anonymkode: 805d2...3e6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. september 2022 #3 Del Skrevet 20. september 2022 Tipper Assistent lønnen er på rundt 320 000 i året. Godt mulig å jobbe uten utdannelse, men spørs om du klarer å finne noe fast, og ikke må være vikariater hele tiden. Anonymkode: d6fe3...4c9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. september 2022 #4 Del Skrevet 20. september 2022 Takk for svar til dere to:) Ja, da utelukkes jo det, kan jo ikke gå ned flere hundretusen i lønn. Men kunne virkelig tenkt meg å tatt utdannelsen, men kan jo jobbe som sykepleier i mellomtiden til jeg er ferdig utdannet om jeg kommer inn neste år også da:) Anonymkode: f4cca...67f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. september 2022 #5 Del Skrevet 20. september 2022 Hvor er dette? Oslo kommune eller KS? Du finner svaret ved å se på noen ledige stillinger på Oslo kommune også kan du søke etter det på ks sine sider. Du kan også studere barnehagelærer ved siden av, hvis du jobber som assistent i barnehage. Dette er først når du har jobbet 2 år som assistent. Da får du vel nesten 100% lønn i den perioden, og tar studiet over 4 år. Det kan være lurt å nevne det i søknaden når du søker som assistent i bhg, for da vet de at du kan bli lenge i stillingen og at du kan bli pedagog etter det. Det er gjerne veldig mange som søker på assistent-jobber i barnehagen. Så du må skille deg ut positivt på et vis. Anonymkode: dbf60...b66 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. september 2022 #6 Del Skrevet 20. september 2022 I KS, dvs. alle kommunale barnehager i Norge (untatt Oslo) er minstelønna du kan få 221kr timen eller 431.000 i årslønn. Dette er som ufaglært assistent med full ansienitet. Du er jo sykepleier og kan kanskje få jobb i bhg hvor utdannelsen er relevant. Mulig f. eks du kan forhandle deg fram til fagarbeiderlønn i stedet for ufaglært. Utdannelsen din kan være relevant om du f.eks jobber med barn med særskilte behov. Det er det jo mange av i bhg. Men, du er uansett sikret minst 431.000 i året. Link: https://www.fagforbundet.no/globalassets/_lonn-og-avtaler/ks/tariffplakat-ks-hovedoppgjoret-2022.pdf Et tips; som sykepleier kvalifiserer du til opptak på mange spesialpedagogiske videreutdanninger. Dette kan være en snarvei inn i nytt yrke for deg. Du kan f.eks ta ett år med spesialpedagogikk og vil da kunne jobbe både i skole og bhg. Særlig om du bor på et lite sted hvor det ofte er mangel på spesialpedagoger kan dette være en god vei inn i nytt yrke. Anonymkode: f8a46...541 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. september 2022 #7 Del Skrevet 20. september 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Tipper Assistent lønnen er på rundt 320 000 i året. Godt mulig å jobbe uten utdannelse, men spørs om du klarer å finne noe fast, og ikke må være vikariater hele tiden. Anonymkode: d6fe3...4c9 Helt feil lønn. TS vil ha rett på langt mer. Hvorfor svarer du i tråder når du som du selv skriver "tipper"? Om alle skulle drive på å bare tippe så vil jo svarene fra de som faktisk kan noe om det TS spør om bare forsvinne i mengden. Anonymkode: f8a46...541 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ænema Skrevet 20. september 2022 #8 Del Skrevet 20. september 2022 (endret) AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Et tips; som sykepleier kvalifiserer du til opptak på mange spesialpedagogiske videreutdanninger. Dette kan være en snarvei inn i nytt yrke for deg. Du kan f.eks ta ett år med spesialpedagogikk og vil da kunne jobbe både i skole og bhg. Særlig om du bor på et lite sted hvor det ofte er mangel på spesialpedagoger kan dette være en god vei inn i nytt yrke. Anonymkode: f8a46...541 dette ville jeg satset på Endret 20. september 2022 av Ænema 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Unn9 Skrevet 21. september 2022 #9 Del Skrevet 21. september 2022 AnonymBruker skrev (På 20.9.2022 den 9.06): Jeg er både hjelpepleier og sykepleier, er 40 år og har vært i jobb i 22 år. Jeg kunne tenke meg å skifte jobb til barnehage på sikt. Jeg er lei av turnus, aldri vite om man har fri 17 mai, julaften osv. Jeg stortrives med barn og tror og håper at bhg er tingen for meg. (hatt sommerjobb da jeg var 16 også, men det er jo så lenge siden) Søkte barnehagelærer og kom inn, men venter mitt siste barn så fikk uansett ikke startet i år. Kanskje neste år. Dersom jeg jeg ikke går skole, enten fagbrev eller bachelor hva ligger assistent lønnen på? Er det mulig å få jobb uten å være utdannet i dette yrket? I helse så jobber det en del assistenter. Anonymkode: f4cca...67f Det er ikke så vanskelig å få jobb uten utdanning i private barnehager, tror det er vanskelig i kommunale barnehager. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. september 2022 #10 Del Skrevet 23. september 2022 For mange år siden jobbet jeg som assistent i bhg (60%) ved siden av barnehagelærerstudiet (deltid 75%). Det gikk veldig fint! Barna mine var 1 og 4 år da jeg startet. Jeg husker ikke lønna, men med studielån og 60% lønn så klarte vi oss helt fint 😊 Jeg er ganske sikker på at 330.000 er langt fra lønna til en assistent. (Den som skrev det over her tar feil). Men uansett så hadde vi kanskje halve huslånet av det vi har nå, da. 🫢Det var hvert fall aldri noe stress med penger. Jobber du fulltid som sykepleier nå? Har du mulighet til å gå ned litt (ev. ta litt permisjon), og prøve deg i bhg? … eller Få deg assistentjobb etter fødsel, samtidig som du studerer? Lykke til 😊 Anonymkode: 24c0c...30f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå