Gå til innhold

Synsam brilleabonnement

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er student og optikeren sa at det generelt sett kan lønne seg mye med brilleabonnement på Synsam, og at det er mulig at jeg må bytte briller hvert år siden jeg leser mye og er mye på skjerm. De anbefalte hvert fall synsundersøkelse hvert år.

Fikk et prisoverslag. Jeg må betale rundt 250 kr i måneden for vanlige briller som er progressive + solbriller. Det blir 3600 i året, men fikk vite at glassene i seg selv på brillene er av høy kvalitet og er verdt 5000 alene (innfatninga koster 1000). Ikke sikkert jeg trenger så høy kvalitet da, har sett på ungdomsprogressive, ikke sikkert jeg har behov for dem. Men kan godt hende jeg kan velge glass som er billigere, da betaler jeg enda mindre i måneden. Så er jo solbrillene verdt noe, gjerne 2000 eller mer vil jeg tippe til sammen. 

Jeg har ikke veldig stort behov for solbriller egentlig for å være helt ærlig, men det er en del av avtalen at jeg må ha 2 par, og det er jo noe jeg vil bruke.

Er slik avtale verdt det? Slik jeg tenker så kan det være verdt det hvis synet mitt kommer til å endre seg i løpet av rundt 1-2 år. Da er det fint å bare kunne bytte uten ekstra kostnader med tanke på synsundersøkelse også. For det er jo lite nødvendig å ha briller som ikke har riktig styrke uansett, så å lease dem er jo kanskje ikke så dumt eller? Hva tenker dere? Hørt at slike abonnementer aldri skal komme kundene til gode egentlig...

Anonymkode: 5e442...d5b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg mener jeg var ifjor på en sånn synsundersøkelse hos synsam og fikk samme "tilbudet" som for meg virker ganske utspekulert og ikke passer til mine "behov" og kriterier. De selger det som om det er det billigste abonnement du kan få siden du kan få tre briller til nesten full pris av et par styrke briller bla bla bla. Men  slik jeg husker så kan det hende det blir noe "påslag" på disse brille bytte som i mine ører ikke klang så godt, eller rett og slett ikke var billig.

Jeg husker at jeg fikk et ark, med pris overslag osv... og avtalen var at de skulle ringe meg dagen etter. HØRTE aldri fra dem. HELDIGVIS!

MEN jeg kan legge til at under samtalen sa jeg at jeg ikke bryr meg om merke osv, og at jeg ikke trengte to solbriller mtp at det er nesten aldri sol i Norge. Jeg sa rett ut at jeg har tidligere vært "smart" - der jeg har kjøpt en noen lunde ok brille innfatning i London til ca 1900 kroner, og glassene med styrke fikk jeg satt de i Brasil til en mye mer rimeligere pris. ca. 1400 kroner.

Den resepten du får i brillene er jo internasjonal så hvis du skal til et annet land og du skal være mer enn en uke, så lønner det seg å finne en optiker og få satt glassene med styrke der nede.

Penge spart!!

Skrevet

For meg så er den bra pga jeg har dyre brilleglass og de er progressive og et par briller blir fort 9000 . Jeg har solbriller også . Hadde jeg hatt vanlig syn med lite endring så hadde jeg ikke gjort det 

Anonymkode: 972c1...ea5

• Liker 1
Skrevet

Bla et par sider bakover så ser du en annen tråd om Brille abonnement og hvordan lureri det er!

Anonymkode: 6acbf...479

• Liker 1
Skrevet

Vi holdt på kjøpe der engang,...men mannen min regnet ut prisen på kjøpe det nå..via abonnement....og det ville blitt så mye dyrere med abonnentet

• Liker 1
Skrevet

jeg har abbonement, siden jeg har ikke råd til å bruke flere tusen på ny brille på engang. jeg har 3 par briller med styrken min i. et par solbriller og 2 par vanlige. sjekker synet mitt hvert år, og hver gang må jeg skifte fordi synet endrer seg. jeg betaler 300 kr mnd, og syns det er supert for meg.

Anonymkode: 89663...a58

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...