AnonymBruker Skrevet 19. september 2022 #1 Skrevet 19. september 2022 … Og jeg er så sliten! Jobber i 100 % stilling som sykepleier på et sykehjem. Vi har startet med langvakter på helg. Har da vanlig senvakt på fredag og 12,5 t både lørdag og søndag. Ofte er man alene som sykepleier på hele sykehjemmet hele eller deler av helga så det er jo er enormt ansvar. Prøver å få til en time pause midt i vakta, men sliter veldig de siste timene av vakta med trøtthet og dårlig konsentrasjon. Føler meg brisen… Lederne sier vi skal unngå å jobbe like hardt som de andre, men det er lettere sagt enn gjort. Har lyst til å bytte tilbake til vanlige vakter, men det går ikke med det første. Anonymkode: b4f28...edf
AnonymBruker Skrevet 20. september 2022 #2 Skrevet 20. september 2022 Om det ikke passer deg så finns det jo mange muligheter som sykepleier. Du kan jo bare ta en samtale med sjefen og si at dette ikke fungerer for deg? Der jeg jobbet før fikk de som jobbet langvakter arbeidshelg hver 4 helg. Så kunne sjefen tilpasse om man ønsket langvakter på ukedagene også. Det ga jo. mye fri i en 100% stilling f.eks. Også var det de som ikke hadde muligheten eller ønsket dette som da hadde vanlige vakter og hver 3 helg. Sjefen var super og tilrettela veldig. Men som sagt, her er det jo en stor forskjell at du er sykepleier, det finns jo massevis av jobber å velge mellom. Anonymkode: e6f6a...419
Gjest Lars1009 Skrevet 20. september 2022 #3 Skrevet 20. september 2022 AnonymBruker skrev (11 timer siden): … Og jeg er så sliten! Jobber i 100 % stilling som sykepleier på et sykehjem. Vi har startet med langvakter på helg. Har da vanlig senvakt på fredag og 12,5 t både lørdag og søndag. Ofte er man alene som sykepleier på hele sykehjemmet hele eller deler av helga så det er jo er enormt ansvar. Prøver å få til en time pause midt i vakta, men sliter veldig de siste timene av vakta med trøtthet og dårlig konsentrasjon. Føler meg brisen… Lederne sier vi skal unngå å jobbe like hardt som de andre, men det er lettere sagt enn gjort. Har lyst til å bytte tilbake til vanlige vakter, men det går ikke med det første. Anonymkode: b4f28...edf De er vel livredde for å miste sykepleiere? Tror du stiller sterkt om du ber om tilrettelagt turnus...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå