Gå til innhold

Hull i tennene?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor stor sannsynlig er det at man har hull i tennene når man bare har litt ising i tennene og ellers ingen smerter eller problemer? Eneste grunnen til at jeg skal til tannlegen nå er for å fjerne tannstein og at jeg ikke har vært der på 3år.. 

Skal til tannlegen i morgen og er fryktelig redd jeg har hull og spesielt 4-5stk… 🙄

Anonymkode: 636ae...45d

Skrevet

Når oppstår isingen da? Ved inntak av normal mat eller mat som forårsaker ising? Du må forklare litt bedre

Anonymkode: 25cc0...4a5

Skrevet

Ising kommer stort sett av betennelse i tannkjøttet. Har du tannstein? All min ising forsvant etter en rens hos tannlegen, ingen hull. 

Anonymkode: ed240...290

Skrevet

Ising kan også være blottet tannhals.

Jeg har et par tenner det iset i, det ga seg når jeg gikk over til Sensodyne tannkrem. Jeg har en tann som iser fordi jeg har en dyp fylling, det er ellers ingenting i veien med den.

Nå har du kanskje vært hos tannlegen da, så du får komme med oppdatering på tannlegens dom i ditt tilfelle.

Anonymkode: af78f...83f

Skrevet
AnonymBruker skrev (47 minutter siden):

Ising kan også være blottet tannhals.

Jeg har et par tenner det iset i, det ga seg når jeg gikk over til Sensodyne tannkrem. Jeg har en tann som iser fordi jeg har en dyp fylling, det er ellers ingenting i veien med den.

Nå har du kanskje vært hos tannlegen da, så du får komme med oppdatering på tannlegens dom i ditt tilfelle.

Anonymkode: af78f...83f

Jeg skal til tannlegen nå kl 18:20 og gruer meg som faaeennn 👀😩😩😫😬

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Når oppstår isingen da? Ved inntak av normal mat eller mat som forårsaker ising? Du må forklare litt bedre

Anonymkode: 25cc0...4a5

Det kan skje veldig tilfeldig faktisk, ikke kjempe mye ved spising og drikking. Mest om kvelden når jeg skal sove 😅

Skrevet

Prøv fluorskyll morgen og kveld og Zendium tannkrem med emalje-protection👍

Skrevet
Kaisada skrev (2 minutter siden):

Prøv fluorskyll morgen og kveld og Zendium tannkrem med emalje-protection👍

Jeg har de siste dagene brukt sensodyne og den har faktisk hjulpet veldig merker jeg 😄

• Liker 1
Skrevet

Jeg hadde ikke vært hos tannlegen på 10 år (litt redd ja..). Hadde to hull, som egentlig ikke var så galt - alt tatt i betraktning (flere svangerskap, baby-tider med lite søvn og dårlig tannhygiene 🙈). Men jeg merket ikke noen ting selv altså. Ingen smerter, ingen ising, ingenting..

Anonymkode: 7d5a0...cb2

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Jeg hadde ikke vært hos tannlegen på 10 år (litt redd ja..). Hadde to hull, som egentlig ikke var så galt - alt tatt i betraktning (flere svangerskap, baby-tider med lite søvn og dårlig tannhygiene 🙈). Men jeg merket ikke noen ting selv altså. Ingen smerter, ingen ising, ingenting..

Anonymkode: 7d5a0...cb2

Jeg hadde 1 hull men det var jo absolutt ikke der jeg trodde de var 🙈 

Må fjerne tannstein i 2 omganger inkludert borre/fylle et hull. Er heldigvis 2mnd til neste gang og jeg skal få beroligende 🙈

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...