Gå til innhold

hvorfor tar menn avising personlig?

Anbefalte innlegg

Skrevet

aviste en kar for fem år siden, ikke fordi jeg ikke likte han, jeg holdt på med mitt, dårlig timing også drukket jeg i et av med penere menn. det har ikke liksom med han å gjøre.

prøvde å adde han på facebook den uka som var også fikk jeg en skrevet tale av frustrasjon og hysteri at han ble avist også blokkerte han meg. har hørt med noen venninner at de har opplevd det samme når de er klare til å date han de aviste men igjen bare galskap som svar.

hallo liksom?

k25

Anonymkode: b3614...c33

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Folk går som regel videre etter å ha blitt avvist, de finner ny kjæreste eller andre viktige ting å gjøre, og går som regel ikke rundt å tenker på folk de ikke fikk for lenge sia. Det er ganske arrogant å tro man bare kan dukke opp når det passer en selv og at andre bare tar en tilbake.

Så det virker rimelig at denne gjengen deres ikke møtte en haug med hurra og ja takk når dere forventet å få ekser tilbake, det er jo rar oppførsel av dere i utgangspunktet. 

Anonymkode: a4916...0bd

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

aviste en kar for fem år siden, ikke fordi jeg ikke likte han, jeg holdt på med mitt, dårlig timing også drukket jeg i et av med penere menn. det har ikke liksom med han å gjøre.

prøvde å adde han på facebook den uka som var også fikk jeg en skrevet tale av frustrasjon og hysteri at han ble avist også blokkerte han meg. har hørt med noen venninner at de har opplevd det samme når de er klare til å date han de aviste men igjen bare galskap som svar.

hallo liksom?

k25

Hallo liksom? Høres ut som du tok avvisningen hans personlig også. 

Å nei, stemmer. Det er en mann som har skrevet dette for å sette kvinner i dårlig lys. 

Anonymkode: 314ff...3ae

• Liker 1
Skrevet

Det heter å avvise. Avising er det du gjør når du tiner av fryser. Ikke for å være slem, men sikkert greit å lære 🙂.

Anonymkode: 7a8e8...2ba

• Liker 11
  • Nyttig 3
Skrevet

Hvorfor aviste du ham? Var han et fly? Jeg skjønner ikke engang hva du prøver å skrive i det innlegget......

Anonymkode: 3d9d3...271

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Hvordan skal man ikke ta avvisning personlig? Det er helt greit å avvise noen på en hyggelig måte, men klart det er personlig

Anonymkode: 29b7d...7c1

• Liker 6
Skrevet

Når du tar kontakt med noen fem år etter du avviste de så er det veldig tragisk og sannsynligvis har han et bra liv uten deg og med ny dame så da er et Facebook vennskap med deg som ikke betyr noe for han det siste han trenger. 

Anonymkode: 4eedc...c21

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

hallo liksom?

k25

Tror du at du hadde reagert noe mindre på å få en for i ræva av en du var veldig interessert i?

Anonymkode: 0d941...862

• Liker 1
Skrevet

Hvordan skal man ikke ta avvisning personlig? Det er helt greit å avvise noen på en hyggelig måte, men klart det er personlig

Anonymkode: 29b7d...7c1

Avvisning trenger ikke være personlig og sjeldent er det egentlig det. Det er jo hvertfall sjeldent at man møter noen man syns er en så dårlig eller stygg person at det er derfor man avviser de. Som regel handler det bare om mismatch, at man har for forskjellige interesser, fremtidsvisjoner, personligheter osv og ikke om at den andre ikke er kjekk eller hyggelig. 

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Avvisning trenger ikke være personlig og sjeldent er det egentlig det. Det er jo hvertfall sjeldent at man møter noen man syns er en så dårlig eller stygg person at det er derfor man avviser de. Som regel handler det bare om mismatch, at man har for forskjellige interesser, fremtidsvisjoner, personligheter osv og ikke om at den andre ikke er kjekk eller hyggelig. 

Men hvis en har konkludert at vi dessverre har for ulike framtidsvisjoner, virker det jo ihvertfall rart å kontakte 5 år etterpå. 

Skrevet

Fordi du sier på en måte at han ikke er verdig nok til å date deg og at en annen har mer sjangs på deg enn han.

det er det å avvise betyr

drt med at du har gått lei å være sædbøtte for de mennene alle vil ha i fem år er ikke hans problem

du skulle aldri ha kontaktet

Anonymkode: 7ad8a...887

Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Jo dessverre. Mest utseende det går på og sjeldent personlighet

Skrevet

Tar de det personlig? Menn er mye mer vant til å bli avvist enn kvinner fordi det forventes at de tar initiativet. Jeg er kvinne og har blitt avvist den ene gangen i livet mitt som jeg tok initiativ. Lei meg for det men viser det ikke utad og sier ikke noe, later som ingenting og er normalt hyggelig. Trodde de fleste menn og gjør det? Jeg skjønner jo at jeg ikke kan tvinge noen til å like meg. 

Anonymkode: fa08b...675

• Liker 1
Skrevet

Men hvis en har konkludert at vi dessverre har for ulike framtidsvisjoner, virker det jo ihvertfall rart å kontakte 5 år etterpå. 

Det er klart men nå snakket jeg om avvisning generelt og ikke trådstarter sin merkelige oppførsel

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Det er klart men nå snakket jeg om avvisning generelt og ikke trådstarter sin merkelige oppførsel

Det er jo ikke base TS. Det kryr av kvinner som vil tilbake til exer og prøver seg på nytt på menn de tidligere har avvist da?

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Det er jo ikke base TS. Det kryr av kvinner som vil tilbake til exer og prøver seg på nytt på menn de tidligere har avvist da?

Det samme kan man si om menn, drt er ikke en typisk kvinnegreie, men dette blir avsporing av tråden og avsporing fra kommentaren min. Ikke ta alt så personlig 

Skrevet

Menn OG kvinner tar avvisning personlig fordi det er personlig. Vi blottla oss og var sårbare. Vi ønsket å bety ALT for den utvalgte! I hvert fall nok til at h*n ville kaste seg i armene på oss, sleve oss ned med ekstatisk klining og euforisk hyle ut "Jaaaa, la oss gifte oss i morgen og få jævlig mange barn sammen!!"  🏅💍👨‍👩‍👧‍👦
Men så gikk det til helvete i stedet 🦶🖕

Noen synes det er litt ergerlig å bli avvist av den råsexy førstepremien de gjerne skulle pult i natt 🤤 I stedet må de ta til takke med en som bare har litt høyere markedsverdi enn dem selv 😲
Andre blir helt vingeskutt, inntar fosterstilling og gråter sine bitre tårer over tapet av den eneste, ENESTE som ga livet mening i denne håpløst urettferdige verden! 😭💔🪦

Å avvise er en menneskerett. Betyr ikke at vi misliker eller avskyr personen. Vi unner h*n alt vel fordi h*n bare fortjener det beste! Men det er noe som ikke frister...et eller annet meeed...personen?...kjemien? JA kjemien!!  Der satt`n 🎯  Det er ikke meg, det er deg rett og slett! Ikke personlig ment.. 🤥
Jaja. Om vi ikke tar en avvisning noe som helst personlig, så brydde vi oss ikke særlig om h*n i utgangspunktet 🥱🥶

Du ville ikke ha noe forhold da du var k20. Mens han ville bli smidd i hymens lenker. Avvist! Og èn av grunnene hvis jeg tolker deg rett, var at du "druknet i et hav" av menn som var penere enn han! Hehe. (Typiske ordvalg for 25-åringer. Karer er også veldig typisk).  Andre ting var tydeligvis viktigere for deg enn han uansett. 🪜📚💃🕺🛌
Nå aner ikke jeg motivet for at du og venninnene dine flere år senere kontakter de avviste, om dere holder dem på svak varme eller hva nå 👻. Men hvis dere endelig ble klare til å date han etter årevis med lek, moro, tøys og erfaringer med andre menn, så behandler dere de som reserver. Avvist 🚫! Hallo liksom? Ingen ønsker å være noens trøstepremie!

Anonymkode: f1504...f89

• Liker 2
Skrevet

Gadd ikke lese mer enn overskriften. Svaret er,  av samme grunn som kvinner.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Menn OG kvinner tar avvisning personlig fordi det er personlig. Vi blottla oss og var sårbare. Vi ønsket å bety ALT for den utvalgte! I hvert fall nok til at h*n ville kaste seg i armene på oss, sleve oss ned med ekstatisk klining og euforisk hyle ut "Jaaaa, la oss gifte oss i morgen og få jævlig mange barn sammen!!"  🏅💍👨‍👩‍👧‍👦
Men så gikk det til helvete i stedet 🦶🖕

Noen synes det er litt ergerlig å bli avvist av den råsexy førstepremien de gjerne skulle pult i natt 🤤 I stedet må de ta til takke med en som bare har litt høyere markedsverdi enn dem selv 😲
Andre blir helt vingeskutt, inntar fosterstilling og gråter sine bitre tårer over tapet av den eneste, ENESTE som ga livet mening i denne håpløst urettferdige verden! 😭💔🪦

Å avvise er en menneskerett. Betyr ikke at vi misliker eller avskyr personen. Vi unner h*n alt vel fordi h*n bare fortjener det beste! Men det er noe som ikke frister...et eller annet meeed...personen?...kjemien? JA kjemien!!  Der satt`n 🎯  Det er ikke meg, det er deg rett og slett! Ikke personlig ment.. 🤥
Jaja. Om vi ikke tar en avvisning noe som helst personlig, så brydde vi oss ikke særlig om h*n i utgangspunktet 🥱🥶

Du ville ikke ha noe forhold da du var k20. Mens han ville bli smidd i hymens lenker. Avvist! Og èn av grunnene hvis jeg tolker deg rett, var at du "druknet i et hav" av menn som var penere enn han! Hehe. (Typiske ordvalg for 25-åringer. Karer er også veldig typisk).  Andre ting var tydeligvis viktigere for deg enn han uansett. 🪜📚💃🕺🛌
Nå aner ikke jeg motivet for at du og venninnene dine flere år senere kontakter de avviste, om dere holder dem på svak varme eller hva nå 👻. Men hvis dere endelig ble klare til å date han etter årevis med lek, moro, tøys og erfaringer med andre menn, så behandler dere de som reserver. Avvist 🚫! Hallo liksom? Ingen ønsker å være noens trøstepremie!

Anonymkode: f1504...f89

Godt og artig innlegg.

Anonymkode: 114f7...49a

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 19.9.2022 den 21.01):

hallo liksom?

k25

Fordi en avvisning er personlig. 

Og ofte reagerer man mer på måten man blir avvist på enn på selve avvisningen i seg selv. 

Noe sier meg at du ikke er god på å avvise på en god måte.

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...