FraSørTilØst Skrevet 19. september 2022 #1 Skrevet 19. september 2022 Hei.. Vi har prøvd å bli gravide i over 2 år, men i det siste har jeg tenkt på om kanskje det kan skyldes at jeg har underlivsprolaps/livmorfremfall? Jeg har den graden hvor livmoren ofte henger ned og utenfor livmoren. Dette er veldig plagsomt, og det rett og slett føles som om jeg har en penis inni skjeden🫣😵 Har vært hos gynekologen, men hun sier at alt er normalt. «Ja, det er vel ikke så rart har jeg tenkt da, for livmoren trekker seg sammen når jeg legger meg ned». Og når livmoren er så langt nede, så kommer ikke sæden langt nok oppi heller? 🤔 Fordi jeg sitter oppå mannen min, grunnet noe annet ikke har, eller vil fungere for øyeblikket, så må jeg ri han, så er jeg redd sæden ikke kommer langt nok opp i livmora😢 Off, dette ble et rotete innlegg, men jeg lurte vel egentlig på om noen andre har erfaring med dette? Med livmorfremfall og som ble gravide☺️
AnonymBruker Skrevet 19. september 2022 #2 Skrevet 19. september 2022 Trodde man ble operert for dette? Anonymkode: 21cb4...0be 1
AnonymBruker Skrevet 19. september 2022 #3 Skrevet 19. september 2022 Jeg har også det. Ikke så ille at livmoren kommer helt ut, men sånn at livmorstappen kan ligge langt nede bare ett par cm fra skjedeåpningen. Ble gravid 1.forsøk med nr.1 og 3.forsøk med nr.2. Har tenkt at det heller gjorde det lettere med tanke på at sæden har kortere vei fra penis til livmorsmunning 😅 Men teoretisk sett kan kanskje prolapsen gi avklemning av noe sånn at det ikke funker? 🤔 Ville tatt det opp med gynekologen. Lykke til! Anonymkode: 45786...186
AnonymBruker Skrevet 19. september 2022 #4 Skrevet 19. september 2022 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Trodde man ble operert for dette? Anonymkode: 21cb4...0be Man kan operere men det anbefales ikke før man har fått de barna man ønsker. Mener det er pga vaginal fødsel kan bli vanskelig etter opr men ikke helt sikker Anonymkode: 45786...186
FraSørTilØst Skrevet 19. september 2022 Forfatter #5 Skrevet 19. september 2022 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Jeg har også det. Ikke så ille at livmoren kommer helt ut, men sånn at livmorstappen kan ligge langt nede bare ett par cm fra skjedeåpningen. Ble gravid 1.forsøk med nr.1 og 3.forsøk med nr.2. Har tenkt at det heller gjorde det lettere med tanke på at sæden har kortere vei fra penis til livmorsmunning 😅 Men teoretisk sett kan kanskje prolapsen gi avklemning av noe sånn at det ikke funker? 🤔 Ville tatt det opp med gynekologen. Lykke til! Anonymkode: 45786...186 Så godt at vi er flere med dette☺️ Jeg har to barn fra tidligere, men mannen min har ikke noen barn fra før, og jeg vil gjerne ha flere før jeg blir for gammel🙈 Godt å høre at du ikke sleit så veldig med å bli gravid i hvertfall da😀 Er faktisk litt usikker på hvordan den prolapsen fungerer🤔 Virker hvertfall som om den hindrer sæden i å komme langt nok opp😫Men skal til legen til uka, for å få han til å henvise meg til gynekologen☺️
AnonymBruker Skrevet 20. september 2022 #6 Skrevet 20. september 2022 Jeg har også dette, kan ikke bruke tampong pga dette😓 vi har også prøvd å bli gravide over ett år 😓 Anonymkode: fd625...d1c
AnonymBruker Skrevet 20. september 2022 #7 Skrevet 20. september 2022 Jeg hadde det og ble gravid med prevensjon til og med. Ja begge graviditeter veldig enkelt. Operert etter siste fødsel. Anonymkode: a770f...df8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå