Gå til innhold

Drikke med høy ph verdi

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har emalje skade og gule tenner… prøver finne drikke i hverdagen, men det er vanskelig å navigere seg på nettet, da det for det meste står hva man ikke skal drikke.

Å bare drikke vann resten av livet, er ikke oppnåelig for meg. Jeg må finne en ny leve måte, som jeg faktisk kan leve med. 

Noen forslag? Jeg må også passe på vekten, pga sykdommer

Anonymkode: 542ed...4b9

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er vel stort sett bare vann ja. Men hva med å drikke annen drikke med sugerør for å ikke skade tenner. 

Man bør uansett alltid drikke vann etter man inntar fast føde eller annen drikke nettopp mtp tennene. 

Anonymkode: 97c98...221

• Liker 1
Skrevet

Farris og te. Farris har vel en 5-6, imens te har sånn 5. 

Anonymkode: d43ff...c0f

Skrevet

Melk har forresten 6,7 i PH! Så det er bra. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Farris og te. Farris har vel en 5-6, imens te har sånn 5. 

Leste om Farris og te, og det gjorde meg nysgjerrig! Men er litt redd for å velge feil vare, da det sikkert finnes både bra og dårlige valg innenfor merket Farris og te… 

Leste at tilsetningsstoffer som skal etterligne sukker, er like ille for tennene som sukker. Og i noen Farris er det vell tilsatt søtningsmidler? Vil det si at det bare er Farris orginal som er den ‘’bra’’?😅

Også kommer det til te avdelingen…. Der er det jo så mye forskjellig 🙈 ferdig utblandet te, pulver i pose, vanlig tepose. Leste et sted at grønn te var bedre for tenna enn svart (som også er bra, da jeg har gule tenner). Men redd for å kjøpe grønn te og drikke det, og tro at jeg gjør noe bra, men så kjøpte jeg feil te 😂 skulle ønske ph verdien var merket på varer…

ts

Anonymkode: 542ed...4b9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...