Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har havnet i en skikkelig knipe. Jeg har vært ansatt i kommunen i en 100 % stilling, men måtte ta ulønnet permisjon da vi ikke fikk barnehageplass, jeg jobbet derfor 48 % fra januar til august. 1 september gikk over i en 68 % nattevaktstilling, som jeg har rukket å få en lønning på. Problemet nå er bare at det har oppstått en situasjon som gjør at jeg blir langtidssykemeldt. Spørsmålet mitt er da: vil jeg få sykepenger beregnet utifra den 48 % stillingen jeg gikk i frem til august, eller vil jeg få sykepenger utifra min nåværende stilling som jeg har rukket å gå i i 19 dager? Blir utrolig takknemlig for svar. 

Anonymkode: 4947f...522

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg har havnet i en skikkelig knipe. Jeg har vært ansatt i kommunen i en 100 % stilling, men måtte ta ulønnet permisjon da vi ikke fikk barnehageplass, jeg jobbet derfor 48 % fra januar til august. 1 september gikk over i en 68 % nattevaktstilling, som jeg har rukket å få en lønning på. Problemet nå er bare at det har oppstått en situasjon som gjør at jeg blir langtidssykemeldt. Spørsmålet mitt er da: vil jeg få sykepenger beregnet utifra den 48 % stillingen jeg gikk i frem til august, eller vil jeg få sykepenger utifra min nåværende stilling som jeg har rukket å gå i i 19 dager? Blir utrolig takknemlig for svar. 

Snittet for siste tre-eller seks mnd tror jeg

Anonymkode: de103...d91

Skrevet

Det vil bli tatt en gjennomsnittsberegning av inntekt de siste 12 månedene

Anonymkode: 687a2...83e

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Det vil bli tatt en gjennomsnittsberegning av inntekt de siste 12 månedene

Anonymkode: 687a2...83e

Hvordan stiller dette seg da når jeg har hatt 3 mnd uten lønn i det hele tatt fordi jeg måtte forlenge mammapermisjonen? 

Skrevet

Jeg tror ganske sikkert (uten å kunne garantere), at du får lønn som om du skulle jobbet den stillingsstørrelse du jobber nå. Men dette ville jeg sjekket ut med NAV, og forsøkt å holde ut så lenge som mulig (med egenmeldingsdager) som mulig, hvis det viser seg at du får redusert lønn. 

Anonymkode: 1d3a7...0d1

Skrevet

Beregner snittet av de siste 3.mnd. Dette er nettopp grunnen til å ikke ta masse ulønnet, gå ned i stilling ect når man får barn. 

Anonymkode: 11541...f6b

• Liker 1
Skrevet

Hvis det har vært større endinger de siste tre mnd, så skal det siste legges til grunn. 

Anonymkode: 44bf5...a5b

Skrevet

Tusen takk for svar alle sammen, var veldig mye forskjellige svar her, så usikker på hva som kan stemme. Nervepirrende er det hvertfall 😞

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Hvordan stiller dette seg da når jeg har hatt 3 mnd uten lønn i det hele tatt fordi jeg måtte forlenge mammapermisjonen? 

det er vel lettest å lese på nav, siden nettopp ulønnet permisjon er ett av eksemplene de fremhever... 
Beregningsregler for sykepenger - nav.no

Ved vesentlig endring i lønn før sykefravær skal ny lønn legges til grunn. 
Ved ulønnet fravær (for eksempel ved ulønnet permisjon) så skal det som ville vært lønn legges til grunn. 

Anonymkode: bd460...64c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...