Gå til innhold

Strikke lang jakke

flusa

Anbefalte innlegg

Hei dere🌸

Noen som vet om en superlett oppskrift/måte å strikke jakke ?

Trenger så detaljert info som mulig, siden jeg ikke er så dreven😅

Har så lyst å lage meg ei lang strikkejakke i ull/ullmiks🤗

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

uglejenta skrev (2 minutter siden):

Anbefaler «ingen dikkedarer cardigan» av PetiteKnit, veldig godt forklart oppskrift 😊

Tusen takk❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

uglejenta skrev (6 minutter siden):

Anbefaler «ingen dikkedarer cardigan» av PetiteKnit, veldig godt forklart oppskrift 😊

Er den superlett,for sånne som meg?😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

flusa skrev (18 minutter siden):

Alt er lett for den som kan det😅 Du må kunne strikke rett, vrang, raglanøkninger og sette av masker til ermer. Hvis du synes det virker uoverkommelig tror jeg kanskje det er bedre med en oppskrift fra Skappel, de har mange plagg som er strikket med kun riller og sys sammen til slutt

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

flusa skrev (5 timer siden):

Petiteknit har de beste oppskriftene, med videoer som hører til! Novice cardigan er skrevet enda enklere, det går også an å gå ut i fra den og bare strikke den lengre😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anbefaler også petiteknit. Har flere venninner som ikke har strikka siden pannebånd i kunst og håndtverk på ungdomsskolen som har fint fått til de letteste oppskriftene derfra :) 

Men det hjelper jo selvfølgelig om du har noen i din omgangskrets som kan hjelpe deg litt dersom du plutselig står fast. 

https://www.petiteknit.com/products/novice-cardigan-chunky-edition-1?variant=32259779887159
Denne er kanskje enda lettere enn den som ble linket til lengre opp her, og du kan jo bare strikke den lengre hvis du synes den er for kort. Har strikket denne selv, veldig fin!

Anonymkode: f77af...e04

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og litt om garnstudio sine oppskrifter; jeg er rimelig erfaren strikker selv, men opplever ofte at jeg står fast i deres oppskrifter. Eller at målene som er oppgitt aldri kommer til å passe til en normal kropp. Synes rett og slett de er dårlig forklart/dårlig lagd/full av feil, så jeg styrer unna så langt det lar seg gjøre. 

Jeg har selvfølgelig ikke prøvd alle oppskriftene, men det er min erfaring med garnstudio. De får pluss i boka for gratis oppskrifter, godt utvalg og mye fint. Det hjelper bare ikke når jeg blir så frustrert midt i. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Og litt om garnstudio sine oppskrifter; jeg er rimelig erfaren strikker selv, men opplever ofte at jeg står fast i deres oppskrifter. Eller at målene som er oppgitt aldri kommer til å passe til en normal kropp. Synes rett og slett de er dårlig forklart/dårlig lagd/full av feil, så jeg styrer unna så langt det lar seg gjøre. 

Jeg har selvfølgelig ikke prøvd alle oppskriftene, men det er min erfaring med garnstudio. De får pluss i boka for gratis oppskrifter, godt utvalg og mye fint. Det hjelper bare ikke når jeg blir så frustrert midt i. 

Enig!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...