AnonymBruker Skrevet 19. september 2022 #1 Skrevet 19. september 2022 Ja, jeg vet det, det var dumt. Men det skjedde. Nå er jeg gravid og jeg får ikke tak i han jeg hadde sex med. Og ja, jeg vet at han er faren. Jeg har lyst til å beholde dette. Hva kan jeg gjøre når han ikke svarer? Hvilke instanser kan hjelpe meg? Jeg er 34 og han 27. Dette ble "min måte å få barn på" og synd det er sånn, men nå som jeg endelig er gravid vil jeg ikke ta abort. Hadde såklart ikke sett det for meg at det var slik det skulle bli, men sånn ble det altså. Forventer jo selvfølgelig at barnefar stiller opp. Både økonomisk og med sin tid. Men da må jeg jo få tak i han... Anonymkode: 8689c...d2a 5
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 19. september 2022 Populært innlegg #2 Skrevet 19. september 2022 Du kan faktisk ikke forvente at han stille opp. Du velger å beholde etter et ons og da må du faktisk ta konsekvensene av det. Send melding til han nr om at du er gravid og har tenkt å beholde så er det opp til deg om han ønsker kontakt eller ei. Anonymkode: e015e...7fa 58 5
AnonymBruker Skrevet 19. september 2022 #3 Skrevet 19. september 2022 Du kan kanskje kreve barnebidrag. Stakkars mannen da. Anonymkode: 42391...840 11 2
Sofakona Skrevet 19. september 2022 #4 Skrevet 19. september 2022 Han trenger ikke stille opp, dere hadde ons uten kondom og p piller??? Da må du dessverre ta konsekvensen 5 2
AnonymBruker Skrevet 19. september 2022 #5 Skrevet 19. september 2022 Han kunne brukt kondom 🙄 send han en melding og skriv han opp som far når barnet er født. Mer kan du vel ikke gjør.. husk å søk om barnebidrag når barnet er født… Anonymkode: a03ab...f34 22
Turtellure12 Skrevet 19. september 2022 #6 Skrevet 19. september 2022 Du må nok belage deg på å fostre opp ungen alene. Han har jo ikke noe han skulle ha sagt siden du vil beholde. Jeg er imidlertid uenig det noen av de andre skriver, bl.a. at det er synd på han. Han var også med på leken og som 27-åring vet han inderlig godt hva konsekvensene er når man har sex. Han bør støtte avkommet sitt økonomisk. Prøv videre, men ikke bli skuffet hvis han ikke vil være ønsker å ha en rolle i barnets liv. 36 1 2
AnonymBruker Skrevet 19. september 2022 #7 Skrevet 19. september 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Du kan faktisk ikke forvente at han stille opp. Du velger å beholde etter et ons og da må du faktisk ta konsekvensene av det. Send melding til han nr om at du er gravid og har tenkt å beholde så er det opp til deg om han ønsker kontakt eller ei. Anonymkode: e015e...7fa Det kan hun vel! Alle som har sex ubeskyttet må være klar over den mulige konsekvensen om å sette et barn i verden og det er lovpålagt i barns rettigheter at foreldrene stiller opp for barnet også økonomisk med bidrag for en trygg oppvekst. Anonymkode: 7ff9a...a94 19 7
AnonymBruker Skrevet 19. september 2022 #8 Skrevet 19. september 2022 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Ja, jeg vet det, det var dumt. Men det skjedde. Nå er jeg gravid og jeg får ikke tak i han jeg hadde sex med. Og ja, jeg vet at han er faren. Jeg har lyst til å beholde dette. Hva kan jeg gjøre når han ikke svarer? Hvilke instanser kan hjelpe meg? Jeg er 34 og han 27. Dette ble "min måte å få barn på" og synd det er sånn, men nå som jeg endelig er gravid vil jeg ikke ta abort. Hadde såklart ikke sett det for meg at det var slik det skulle bli, men sånn ble det altså. Forventer jo selvfølgelig at barnefar stiller opp. Både økonomisk og med sin tid. Men da må jeg jo få tak i han... Anonymkode: 8689c...d2a Har du sendt melding slik at han har lest det da, eller bare prøvd å ringe? Anonymkode: cd866...0d3
AnonymBruker Skrevet 19. september 2022 #9 Skrevet 19. september 2022 Sofakona skrev (7 minutter siden): Han trenger ikke stille opp, dere hadde ons uten kondom og p piller??? Da må du dessverre ta konsekvensen Han må da også ta konsekvensen. Anonymkode: cd866...0d3 18 2
AnonymBruker Skrevet 19. september 2022 #10 Skrevet 19. september 2022 Du kan ikke kreve at han stiller opp med tiden sin, men du må føre han opp som far og kreve barnebidrag. Da sørger du også for at barnet får sin del av farsarven når den tid kommer (med mindre han skriver alt av verdier over på kone eller fremtidige barn før den tid kommer) Anonymkode: 46ed6...834 18
AnonymBruker Skrevet 19. september 2022 #11 Skrevet 19. september 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Det kan hun vel! Alle som har sex ubeskyttet må være klar over den mulige konsekvensen om å sette et barn i verden og det er lovpålagt i barns rettigheter at foreldrene stiller opp for barnet også økonomisk med bidrag for en trygg oppvekst. Anonymkode: 7ff9a...a94 Finn lovteksten på at han må stille opp? Det er kun økonomisk han må bidra. TS du får ikke gjort noe mer. Ditt valg å nå bli alenemor. Du må skrive han opp som far når barnet er født. Anonymkode: a15ba...c2c 4
AnonymBruker Skrevet 19. september 2022 #12 Skrevet 19. september 2022 Det er like mye hans ansvar som hennes. Ts, om du ikke får tak i han, skriv et brev hvor du forteller om graviditeten og at du vil beholde barnet. Da ligger ballen på hans side, og han får velge om han vil ta kontakt eller ikke. Uansett skal han betale bidrag den dagen barnet er født. Og du, gratulerer med graviditeten❤️🥰 Anonymkode: a69b5...f25 12
AnonymBruker Skrevet 19. september 2022 #13 Skrevet 19. september 2022 20 minutter siden, AnonymBruker said: Ja, jeg vet det, det var dumt. Men det skjedde. Nå er jeg gravid og jeg får ikke tak i han jeg hadde sex med. Og ja, jeg vet at han er faren. Jeg har lyst til å beholde dette. Hva kan jeg gjøre når han ikke svarer? Hvilke instanser kan hjelpe meg? Jeg er 34 og han 27. Dette ble "min måte å få barn på" og synd det er sånn, men nå som jeg endelig er gravid vil jeg ikke ta abort. Hadde såklart ikke sett det for meg at det var slik det skulle bli, men sånn ble det altså. Forventer jo selvfølgelig at barnefar stiller opp. Både økonomisk og med sin tid. Men da må jeg jo få tak i han... Anonymkode: 8689c...d2a At du velger å gå på ONS og så bli gravid, det får være din egen feil. Om han ikke vil ha noe med deg å gjøre uavhenging om han gjorde deg gravid eller ikke, respekter det. Dette er et valg du selv tok og du viste at dette kunne skje. Anonymkode: 2d8e5...93f 7 2
AnonymBruker Skrevet 19. september 2022 #14 Skrevet 19. september 2022 Har du han på snap så kan du putte en bolle i ovnen også ta bilde av det. Er en morsom måte å fortelle det på 😁 Anonymkode: bd30f...006 3 3
AnonymBruker Skrevet 19. september 2022 #15 Skrevet 19. september 2022 Sofakona skrev (17 minutter siden): Han trenger ikke stille opp, dere hadde ons uten kondom og p piller??? Da må du dessverre ta konsekvensen Penger Penger Anonymkode: 883c5...09b 1
AnonymBruker Skrevet 19. september 2022 #16 Skrevet 19. september 2022 9 minutter siden, AnonymBruker said: Han må da også ta konsekvensen. Anonymkode: cd866...0d3 Nei det må han ikke. Anonymkode: 2d8e5...93f 2 2
AnonymBruker Skrevet 19. september 2022 #17 Skrevet 19. september 2022 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Ja, jeg vet det, det var dumt. Men det skjedde. Nå er jeg gravid og jeg får ikke tak i han jeg hadde sex med. Og ja, jeg vet at han er faren. Jeg har lyst til å beholde dette. Hva kan jeg gjøre når han ikke svarer? Hvilke instanser kan hjelpe meg? Jeg er 34 og han 27. Dette ble "min måte å få barn på" og synd det er sånn, men nå som jeg endelig er gravid vil jeg ikke ta abort. Hadde såklart ikke sett det for meg at det var slik det skulle bli, men sånn ble det altså. Forventer jo selvfølgelig at barnefar stiller opp. Både økonomisk og med sin tid. Men da må jeg jo få tak i han... Anonymkode: 8689c...d2a Enig med enkelte andre innlegg her at du ikke kan forvente at han stiller opp med sin tid. Kun økonomisk. Vær forberedt på at du muligens blir 100% alenemor når det gjelder å stille opp for barnet ellers. Anonymkode: cd866...0d3 6
AnonymBruker Skrevet 19. september 2022 #18 Skrevet 19. september 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Penger Penger Anonymkode: 883c5...09b Hvor mye koster det Anonymkode: bd30f...006
AnonymBruker Skrevet 19. september 2022 #19 Skrevet 19. september 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Nei det må han ikke. Anonymkode: 2d8e5...93f Jo det må han Anonymkode: bd30f...006 8
AnonymBruker Skrevet 19. september 2022 #20 Skrevet 19. september 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Nei det må han ikke. Anonymkode: 2d8e5...93f Jo økonomisk. Anonymkode: cd866...0d3 8
Anbefalte innlegg