Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

blitt alenemor og ser etter en måte å øke lønnen på. Har sendt inn dokumentasjon for å øke ansiennitet, og får kanskje 4 år (har mer, men får ikke tak i en attest). 

Tjener 415 000kr (grunnlønn) og lurer på hva du som sykepleier får i hjemmesykepleien? Trives kjempe godt på sykehus så lurer på om det er verdt å bytte til hj.spl.

Ta med ansiennitet når du svarer :)

Anonymkode: b02b8...40c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

I kommunen er det ofte manko på spl så du kan egentlig bare stille et krav. Jeg har 541 000 i kommunen. Har riktignok vært spl i 15 år men gikk rett på 10 år da jeg startet i kommunen for 13 år siden. 

Anonymkode: f95f4...a04

Skrevet (endret)

542 000 + tillegg. 10 års ansiennitet. Jobber per nå administrativt (ikke turnus) og får fast tillegg på 40 000 i året. Så ca 580 000. De som jobber turnus har mer tillegg. Jeg er sykepleier uten videreutdanning. 

Det er et enormt hopp i lønn ved 10 år. Om du skal bytte jobb så krev høy ansiennitet 👍

Endret av myMa
  • Liker 1
Skrevet
myMa skrev (3 minutter siden):

542 000 + tillegg. 10 års ansiennitet. Jobber per nå administrativt (ikke turnus) og får fast tillegg på 40 000 i året. Så ca 580 000. De som jobber turnus har mer tillegg. Jeg er sykepleier uten videreutdanning. 

Det er et enormt hopp i lønn ved 10 år. Om du skal bytte jobb så krev høy ansiennitet 👍

Så heldig du er som får 40k i tillegg uten turnus:) 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Så heldig du er som får 40k i tillegg uten turnus:) 

Ja. Det er et funksjonstillegg. Har en slags mellomlederstilling 🙂 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

I kommunen er det ofte manko på spl så du kan egentlig bare stille et krav. Jeg har 541 000 i kommunen. Har riktignok vært spl i 15 år men gikk rett på 10 år da jeg startet i kommunen for 13 år siden. 

myMa skrev (9 timer siden):

Oi, dere tjener godt siden det er uten tillegg! Vet dere hva spl med 4 års ansiennitet tjener? 

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Oi, dere tjener godt siden det er uten tillegg! Vet dere hva spl med 4 års ansiennitet tjener? 

Gjelder ikke Oslo kommune, men fant på NSF: 

https://www.nsf.no/lonn-og-tariff/ks

Som sagt det er bare å stille et krav, det er manko på spl i KS. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...