Gå til innhold

Sykemelding under/etter skilsmisse

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg flytter snart ut fra ex-mannen min. Han har vært utro og skal og skal etter planen flytte inn hos den nye kjæresten sin om en liten stund. 
Vi har to små barn. Jeg har klart å gå på jobb i denne forferdelige prosessen, men nå nærmer flyttedato seg og jeg blir mer og mer sliten. Det er som om jeg har vært i overlevelsesmodus i mange måneder og nå skal falle helt sammen. Jeg spiser dårlig, sover dårlig og har konstant tankekjør. Det er rett og slett umulig å fungere på jobb. Jeg har snakket med min sjef om dette, men arbeidsoppgavene er ikke av den karakter at tilrettelegging er så lett. Tenker for første gang i mitt liv at sykemelding kanskje er det rette nå for å unngå fullstendig kollaps. Jeg har tross alt to små jeg skal ha med meg videre i livet.

Hva tror dere, får man sykemelding på slikt grunnlag? Evt hvor lenge? Vil tro ett par uker ikke holder da jeg føler jeg er i ferd med å gå opp i limingen. 

Anonymkode: 1da04...83d

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Eneste grunnlaget er da å sette deg som deprimert. Vær obs på at det er en lei diagnose å få på papiret mtp forsikringer f.eks. Jeg takket selv nei til dette. Hadde en grei arbeidsgiver, fikk byttet noen vakter, fikk flyttedag og tok ut 3 dager ferie. 

Anonymkode: 71336...14c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Eneste grunnlaget er da å sette deg som deprimert. Vær obs på at det er en lei diagnose å få på papiret mtp forsikringer f.eks. Jeg takket selv nei til dette. Hadde en grei arbeidsgiver, fikk byttet noen vakter, fikk flyttedag og tok ut 3 dager ferie. 

Har vært hos legen. Han skrev ikke depresjon. Var noe psykisk ubalanse, situasjonsbetinget. Første omgang to uker. Sa han skulle forlenge det når to uker har gått og jeg hadde behov for det. Var visst kjent for han dette. Hadde full forståelse for at jeg trengte sykemelding 

• Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var 100% sykemeldt i to uker og 50% i to uker, samme tekst på sykemld som deg over her. Jeg flyttet og kjøpte da nytt hus og måtte egentlig ordne alt praktisk fra økonomi, trøste barna, snakke med barnas skole, han druknet seg i jobb. Det ble for mye for meg, så måtte redusere på jobb for å gå hodet over vannet. Kort sykemelding var nok, godt å ha en fast, vant og uendret ting som jobben i en hverdag som ellers var snudd på hodet. 

Anonymkode: 78833...821

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 20.9.2022 den 14.02):

Har vært hos legen. Han skrev ikke depresjon. Var noe psykisk ubalanse, situasjonsbetinget. Første omgang to uker. Sa han skulle forlenge det når to uker har gått og jeg hadde behov for det. Var visst kjent for han dette. Hadde full forståelse for at jeg trengte sykemelding 

Det hadde min lege også bare så det er sagt, jeg trengte bare 2-3 dg for å få flyttet, han ville gi meg 2 uker. Dette er 3 år siden skjedd meg og da var det kun depresjon som var aktuelt diagnose. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...