AnonymBruker Skrevet 20. september 2022 #1 Skrevet 20. september 2022 Det går så sakte! 😩 Samtidig som jeg ikke er helt villig til å endre på noe akkurat nå. Det blir lettere å telle kalorier når mannen min reiser bort snart for da har vi jo ikke den fellesmiddagen. Jeg spiser to, max tre måltider mellom 11 og 19 og har kuttet ned på porsjonsstørrelsen, samt kuttet mye ned på raske karbo OG begynt å trene. Så det skjer jo noe, bare veldig sakte. Er det noen fordeler med å slanke seg "at a glacial pace", som de sier på engelsk? Anonymkode: 5dbae...975
AnonymBruker Skrevet 20. september 2022 #2 Skrevet 20. september 2022 Du har jo allerede gjort flere endringer som vil gi resultater! Egentlig trenger du ikke telle kalorier dersom du har kontroll på porsjonsstørrelsene, og klarer å trene regelmessig. Anonymkode: 26a5b...031 1
AnonymBruker Skrevet 20. september 2022 #3 Skrevet 20. september 2022 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Du har jo allerede gjort flere endringer som vil gi resultater! Egentlig trenger du ikke telle kalorier dersom du har kontroll på porsjonsstørrelsene, og klarer å trene regelmessig. Anonymkode: 26a5b...031 Ja, det er det jeg tenker og håper. Så er utfordringen å opprettholde de selv om det tar tid før det gir resultater. Tror jeg har gått ned bare 1kg så langt i september og det er jo ikke mye i forhold til alle kiloene jeg bør ned 😕 Anonymkode: 5dbae...975
AnonymBruker Skrevet 20. september 2022 #4 Skrevet 20. september 2022 Jeg vil tro fordelen med sakte slanking er at du er mindre sulten og ikke må forsake så mye. Ulempen er vel at du kan miste tålmodigheten og gi opp (særlig dersom du skal ned mange kilo). Jeg hadde aldri giddet å slanke meg på den måten, og ville heller ofret mer for å få raskere resultater. Før ble det sagt at man skulle slanke seg sakte, men nå tror jeg det er delte meninger om dette. Velg det du trives best med Anonymkode: ebd7b...a66
AnonymBruker Skrevet 20. september 2022 #5 Skrevet 20. september 2022 Er endringene du har gjort noe som du tenker å fortsette med livet ut, eller er det noe midlertidig du på en eller annen måte planlegger å endre på når du er i mål med vektnedgangen? Anonymkode: 1a4d4...478
AnonymBruker Skrevet 20. september 2022 #6 Skrevet 20. september 2022 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Jeg vil tro fordelen med sakte slanking er at du er mindre sulten og ikke må forsake så mye. Ulempen er vel at du kan miste tålmodigheten og gi opp (særlig dersom du skal ned mange kilo). Jeg hadde aldri giddet å slanke meg på den måten, og ville heller ofret mer for å få raskere resultater. Før ble det sagt at man skulle slanke seg sakte, men nå tror jeg det er delte meninger om dette. Velg det du trives best med Anonymkode: ebd7b...a66 Ja, fare for å bli demotivert. Hva hadde du villet justere på hvordan jeg gjør det? AnonymBruker skrev (5 timer siden): Er endringene du har gjort noe som du tenker å fortsette med livet ut, eller er det noe midlertidig du på en eller annen måte planlegger å endre på når du er i mål med vektnedgangen? Anonymkode: 1a4d4...478 Jeg har absolutt tenkt å fortsette å trene, det har vært en veldig positiv endring. Med kostholdet så kan det nok fort skli ut til at jeg spiser mer til hvert måltid og kanskje stresspiser mer, men antall måltider og det å utsette første måltid trives jeg egentlig godt med. Så... varige endringer forhåpentligvis. Anonymkode: 5dbae...975
AnonymBruker Skrevet 20. september 2022 #7 Skrevet 20. september 2022 Jeg syns virkelig at du bør fortsette med det du gjør, dette du beskriver er en livsstilsendring som du kan vedlikeholde livet ut, så får det ta den tiden det tar. 1 kg ned på 3 uker betyr nesten 20 kg ned per år. Om du holder deg til planen. Fordelen med "sneglefart" er: - Gode vaner får tid til å feste seg - Trening blir en del av hverdagen - Det har sikkert tatt deg åresvis å bli overvektig, respekter at det tar like lang tid å bli slank. - Faste måltider hindrer småspising, og følelsesmessig spising på kvelden. Når måltidet er over så er det ikke mer mat til neste gang. - Det er lettere å fokusere på ren kvalitetsmat når man spiser færre måltider. Jeg har selv kastet bort alt for mange år på raske restriktive dietter, og det har alltid medfølget rask vektoppgang rett etterpå. Faktisk så har jeg gått opp mer enn utgangspunktet etterpå fordi jeg var så utsultet. Viljestyrken er ekstremt begrenset. Anonymkode: 26a5b...031 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå