AnonymBruker Skrevet 19. september 2022 #1 Skrevet 19. september 2022 Eller startet fødselen helt plutselig? Anonymkode: 7af09...bc0
AnonymBruker Skrevet 20. september 2022 #2 Skrevet 20. september 2022 Nei. Merket ingenting dagene i forveien, før vannet plutselig gikk tre uker før termin. Riene kom i gang utover dagen, og babyen ble født nesten et døgn etter at vannet gikk. Anonymkode: 44ae8...5e9
AnonymBruker Skrevet 20. september 2022 #3 Skrevet 20. september 2022 Lite matlyst, diaré, litt og litt fostervann som kom, før vannet plutselig gikk ordentlig. Riene kom samtidig og fødselen tok 3,5 time fra vannet gikk til ungen var ute. 2 timer aktiv fødsel. Anonymkode: fa6d6...0cb
AnonymBruker Skrevet 20. september 2022 #4 Skrevet 20. september 2022 1. gangen: Merket ikke noe. Rier startet midt på natta og dro på sykehuset kl 06. Vannet gikk kl 14 og baby født 16:30. Tre uker før termin. 2. gangen gikk vannet før riene. To uker før termin. Underbevisstheten sa vel noe om at noe skulle skje. Det var vinter og jeg hadde på skjørt 😂 Tilfeldig sikkert, men rart å tenke på i ettertid. Anonymkode: fa923...dec
AnonymBruker Skrevet 20. september 2022 #5 Skrevet 20. september 2022 Nei, vannet gikk plutselig om morgenen og ungen var ute på ettermiddagen. Fødte 6 dager før termin Anonymkode: 3ce07...b27
Million Skrevet 20. september 2022 #6 Skrevet 20. september 2022 (endret) Ja, jeg hadde mange tegn. Kynnere (sterke!) og premature rier så sterke at jeg ble innlagt ca en gang i uken over en periode på en måned. Måtte ligge natten over på sykehus hver gang og få riehemmende medisiner intravenøst i blodet. Fire ganger på fire uker ble jeg innlagt pga kynnere som gikk over i premature rier. Det startet da jeg var 7 mnd på vei. Da jeg var kommet til fjerde gang, sa legen at "dersom dette skjer igjen en femte gang, så stopper vi ikke riene. Da lar vi barnet bli født for da er du kommet langt nok på vei til at det går bra." Og det skjedde igjen noen dager etterpå. Da kom kynnere som gikk over til premature rier igjen, men denne gangen kom det en vannete og merkelig oransje utflod i tillegg. Hadde ikke lyst å dra for å sjekke det på fødeavdelingen, men jeg måtte, insisterte en venninne. Jeg blir nesten flau når jeg tenker på det nå, jeg vet ikke hva jeg tenkte egentlig..... men jeg hadde ikke med meg noe som helst til sykehuset. Jeg innbildte meg at hvis jeg dro dit og sa jeg ikke kunne bli der for jeg har ikke med meg noe bagasje, så ville jeg få dra hjem igjen likevel, etter å ha fått litt medisin til å stoppe riene... 🙄 Men det gikk ikke. Da jeg kom vandrende inn på fødeavdelingen for femte gang, nå 8 måneder (presis) på vei, hadde jeg denne gangen 6 cm åpning uten å vite det. Så da ble jeg innlagt og barnet var født 1,5 timer etterpå. PS! Mannen min ble sendt hjem for å hente det jeg trengte av saker til sykehuset. Det gikk også helt fint med barnet som ble født en kalendermåned for tidlig. Endret 20. september 2022 av Million
AnonymBruker Skrevet 20. september 2022 #7 Skrevet 20. september 2022 Merket ingenting. Dagen før hadde jeg følelsen av at jeg kom til å være gravid i evig tid, kunne ikke se for meg å føde og komme ut av gravidkroppen. Så det var nesten for godt til å være sant når vannet gikk 14 dager før termin. Anonymkode: f86f3...342
lehangolta Skrevet 20. september 2022 #8 Skrevet 20. september 2022 39+5. Førstegangs. Merket ingenting, aldri hatt såkalte «modningstegn» osv. Rimelig sikker på å gå over tiden. Men vannet gikk mens jeg sov, våknet av at det ble vått. Riene kom 15 min etterpå med 3 min mellomrom. Kom nesten ikke frem til sykehus før hun var ute.
Arkana Skrevet 20. september 2022 #9 Skrevet 20. september 2022 Jeg fødte en uke før termin. Ingen som helst tegn på at det skulle starte før jeg våknet plutselig en morgen av at vannet gikk.
AnonymBruker Skrevet 20. september 2022 #10 Skrevet 20. september 2022 Slimproppen gikk over ca 1 uke. Hadde litt rier av og på dagen før fødselen startet ordentlig. Fødte 2 døgn fra første rie, 1døgn fra riene ble regelmessig. Ellers ingen tegn Anonymkode: e77e6...cfc
AnonymBruker Skrevet 20. september 2022 #11 Skrevet 20. september 2022 Fødte to dager før termin, førstegangs. Hadde modningsrier av og på de siste to ukene før fødsel, men de 3-4 siste dagene før var disse så kraftige at jeg våkna om natta og omtrent ikke fikk sove. Anonymkode: 5383d...89f
AnonymBruker Skrevet 20. september 2022 #12 Skrevet 20. september 2022 Vannet gikk, men måtte settes igang 2,5 døgn senere fordi det ikke skjedde noe av seg selv.. Slimproppen gikk vel dagen før. Var veeeldig sliten den dagen før vannet gikk på natta. Sånn typ, kjørte til butikken og ble sittende i bilen i 45 min før jeg orka å gå ut av bilen.. På kvelden følte jeg meg litt uvel, varm og kokt i ansiktet og følte jeg brygget på noe. Så var jeg oppe å tisset på natta, gikk å la meg igjen og lå vel nesten 30 min før jeg holdt på å sovne, og da gikk vannet. Poff… Anonymkode: 3f4ba...152
AnonymBruker Skrevet 20. september 2022 #13 Skrevet 20. september 2022 Hva mener dere med modningsrier? Rier som er vonde? Eller bare sterkere kynnere uten smerte? Anonymkode: 7af09...bc0
AnonymBruker Skrevet 20. september 2022 #14 Skrevet 20. september 2022 Startet med rier på kvelden en uke før termin. Det var såpass at jeg skjønte at det var rier😊. Så ga det seg. Startet opp igjen kvelden etter, bare kraftigere. Det tok seg opp, så da var det ingen tvil😊 Anonymkode: f5a46...d63
AnonymBruker Skrevet 20. september 2022 #15 Skrevet 20. september 2022 Fødte en mnd før tiden, merket ingenting før vannet gikk. Slet derimot med sterke kynnere fra ca 5 mnd, det er vel det eneste. Andremann kom på overtid, dagen før event igangsettelse. Anonymkode: f6668...a83
Lise27 Skrevet 20. september 2022 #16 Skrevet 20. september 2022 Jeg fødte to måneder før termin, og de fant ikke ut av grunnen til det. Men tegnene jeg hadde før fødsel var i hvertfall mye smerter i bekkenbunnen og mye kynnere i fra uke 20
AnonymBruker Skrevet 20. september 2022 #17 Skrevet 20. september 2022 Ingen tegn til fødsel før vannet gikk helt plutselig i 32+6, og babyen ble født noen timer etterpå Anonymkode: 1da91...db6
AnonymBruker Skrevet 20. september 2022 #18 Skrevet 20. september 2022 5 hours ago, AnonymBruker said: Hva mener dere med modningsrier? Rier som er vonde? Eller bare sterkere kynnere uten smerte? Anonymkode: 7af09...bc0 Rier som er vonde. Men ikke så hyppige, og/eller uregelmessige. (Misforstå meg rett, de var ikke på langt nær så vonde som etterhvert uti aktiv fødsel. Men tydelig noe annet enn kynnere.) Anonymkode: 5a728...1fd
AnonymBruker Skrevet 20. september 2022 #19 Skrevet 20. september 2022 Ingen tegn, vann gikk og rier startet plutselig 38+0 Anonymkode: 1c831...f2a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå