AnonymBruker Skrevet 19. september 2022 #1 Skrevet 19. september 2022 Hvor stor sannsynlig er det at man har hull i tennene når man bare har litt ising i tennene og ellers ingen smerter eller problemer? Eneste grunnen til at jeg skal til tannlegen nå er for å fjerne tannstein og at jeg ikke har vært der på 3år.. Skal til tannlegen i morgen og er fryktelig redd jeg har hull og spesielt 4-5stk… 🙄 Anonymkode: 636ae...45d
AnonymBruker Skrevet 20. september 2022 #2 Skrevet 20. september 2022 Når oppstår isingen da? Ved inntak av normal mat eller mat som forårsaker ising? Du må forklare litt bedre Anonymkode: 25cc0...4a5
AnonymBruker Skrevet 20. september 2022 #3 Skrevet 20. september 2022 Ising kommer stort sett av betennelse i tannkjøttet. Har du tannstein? All min ising forsvant etter en rens hos tannlegen, ingen hull. Anonymkode: ed240...290
AnonymBruker Skrevet 20. september 2022 #4 Skrevet 20. september 2022 Ising kan også være blottet tannhals. Jeg har et par tenner det iset i, det ga seg når jeg gikk over til Sensodyne tannkrem. Jeg har en tann som iser fordi jeg har en dyp fylling, det er ellers ingenting i veien med den. Nå har du kanskje vært hos tannlegen da, så du får komme med oppdatering på tannlegens dom i ditt tilfelle. Anonymkode: af78f...83f
AnonymBruker Skrevet 20. september 2022 #5 Skrevet 20. september 2022 AnonymBruker skrev (47 minutter siden): Ising kan også være blottet tannhals. Jeg har et par tenner det iset i, det ga seg når jeg gikk over til Sensodyne tannkrem. Jeg har en tann som iser fordi jeg har en dyp fylling, det er ellers ingenting i veien med den. Nå har du kanskje vært hos tannlegen da, så du får komme med oppdatering på tannlegens dom i ditt tilfelle. Anonymkode: af78f...83f Jeg skal til tannlegen nå kl 18:20 og gruer meg som faaeennn 👀😩😩😫😬 Anonymkode: 636ae...45d
AnonymBruker Skrevet 20. september 2022 #6 Skrevet 20. september 2022 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Når oppstår isingen da? Ved inntak av normal mat eller mat som forårsaker ising? Du må forklare litt bedre Anonymkode: 25cc0...4a5 Det kan skje veldig tilfeldig faktisk, ikke kjempe mye ved spising og drikking. Mest om kvelden når jeg skal sove 😅 Anonymkode: 636ae...45d
Kaisada Skrevet 20. september 2022 #7 Skrevet 20. september 2022 Prøv fluorskyll morgen og kveld og Zendium tannkrem med emalje-protection👍
AnonymBruker Skrevet 20. september 2022 #8 Skrevet 20. september 2022 Kaisada skrev (2 minutter siden): Prøv fluorskyll morgen og kveld og Zendium tannkrem med emalje-protection👍 Jeg har de siste dagene brukt sensodyne og den har faktisk hjulpet veldig merker jeg 😄 Anonymkode: 636ae...45d 1
AnonymBruker Skrevet 20. september 2022 #9 Skrevet 20. september 2022 Jeg hadde ikke vært hos tannlegen på 10 år (litt redd ja..). Hadde to hull, som egentlig ikke var så galt - alt tatt i betraktning (flere svangerskap, baby-tider med lite søvn og dårlig tannhygiene 🙈). Men jeg merket ikke noen ting selv altså. Ingen smerter, ingen ising, ingenting.. Anonymkode: 7d5a0...cb2 1
AnonymBruker Skrevet 20. september 2022 #10 Skrevet 20. september 2022 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Jeg hadde ikke vært hos tannlegen på 10 år (litt redd ja..). Hadde to hull, som egentlig ikke var så galt - alt tatt i betraktning (flere svangerskap, baby-tider med lite søvn og dårlig tannhygiene 🙈). Men jeg merket ikke noen ting selv altså. Ingen smerter, ingen ising, ingenting.. Anonymkode: 7d5a0...cb2 Jeg hadde 1 hull men det var jo absolutt ikke der jeg trodde de var 🙈 Må fjerne tannstein i 2 omganger inkludert borre/fylle et hull. Er heldigvis 2mnd til neste gang og jeg skal få beroligende 🙈 Anonymkode: 636ae...45d 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå