AnonymBruker Skrevet 20. september 2022 #1 Skrevet 20. september 2022 Jeg har en jente som går i 1 klasse. Hun er den første som har bursdag. Dette er en jente med diverse problemer uten at jeg går i dybden på det, samtidig som hun er veldig sjenert. Hun har 5 gode venner hun leker med på skolen, sprede utover 1 og 2 trinn. Nå har vi laget i stand bursdagsinvitasjoner, som hun får med i sekken sin, for så å lever ut til de barna hun vil invitere (etter skoledagen og ikke midt i timen så det blir så synlig). Problemstillingen er at siden dette med skolen og ALLE vennene hennes er helt nye så veit jeg så vidt hva de heter, og jeg veit ingenting om foreldrene eller hvor de bor. Derfor får ikke jeg sendt ut invitasjon på e-post eller puttet den direkte i postkassen.. Irriterende, men sånn er det når alt er nytt. Tror dere det går fint at jenta mi leverer ut selv? Det er ikke aktuelt å invitere hele klassen eller bare jentene, da får mitt barn en kjip bursdagsfeiring hvor hun bare sitter på mitt fang Anonymkode: 6d91a...a8a
AnonymBruker Skrevet 20. september 2022 #2 Skrevet 20. september 2022 Har dere valgt klassekontakter etter foreldremøte? Det er normalt at det lages både f.b grupper og klasselister. Her går alle invitasjoner via f.b gruppen. Min går i 5 klasse. Anonymkode: 32442...36b
AnonymBruker Skrevet 20. september 2022 #3 Skrevet 20. september 2022 Vi har FB gruppe, men jeg aner ikke hva barna heter og ikke foreldrene heller. Også skal ikke alle inviteres. Anonymkode: 6d91a...a8a
AnonymBruker Skrevet 20. september 2022 #4 Skrevet 20. september 2022 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Vi har FB gruppe, men jeg aner ikke hva barna heter og ikke foreldrene heller. Også skal ikke alle inviteres. Anonymkode: 6d91a...a8a Be om klasseliste fra FAU eller etterspør det. Ingen forventer at alle kjenner alle i 1 klasse. Skal vel sikkert be alle av samme kjønn? Eller bare de 5 hun er venner med? Skriv bare at xxx inviterer jentene til bursdag dato, kl, sted. Påmelding innen dato. Anonymkode: 32442...36b
AnonymBruker Skrevet 20. september 2022 #5 Skrevet 20. september 2022 Vi skal bare be de 5 vennene hvor to går i samme klasse om henne og de tre andre går i 2 klasse (tror jeg). Anonymkode: 6d91a...a8a
AnonymBruker Skrevet 20. september 2022 #6 Skrevet 20. september 2022 Du leverer selvsagt ikke ut invitasjoner på skole/ SFO. Om ikke hele klassen/ alle jenter skal inviteres, sendes invitasjoner ut på fritiden. Ring skolens administrasjon og forklar situasjonen, så får du tlf nr/ adresse til de elevene du skal invitere. Anonymkode: 468b4...cb2 7 1
Gjest ti10 Skrevet 20. september 2022 #7 Skrevet 20. september 2022 AnonymBruker skrev (38 minutter siden): Vi skal bare be de 5 vennene hvor to går i samme klasse om henne og de tre andre går i 2 klasse (tror jeg). Anonymkode: 6d91a...a8a Jeg ser du sier at hun har utfordringer, men hun vet vel hva vennene hennes heter? Uansett vil vel foreldrene til disse vennene vite hvem de sender ungene i bursdag til? Så kan du kanskje spørre læreren til jenta for å få vite navnene til vennene hennes, kanskje til foreldrene også ..?
Sofakona Skrevet 20. september 2022 #8 Skrevet 20. september 2022 Om de er levert...til neste gang..om du ikke skal be alle jenter i 1 klasse.. ikke ta med invitasjon på skolen. Ta det fra en mor til 10 åring...om de finner ut at det har blitt delt ut invitasjoner på skolen og de ikke har fått kan fort føle seg utenfor. Finn ut navn på barna du skal invitere, og navn / mobil/ mail til foreldre og be der. 1
Tomas77 Skrevet 20. september 2022 #9 Skrevet 20. september 2022 Som andre her sier så leverer du ikke ut invitasjoner på skolen hvis det ikke er til alle jentene eller hele klassen. Dette har potensiale til å slå ordentlig tilbake på datteren din. Hun blir den som bare inviterte et par fra klassen. Gjett hvilken omtale hun får blant resten av jentene og sikkert i en del hjem. 3
AnonymBruker Skrevet 20. september 2022 #10 Skrevet 20. september 2022 Har dere ikke fått klasseliste? Mitt barn var også førstemann ut, jeg diskuterte med kontaktlærer og fikk bekreftet at jeg hadde oppdatert liste. Vi inviterte alle, derfor ble invitasjonene delt ut på skolen, men helt uaktuelt om ikke alle inviteres. Tomas77 skrev (1 time siden): Som andre her sier så leverer du ikke ut invitasjoner på skolen hvis det ikke er til alle jentene eller hele klassen. Dette har potensiale til å slå ordentlig tilbake på datteren din. Hun blir den som bare inviterte et par fra klassen. Gjett hvilken omtale hun får blant resten av jentene og sikkert i en del hjem. Vi ville nok snakket om det hjemme, men det er ikke barnet vi ville reagert på. Som det ble sagt på foreldremøtet i bhg «det er ikke barnet som inviterer» Anonymkode: 581d9...646
AnonymBruker Skrevet 20. september 2022 #11 Skrevet 20. september 2022 Ta kontakt med skolen og spør om du kan få nummeret til foreldrene til barna. Dattera di vet vel hva vennene sine heter og hvilken klasse de går i. Hun kan jo spørre hvis hun er usikker Anonymkode: 1f5fe...eab
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå