Gå til innhold

Dagbladet-Støres løpegutter i kampen om strømregninga-overtramp mot Listhaug-

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Nå har Dagbladet tråkket over streken. Redaktørteamet (tør ikke skrive med navn en gang) forsvarer regimet og strømranet med skitne midler. 

https://www.dagbladet.no/meninger/putins-lille-hjelper/77209081

PS, jeg er på ingen måte Listhaug/Frp-fan  men allikevel. Dagbladet provoserer meg og har redefinert sin samfunnsoppgave fra å være vaktbikkja i Akersgata (som skal passe på at politikere og styresmakter gjør jobben sin ordentlig)  til å bli bikkja til Støre. Dagbladets oppførsel og Støre-slikking er akkurat like imponerende som det RT driver med i forhold til Putin.

Endret av I Grosny
  • Liker 5
  • Nyttig 6
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg var der. Sammen med mange fagorganisajoner fra LO og Facebook gruppen, Vi som krever billigere strøm. Mange mange bra folk.

Nå er det tydelig at vi i Norge ikke lenger har en fri og uavhengig presse, men at de går gamle gode Pravda en høy gang.

• Liker 3
  • Nyttig 8
Skrevet (endret)
Apis skrev (11 minutter siden):

Jeg var der. Sammen med mange fagorganisajoner fra LO og Facebook gruppen, Vi som krever billigere strøm. Mange mange bra folk.

Nå er det tydelig at vi i Norge ikke lenger har en fri og uavhengig presse, men at de går gamle gode Pravda en høy gang.

Jeg forstår det ikke. Er det slik at Støre bestiller journalistikk og omtale og holder tilbake pressestøtte dersom avisene ikke leverer? Det generelle innholdet i journalistikken tyder jo på det. Men jeg tror jo ikke Støre driver pressen på den måten. Det er liksom for drøyt og for u-norskt. 

Endret av I Grosny
Skrevet (endret)
I Grosny skrev (18 minutter siden):

Jeg forstår det ikke. Er det slik at Støre bestiller journalistikk og omtale og holder tilbake pressestøtte dersom avisene ikke leverer? Det generelle innholdet i journalistikken tyder jo på det. Men jeg tror jo ikke Støre driver pressen på den måten. Det er liksom for drøyt og for u-norskt. 

Jeg tror ikke svaret er partipolitisk,  det går mer på det grønne skiftet og Europabevegelsen, og de som tjener store penger på det.

Satt selv på galleriet på Stortinget i går,  og alt de etablerte store partiene pratet om var hvor mye Europa slet med energipriser og sosiale problemer som følge av det, og at vi måtte være solidariske med de,  og redde europeiske arbeidsplasser. Når de ikke snakket om EU så var det Ukraina,  Ukraina,  Ukraina. 

Norske arbeidsplasser var tydeligvis mindre interessant 

Endret av Apis
  • Liker 3
  • Nyttig 8
Skrevet (endret)
Apis skrev (8 timer siden):

Jeg tror ikke svaret er partipolitisk,  det går mer på det grønne skiftet og Europabevegelsen, og de som tjener store penger på det.

Satt selv på galleriet på Stortinget i går,  og alt de etablerte store partiene pratet om var hvor mye Europa slet med energipriser og sosiale problemer som følge av det, og at vi måtte være solidariske med de,  og redde europeiske arbeidsplasser. Når de ikke snakket om EU så var det Ukraina,  Ukraina,  Ukraina. 

Jeg mener ikke at Støre representerer et parti. Han representerer heller et miljø eller politikerstanden, og dine ord ovenfor her tyder på at de ikke er  lojale mot Norge, men mot Europa. Det som er skremmende er at det gjelder store deler av politikermiljøet og ikke bare et  parti eller to. Det er ikke lett å stemme dem vekk heller. Hva er  alternativene? Rødt og Frp? Partier som er  så stigmatiserte at man knapt vil ta i de med ildtang.

Endret av I Grosny
  • Liker 5
  • Nyttig 4
Skrevet
I Grosny skrev (3 minutter siden):

Jeg mener ikke at Støre representerer et parti. Han representerer heller et miljø eller politikerstanden, og dine ord ovenfor her tyder på at de ikke er  lojale mot Norge, men mot Europa. Det som er skremmende er at det gjelder store deler av politikermiljøet og ikke bare et  part eller to. Det er ikke lett å stemme dem vekk heller. Hva er  alternativene? Rødt og Frp? Partier som er  så stigmatiserte at man knapt vil ta i de med ildtang.

Tror Norge og norske forhold blir for smått og provinsielt for politikere som Støre og Erna, men som du sier, det er vi det norske folket som stemmer på de.

Det var forøvrig flere ordførere som holdt bra appeller om lokalt næringsliv, 

• Liker 2
  • Nyttig 3
Gjest Paramount
Skrevet (endret)
I Grosny skrev (1 time siden):

Det er mer raffinert enn gamle Sovjetunionen. Men praksis er nokså lik. Og resultatet er nokså likt.

Jeg merket meg spesielt denne pompøse og pedantiske appellen til ansvarlighet:

"Da gjør hun bare Putin en tjeneste: hun tar skylda vekk fra hans autoritære skuldrer, og plasserer den på de norske politikere sine. Det er korttenkt, populistisk og farlig."

Er det noe som er virkelig farlig så er det denne forvrengte virkelighetsbeskrivelsen. Det er farlig og skremmende, og den største trusselen mot et demokratisk samfunn.

Faktum er at norske politikere har fullstendig sviktet sine egne landsmenn ved å selge strømmen vår til høystbydende i Europa og tvinge oss til å betale det samme. De har gjort det bevisst, og de har feilkalkulert konsekvensene til de grader. At det ble mye verre enn de selv hadde sett for seg takket være Putin er ingen unnskyldning. Krigen i Ukraina har vist ettertrykkelig hvilken risiko norske politikere har tatt, og hvor galt det kunne gå.

Strømstøtte er bare et kortsiktig panikktiltak som er tvunget fram for å glatte over konsekvensene av fatale politiske vedtak. Å kreve at vi skal betale høy overpris for vår egen strøm for å være solidariske med Europeerne er en vits. Vårt strømforbruk har minimal innflytelse på prisen på strøm og gass i Europa, nærmest uansett hvor mye vi betaler eller bruker av strøm påvirker det prisnivået i veldig liten grad. Alt handler om at politikerne ønsket å dra inn store summer i inntekter fra energisalg til Europa, og store inntekter i form av skatter og avgifter fra oss i Norge. Det verste er at denne enorme inntektskilden har jeg vanskelig for å se for meg at politikerne vil gi fra seg. Så når panikkstøtten er over, vil vi sitte igjen med skyhøye strømpriser, for å være solidariske med Europeerne. Og avisene vil tute oss ørene fulle med hvor riktig det er for klima og vår rolle som grønnskolling, eh unnskyld, Europas grønne batteri, i det grønne skiftet og miljøpolitikken.

Og det verste ved det hele, vi vil finne oss i det, til slutt. Fordi vi har ikke noe valg. Og fordi det er slik at bare en løgn blir fortalt ofte nok så tror folk på det. Spesielt i Norge har vi mange bevis på akkurat dette.

Endret av Paramount
Skrevet
Apis skrev (2 timer siden):

Jeg var også der. Skulle bare mangle. 

Det er egentlig Dagbladet som fremstår som Putins avis i Norge. Dette skjønner alle. 

Heia, Listhaug.

• Liker 7
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
Skrevet (endret)

Så på NRK nå en politisk kommentator fra Aftenposten som lyver som det suser om Listhaug (dax18). 

Hva er det med Aftenposten å synke på Dagbladets nivå?

Listhaug fritar ikke Putin fra ansvar, men legger skylda der den hører hjemme - hos tyske og andre europeiske politikere som startet det hele. Putin bare gjorde det verre, men har ikke skylden for krisen. 

Billig venstrevridd propaganda mot Listhaug hvor hun igjen tillegges meninger og ord hun ikke har.

Endret av Drizzt
  • Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 6
Skrevet (endret)
Drizzt skrev (4 timer siden):

Så på NRK nå en politisk kommentator fra Aftenposten som lyver som det suser om Listhaug (dax18). 

Listhaug fritar ikke Putin fra ansvar, men legger skylda der den hører hjemme - hos tyske og andre europeiske politikere som startet det hele. Putin bare gjorde det verre, men har ikke skylden for krisen. 

Billig venstrevridd propaganda mot Listhaug hvor hun igjen tillegges meninger og ord hun ikke har.

Jeg er egentlig enig med deg, bortsett fra at jeg nekter å kalle vårt reaksjonære regime og deres propaganda-aviser  for venstrevridde.  De er heller EU-vridde, eller anti-Norge. Arbeiderpartiet sto på venstresiden under Trygve Bratteli, og det er lenge siden, han sluttet vel i 1981. Deretter har de marsjert taktfast mot Høyre og EU.

Endret av I Grosny
  • Liker 4
  • Nyttig 4
Skrevet
Drizzt skrev (4 timer siden):

Krisen startet kanskje når det ble bestemt at Europa skulle gjøre seg avhengig av Russisk gass som en balanse energi når grønn energi som vind og sol ikke har forhold til å fungere? noe som i ettertid har vist seg å være en logisk feiltolkning når det gjelder beredskap og energi. 

• Nyttig 2
Skrevet
I Grosny skrev (42 minutter siden):

Jeg er egentlig enig med deg, bortsett fra at jeg nekter å kalle vårt reaksjonære regime og deres propaganda-aviser  for venstrevridde.  De er heller EU-vridde, eller anti-Norge. Arbeiderpartiet sto på venstresiden under Trygve Bratteli, og det er lenge siden, han sluttet vel i 1981. Deretter har de marsjert taktfast mot Høyre og EU.

Ja, dette. AP er et parti for EU, markedsliberalisme og new public management.

Media i Norge er eid av store selskaper og mener det de blir betalt for å mene.

• Liker 4
  • Nyttig 3
Skrevet
Apis skrev (42 minutter siden):

Krisen startet kanskje når det ble bestemt at Europa skulle gjøre seg avhengig av Russisk gass som en balanse energi når grønn energi som vind og sol ikke har forhold til å fungere? noe som i ettertid har vist seg å være en logisk feiltolkning når det gjelder beredskap og energi. 

Korrekt.

• Liker 4
Skrevet
Apis skrev (44 minutter siden):

Energimangelen i Europa handler mye om nedlegging av atomkraftverk, og jeg tror måten å korrigere dette på egentlig er å bygge opp igjen atomkraftverk. Jeg tror vi skal satse på Thorium i Norge og at det bør være mulig å få i gang produksjon innen 2035. Lenge til, men tiden går fort.

• Liker 3
  • Nyttig 2
Gjest Paramount
Skrevet
I Grosny skrev (50 minutter siden):

Globalismen er utvilsomt en internasjonal venstrevri. Det er Høyre som nærmer seg sosialistene. Sosialkommunismen har aldri brydd seg om landegrenser og nasjonalstaten. Venstresiden møtes over grensene og synger sine sanger for verdensherredømme. Alt handler om makt og herredømme, ikke om hva som er det beste for befolkningen. EU er bare et skritt på veien mot komplett globalisme. 

Dersom du fremdeles er i tvil om det overordnede målet til venstresiden kan du sjekke kampsangen deres fra Wikipedia:

Internasjonalen

«Internasjonalen» er en av de mest kjente sangene innen arbeiderbevegelsen, og blir sunget verden over. Den franske originalteksten, L'Internationale, ble skrevet av franskmannen Eugene Pottier i 1871. Opprinnelig ble den skrevet til melodien av La Marseillaise. Den melodien vi kjenner i dag ble skrevet av Pierre Degeyter i 1888. «Internasjonalen» har blitt oversatt til utallige språk, riksmålsoversettelsen ble utført av Olav Kringen i 1904, mens Ola Martinus Høgåsen står bak nynorskoversettelsen. Den omtales også som «Opp, alle jordens bundne treller». I Norge synges «Internasjonalen» blant annet i forbindelse med feiringen av 1. mai og på samlinger i partier og organisasjoner som følger en sosialistisk linje. Den blir nå forbundet spesielt med kommunisme og sosialisme, men har tradisjonelt også blitt brukt av sosialdemokratiske bevegelser og fagorganisasjoner.

Den russiske versjonen ble brukt som nasjonalsang i Sovjetunionen fram til 1944, da den ble avløst av Hymne til Sovjetunionen. Internasjonalen har blitt brukt som patriotisk sang i en rekke land med et sosialistisk eller kommunistisk styre.

https://no.wikipedia.org/wiki/Internasjonalen

Skrevet (endret)
5 hours ago, Drizzt said:

De større avisene er som de større partiene: til tross for navn og tradisjoner som forteller om politisk variasjon, er de i dag blitt så like hverandre at de går mer eller mindre i ett.

Putin har delvis skyld i krisen, men det var andre som gjorde det mulig. For når land som Tyskland pga. sin energipolitikk gjorde seg avhengige av russisk gass, fikk Putin enda et pressmiddel å bruke mot Europa slik at invasjonen av Ukraina kunne settes i gang.

Endret av Ichiko
  • Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet
Paramount skrev (7 timer siden):

Globalismen er utvilsomt en internasjonal venstrevri. Det er Høyre som nærmer seg sosialistene. Sosialkommunismen har aldri brydd seg om landegrenser og nasjonalstaten. Venstresiden møtes over grensene og synger sine sanger for verdensherredømme. Alt handler om makt og herredømme, ikke om hva som er det beste for befolkningen. EU er bare et skritt på veien mot komplett globalisme. 

Dersom du fremdeles er i tvil om det overordnede målet til venstresiden kan du sjekke kampsangen deres fra Wikipedia:

Internasjonalen

«Internasjonalen» er en av de mest kjente sangene innen arbeiderbevegelsen, og blir sunget verden over. Den franske originalteksten, L'Internationale, ble skrevet av franskmannen Eugene Pottier i 1871. Opprinnelig ble den skrevet til melodien av La Marseillaise. Den melodien vi kjenner i dag ble skrevet av Pierre Degeyter i 1888. «Internasjonalen» har blitt oversatt til utallige språk, riksmålsoversettelsen ble utført av Olav Kringen i 1904, mens Ola Martinus Høgåsen står bak nynorskoversettelsen. Den omtales også som «Opp, alle jordens bundne treller». I Norge synges «Internasjonalen» blant annet i forbindelse med feiringen av 1. mai og på samlinger i partier og organisasjoner som følger en sosialistisk linje. Den blir nå forbundet spesielt med kommunisme og sosialisme, men har tradisjonelt også blitt brukt av sosialdemokratiske bevegelser og fagorganisasjoner.

Den russiske versjonen ble brukt som nasjonalsang i Sovjetunionen fram til 1944, da den ble avløst av Hymne til Sovjetunionen. Internasjonalen har blitt brukt som patriotisk sang i en rekke land med et sosialistisk eller kommunistisk styre.

https://no.wikipedia.org/wiki/Internasjonalen

Nå blander du litt. Gobalismen handler ikke om høyre eller venstre, men mer om infrastruktur og samfunnets utvikling og muligheter. Veien jorda rundt er raskere enn før, både med fly og internett. Dette gir muligheter for multinasjonale kapitalkrefter. Sosialistene ser på kapitalister som en motpart til arbeiderne og de internasjonale sosialistene mente at arbeidere i alle land måtte organisere seg og stå sammen mot internasjonal kapital.  Det kommunistiske manifestets klasseutviklings-spådom har heller ikke truffet. Nå ser det ganske sammensatt ut, der politikere er en herskerklasse i samspill med forskjellige aktører.

• Liker 4
  • Nyttig 1
Gjest Paramount
Skrevet
I Grosny skrev (19 minutter siden):

Nå blander du litt. Gobalismen handler ikke om høyre eller venstre, men mer om infrastruktur og samfunnets utvikling og muligheter. Veien jorda rundt er raskere enn før, både med fly og internett. Dette gir muligheter for multinasjonale kapitalkrefter. Sosialistene ser på kapitalister som en motpart til arbeiderne og de internasjonale sosialistene mente at arbeidere i alle land måtte organisere seg og stå sammen mot internasjonal kapital.  Det kommunistiske manifestets klasseutviklings-spådom har heller ikke truffet. Nå ser det ganske sammensatt ut, der politikere er en herskerklasse i samspill med forskjellige aktører.

Du har nok mistet det litt her. Vi snakker om strøm, og et bitte lite og særpreget land som Norge, og globalismen som prioriterer det overnasjonale foran det nasjonale. Det du heller ikke ser utrolig nok, er at det er sosialismen og venstresiden gjennom sitt byråkrati som gjør Staten stor, og gir politikerne alt for stor makt. EU er en stormakt i byråkrati. Det er ikke pga høyrepolitikk.

Skrevet
Paramount skrev (6 minutter siden):

Du har nok mistet det litt her. Vi snakker om strøm, og et bitte lite og særpreget land som Norge, og globalismen som prioriterer det overnasjonale foran det nasjonale. Det du heller ikke ser utrolig nok, er at det er sosialismen og venstresiden gjennom sitt byråkrati som gjør Staten stor, og gir politikerne alt for stor makt. EU er en stormakt i byråkrati. Det er ikke pga høyrepolitikk.

Interessant betraktning, hva tenker du om fri flyt av varer, tjenester, kapital og arbeidskraft, over landegrensene, er det også sosialisme?

Selv så tenker jeg det å tenke tradisjonell partipolitikk når en diskuterer globaliseringen blir feil og en avsporing, da globalistene finnes både på den tradisjonelle høyre og venstresiden i politikken.

• Liker 3
Skrevet
Apis skrev (24 minutter siden):

Selv så tenker jeg det å tenke tradisjonell partipolitikk når en diskuterer globaliseringen blir feil og en avsporing, da globalistene finnes både på den tradisjonelle høyre og venstresiden i politikken.

Dette!!!

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...