AnonymBruker Skrevet 20. september 2022 #1 Skrevet 20. september 2022 Har hørt at en del får uregelmessige og kraftige blødninger de første mnd etter innsetting av hormonspiral. Begynte blødningene umiddelbart el kom de ved første vanlige mens. Noen som mistet mensen allerede første mnd? Anonymkode: 7dc72...d49
AnonymBruker Skrevet 20. september 2022 #2 Skrevet 20. september 2022 Fikk småblødninger allerede fra første dag. Tenkte det bare var reaksjon på spiralen, men det varte og varte i ca 3 uker. Så kom mensen og den ble svært kraftig og varte i to uker. Så 2-3 uker til med småblødninger som kom og gikk. Etter 7-8 uker stabilisere det seg noenlunde. Legen sa dette var normalt. Fikk derimot mange andre bivirkninger som sterkt nedsatt sexlyst og mistet evnen til å få ordentlig orgasme. Fikk høre jeg måtte holde ut ca 6-8 måneder så ville med stor sannsynlighet de fleste bivirkningene være borte. Jeg holdt ut 6 måneder. Da var det rett ut og grøsser bare med tanken på den nå i ettertid😱 Anonymkode: 4bdef...6f5
AnonymBruker Skrevet 20. september 2022 #3 Skrevet 20. september 2022 For meg ble hormonspiralen det nærmeste en kvinne kan komme kjemisk kasterering har jeg tenkt i ettertid🙈😅 Og jeg hadde i tillegg den svakeste varianten (Jaydess). Anonymkode: 4bdef...6f5
AnonymBruker Skrevet 20. september 2022 #4 Skrevet 20. september 2022 Nedsatt sexlyst, kom det med en gang? Anonymkode: 7dc72...d49
AnonymBruker Skrevet 20. september 2022 #5 Skrevet 20. september 2022 mistet mensen fra første stund, som var bare positivt, ellers ingen bivirkninger Har pr i dag hatt hormon spiral i 22 år Anonymkode: 82675...922 1
AnonymBruker Skrevet 20. september 2022 #6 Skrevet 20. september 2022 Hadde en del smerter først, men viste seg at legen hadde satt den inn litt unøyaktig. Så hun satte samme inn på nytt og da var det ikke smerter. Småblødninger kun i starten. Mistet mensen- og pms - raskt. Det tok flere år å merke forskjell i sexlyst som mindre lyst på sex, forskjellen fram til da var mest at det varierte lite i syklus. Anonymkode: 693c0...c50
AnonymBruker Skrevet 20. september 2022 #7 Skrevet 20. september 2022 Merket ingen bivirkninger med noen av de ulike jeg hadde, levonova og jaydess. Ingen vektøkning, ingen nedsatt sexlyst, ingen sporadisk blødning men mindre blødning fra første mens og null mens fra gang nr tre, litt menssmerter og kanskje noe utflod som minnet meg på at jeg hadde skullet hatt mens i ny og ne. Hadde hormonspiral i 12 år sammenhengende og ble gravid 3 mnd etter jeg tok den ut - så glansbildehistorie herfra.. Anonymkode: 6f3be...2ef
Gjest Anonymus Notarius Skrevet 20. september 2022 #8 Skrevet 20. september 2022 Jeg hadde mensen som før de første gangene, og så ble den gradvis mindre og mindre kraftig. Forsvant etter ca. 1 år. Andre bivirkninger var litt mer kviser i starten og litt mer utflod. Er veldig fornøyd.
AnonymBruker Skrevet 20. september 2022 #9 Skrevet 20. september 2022 Blødde som en kraftig menstruasjon sammenhengende i 6 måneder, la på meg 12 kg i samme perioden og ble anemisk (naturlig nok). Etter 6 måneder orket jeg ikke mer... Anonymkode: e7a6a...bcf
AnonymBruker Skrevet 20. september 2022 #10 Skrevet 20. september 2022 Hadde noen småblødninger i et par uker, og etter det forsvant mensen. Ingen andre endringer, synes det var lettere å gå ned i vekt på hormonspiral enn annen prevensjon jeg har prøvd. Anonymkode: c18a9...9ef
AnonymBruker Skrevet 20. september 2022 #11 Skrevet 20. september 2022 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Har hørt at en del får uregelmessige og kraftige blødninger de første mnd etter innsetting av hormonspiral. Begynte blødningene umiddelbart el kom de ved første vanlige mens. Noen som mistet mensen allerede første mnd? Anonymkode: 7dc72...d49 Uregelmessig blødninger i 4 mnd, ikke noe kraftigere enn før. Så etter ca 8 mnd begynte jeg å få smerter. Hadde også mye større smerter ved sex. Fikk også massive cyster som sprakk i ny og ne. Kjente trådene stakk så jeg dro for å sjekke den. Den hadde flytta på seg og var ikke lengre trygg. Har droppet det siden. Anonymkode: 22c14...b5a
Carrot Skrevet 20. september 2022 #12 Skrevet 20. september 2022 (endret) Ingen bivirkninger, fikk satt inn når yngste var fødd og byttet regelmessig frem til jeg tok den ut når jeg var ferdig med overgangsalderen, Fantastisk form for prevansjon om man får den satt inn og byttet hos gynekolog som klipper trådene riktig osv.. som slipper mindre hormoner inn i kroppen enn for eksempel p-pillene man trykker i seg så jeg hadde gjort det samme igjen. Endret 20. september 2022 av Carrot
AnonymBruker Skrevet 20. september 2022 #13 Skrevet 20. september 2022 Jeg skjønner ikke at kvinner orker å gå å kjenne på kramper av spiral. Å alt det andre som oppstår. En evig kamp med helsevesenet om man er uheldig og får cyster på eggstokkene. Anonymkode: 7fa94...50d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå