Gå til innhold

Vil ikke at barnet mitt skal leke med ett barn fra klassen hans

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min sønn har nylig begynt å leke med en gutt på skolen, de går i samme klasse. Problemet mitt egentlig er at jeg vil helst ikke at han skal leke med han. Den gutten er/var med på utestenge/mobbe andre barn i barnehagen tidligere (fikk vite det av andre) og så liker jeg ikke foreldrene hans, moren iallefall. Hva skal jeg gjøre? Be sønnen min holde seg unna denne gutten eller la skolen bestemme hva de skal gjøre? Har tatt det opp med skolen, de sier de skal følge med, men hver gang jeg kommer og henter så er det ingen voksne der. Men sønnen min sier at han er snill med han osv. noen som har vært bort i det før og har noen råd?

Anonymkode: 75027...5a1

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Herregud. Skal du be sønnen din om å ikke leke med en annen gutt for noe han gjorde barnehagen???

Istedenfor å lære gutten din å utestenge en annen gutt,som han faktisk liker å omgås med, hva med å lære gutten din å inkludere alle da så kanskje denne gutten lærer det også? 

• Liker 18
  • Nyttig 3
Skrevet

Så lenge denne gutten er snill med din gutt, så tenker jeg at du skal slutte å bestemme og kontrollere hvem din gutt leker med. Ikke vær en mor som ødelegger din sønns vennskap. Det kommer til å svi for deg en gang.

Selv om gutten har mobbet før, betyr ikke det at han alltid vil være en mobber.

Anonymkode: 2b643...598

• Liker 4
  • Nyttig 2
Skrevet

Hva du skal gjøre? Du skal skjerpe deg og slutte å utestenge barn og å være fordomsfull. 

Jeg synes det er hårreisende at du har tatt dette opp med skolen og ikke fått streng beskjed om at å utestenge barn er mobbing. 

Hvorfor liker du ikke moren? 

Anonymkode: e58e9...548

• Liker 5
  • Hjerte 1
Skrevet

Så lenge barnet oppfører seg nå på skolen og er snill mot ditt barn er det lite du og skolen får gjort. Snur det så vil jo skolen ta ansvar.

Anonymkode: 23a78...a24

Skrevet

Ryddet for brukerdebatt. 

Christina82, mod

Skrevet

Så for noe et barn som du har blitt fortalt gjorde noe umodent i barnehagen så skal du dømme barnet uten å bli kjent med det. Vil si det er du som er den umodne mobberen og ikke barnet.

Anonymkode: 1f013...4b8

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Min sønn har nylig begynt å leke med en gutt på skolen, de går i samme klasse. Problemet mitt egentlig er at jeg vil helst ikke at han skal leke med han. Den gutten er/var med på utestenge/mobbe andre barn i barnehagen tidligere (fikk vite det av andre) og så liker jeg ikke foreldrene hans, moren iallefall. Hva skal jeg gjøre? Be sønnen min holde seg unna denne gutten eller la skolen bestemme hva de skal gjøre? Har tatt det opp med skolen, de sier de skal følge med, men hver gang jeg kommer og henter så er det ingen voksne der. Men sønnen min sier at han er snill med han osv. noen som har vært bort i det før og har noen råd?

Dette er oppskriften på å lære ditt barn å mobbe andre. Du lærer barnet at det er greit å utestenge, og har han først lært det så kan han gjøre det ovenfor mange. Og det at du ikke liker moren er noe du absolutt skal holde skjult for han. 

Såvidt jeg ser er også denne gutten snill ovenfor barnet ditt. Dette med mobbingen skjedde i bhg! Han har kanskje lært litt siden den gangen. Og så lenge de to kommer godt overens så er det viktigst.

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 timer siden):

slutt og døm .han er liten og du bestemmer ikke hvem barnet skal leke med

Anonymkode: 9e6c8...a25

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Ironisk at du klager på at gutten har utestengt andre, og så vil utestenge ham selv. Dersom du hadde gode grunner til å tro at han mobbet din sønn, eller forsøkte å få sønnen din med på aktiv mobbing av andre, hadde jeg skjønt det om du ville løse litt opp i vennskapet(da helst ved at sønnen din får flere venner og flere strenger å spille på, heller enn å regelrett nekte noen å være sammen). Men fordi du har hørt av andre at han har utestengt som veldig liten? Seriøst?

Anonymkode: 89f5a...e67

• Nyttig 1
Skrevet

Han utestengte noen i barnehagen, så da tenker du at du skal lære ungen din det samme på skolen? Ooookkkk ……… Tommel opp! 

Du kødder ikke sant? Du liker ikke moren? Han mobbet noen i barnehagen? 
Du er klar over hva du skaper av din egen unge nå ikke sant? Jeg blir matt. Jeg blir så matt. Hjelpes. 

Anonymkode: 3bfdc...032

• Nyttig 1
Skrevet

Vært borti det ja, litt for mange ganger. Jeg var ikke mobber da, men jeg var fysisk utagerende som barn (vi snakker 2 til 6kl), og opplevde titt og ofte at foreldre ikke ønsket meg på besøk til sine barn eller at barn fortalte at de ikke fikk leke med meg. Endte med at jeg ble utestengt/mobbet/utsatt for fysisk og psykisk vold på skolen, og fikk spiseforstyrrelse, angst og depresjoner +skolevegring pga det. I dag er jeg ufør. 

Du kan gjøre en forskjell for dette barnet, nettopp ved å inkludere hen og være raus. Det er kanskje akkurat det som skal til for at dette barnet skal få det bedre i livet, og dermed kan det også bli mindre av uønsket atferd. Å stenge ute og straffe et lite barn på den måten du beskriver er så jævlig stygt og sykt skadelig! 

Anonymkode: cbcc7...ae4

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...