AnonymBruker Skrevet 19. september 2022 #41 Del Skrevet 19. september 2022 Brunello skrev (21 minutter siden): Lar du store barn gjøre hva de vil hjemme? Det er greit at små barn må få leke (men de legger seg ofte i Dagsrevyen-tider). Men store barn skal oppføre seg. Og hva slags voksne mennesker leker med Snapchat? Gid, Gud forby at voksne tuller med barna Anonymkode: 0c0df...177 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. september 2022 #42 Del Skrevet 19. september 2022 burde kanskje tenkt på det før du gikk inn i et forhold med en som har barn når du sliter med migrene det er jo fint at faren og di ungene har det fine bondet. men du kan jo også snakke med legen om den migrenen du sliter med Anonymkode: aba22...fc3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. september 2022 #43 Del Skrevet 19. september 2022 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Hva skjer med at så mange svarer at dette er helt normalt, og at foreldrene kan være på soverommet hvis de vil se på tv i stillhet? Jeg har vært innom mange hjem, og det har aldri, uten unntak, vært slik at herjing foregår i stua mens flere er hjemme. Jeg antar barna har soverom, kjellerstue eller uteplass. Selvfølgelig burde far flytte leken vekk fra stua når du hadde informert (spurt om lov faktisk…) at du skulle få med deg noe på tven, i rommet tven står. Anonymkode: d8bba...167 Så 3 stk skal flytte seg fordi 1 person skal se tv? De nyhetene kan man se enere Anonymkode: 0c0df...177 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. september 2022 #44 Del Skrevet 19. september 2022 AnonymBruker skrev (31 minutter siden): 13 år gamle tvillinger Ts Anonymkode: 231cf...40c Du kan vel se nyheter senere? Evt få tv på soverommet om du er avhengig av full ro Anonymkode: 0c0df...177 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. september 2022 #45 Del Skrevet 19. september 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Nei ingen ser nyheter om barna er små Anonymkode: 0c0df...177 Barna er ikke så små i dette tilfellet. Anonymkode: fbf82...ea5 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. september 2022 #46 Del Skrevet 19. september 2022 Du kan jo se på dagsrevyen på ørten forskjellige skjermer og du kan jo se opptakene, youtube klipp når som helst. Ikke som du MÅ se noe når alle sitter i stua. Du syntes det er rimelig når du bokstavelig talt kan se dette klippet når som helst og hvor som helst, så er det riktig at du kan kapre et fellesareale fra 3 stk? «Fordi du får migrene av dataskjerm»🙄 hva nøyaktig er forskjellen på en data skjerm, tv skjerm og mobilskjerm? Ingenting annet enn størrelsen. Anonymkode: 4e8dd...647 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. september 2022 #47 Del Skrevet 19. september 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Hvorfor har man TV i stua dersom ingen får snakke i oppholdsrommet når den er på? 🤨 Anonymkode: ab9b6...8c1 Nei, det er jo far som har valgt at tven skal stå i stua da. Tven kunne jo vært plassert et annet sted, og da hadde jo ikke ts hatt et problem, men nå var tydeligvis tven plassert i stua. Det er ikke beskrevet snakking, men støying. Stor forskjell. Anonymkode: d8bba...167 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. september 2022 #48 Del Skrevet 19. september 2022 Anonymus Notarius skrev (4 minutter siden): Ja, mellomting finnes jo som kjent ikke. Hva med å roe ned på støynivået i de 5-10 minuttene det stemor ville se på varte? Dersom du leser hva TS skriver så indikerer hun ikke noe sted at hun opplyste far om at hun ønsket stillhet i kun 5-10 minutter. Hun «spurte om hun kunne se på Dagsrevyen». Kjernen i problemet her er jo at stemor sliter med migrene, og krever at omgivelsene tilpasser seg henne fremfor å trekke seg tilbake når hun behøver ro, bruke hodetelefoner eller lignende. Anonymkode: ab9b6...8c1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. september 2022 #49 Del Skrevet 19. september 2022 I følge mange i denne tråden er det altså helt ut å ta hensyn til andre? Lære barn å ta litt hensyn? Det går ikke an å be noen ta hensyn en liten stund? Essensen her er jo nettopp å kunne ta hensyn til hverandre, når flere bor sammen i samme hus. Men det syns dere altså ikke man burde gjøre? Anonymkode: fbf82...ea5 11 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. september 2022 #50 Del Skrevet 19. september 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Nei, det er jo far som har valgt at tven skal stå i stua da. Tven kunne jo vært plassert et annet sted, og da hadde jo ikke ts hatt et problem, men nå var tydeligvis tven plassert i stua. Det er ikke beskrevet snakking, men støying. Stor forskjell. Anonymkode: d8bba...167 Og du ser ikke at utfordringen er at TS har migrene, og krever at omgivelsene tilpasser seg henne fremfor at hun trekker seg tilbake selv? Å henge opp en TV på soverommet er vel neppe et problem for et voksent menneske å få til dersom det er slik at man behøver fullstendig ro når man ser på TV, og ikke orker å se på andre typer skjermer. Hun kunne også ha brukt hodetelefoner. Å kreve at hele den øvrige familien stuer seg inn på et soverom for å tilpasse seg hennes kroniske lidelse er urimelig. Anonymkode: ab9b6...8c1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. september 2022 #51 Del Skrevet 19. september 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): I følge mange i denne tråden er det altså helt ut å ta hensyn til andre? Lære barn å ta litt hensyn? Det går ikke an å be noen ta hensyn en liten stund? Essensen her er jo nettopp å kunne ta hensyn til hverandre, når flere bor sammen i samme hus. Men det syns dere altså ikke man burde gjøre? Anonymkode: fbf82...ea5 At 3 stykker skal «ta hensyn» til en, når den ene enkelt kunne ha tilpasset situasjonen til sitt funksjonsnivå på egen hånd syntes noe urimelig, ja. Særlig når det er snakk om barn som sjelden ser sin far, og som leker med han. Da er det fullstendig rimelig at den ene personen som vil ha fred og ro tar hensyn til de andres lek og familietid, og evt. velger å trekke seg tilbake. Anonymkode: ab9b6...8c1 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. september 2022 #52 Del Skrevet 19. september 2022 Denne tråden er et godt eksempel på hvor galt det kan gå med mine og dine barn. Les den siste til Trude marstein. Egne barn, heter den. Noe å tenke på? Finner det bekymringsverdig at ikke et innlegg her ser ting fra barnas perspektiv. Dere er blitt sprøyte gal hele gjengen Anonymkode: bfd1b...35c 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. september 2022 #53 Del Skrevet 19. september 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Og du ser ikke at utfordringen er at TS har migrene, og krever at omgivelsene tilpasser seg henne fremfor at hun trekker seg tilbake selv? Å henge opp en TV på soverommet er vel neppe et problem for et voksent menneske å få til dersom det er slik at man behøver fullstendig ro når man ser på TV, og ikke orker å se på andre typer skjermer. Hun kunne også ha brukt hodetelefoner. Å kreve at hele den øvrige familien stuer seg inn på et soverom for å tilpasse seg hennes kroniske lidelse er urimelig. Anonymkode: ab9b6...8c1 Jeg er målløs. Anonymkode: d8bba...167 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Toyah Skrevet 19. september 2022 #54 Del Skrevet 19. september 2022 Jeg tenker at du tåler en dag i uka og annen hver helg. Det skjer daglig her i huset og all tid før kl 20 er barnas tid Jeg trekker meg til badekaret med en bok, om jeg trenger en pustepause. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. september 2022 #55 Del Skrevet 19. september 2022 Så gå på rommet og se tv da.. Denne jævla nyheten går i reprise på youtube og overalt, du klarer deg en halv time uten tv... Anonymkode: ec5b0...0a8 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sisselini Skrevet 19. september 2022 #56 Del Skrevet 19. september 2022 Helt merkelige svar du har fått av enkelte her. Du bor der. Barn har godt av rammer og oppdragelse. Helt sjukt at de ikke kan bes om å være stille en halvtime pga en aktivitet du ønsker å gjøre (åpenbart underordnet hva det er). Du lever da med deres høye lyder resten av tiden, virker det som? Hadde sagt fra til samboeren min asap om kidsa hans ikke kunne bli pratet til. OG du må så klart kunne be de om å være stille selv også. Har du null «oppdragelsesrett» rundt barna som bor i ditt hus? Jeg hadde blitt gæren. 12 1 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. september 2022 #57 Del Skrevet 19. september 2022 Det er spesielt å være stemor. Hvis dette var en "vanlig" familie, så hadde jo ikke TS hatt betenkeligheter med å si; "Nå skal dere være stille, for jeg skal se dette på nyheter og jeg får vondt i hodet av dette bråket". No big deal. Man har hver dag sammen, og alle fårstår når mor setter foten ned. Nå blir det en sak om hun sier det, og de har ikke hver dag sammen. Og hun er i tillegg ikke moren deres. Det blir en ting når disse ungene er der sjelden.. Jeg opplevde det samme; At det var så forhøyet nivå. Det ble liksom så mye som skulle tas igjen på så få dager med mye entusiasme, og kanskje av og til litt krampeaktig. Det var litt annet med mine unger som var her nesten alltid. Men det er jo også slik at det er TS sitt hjem, og hun gjerne har hatt en lang dag, hun er sliten- får lett hodepine, og dette oppskrudde tempoet og lydnivået kan bli mye å forholde seg til. Og dette er livet hennes, ikke bare en hendelse. Løsningen er selvsagt å se på alt med et slær av evighet, DVS- disse ungdommene vil om to år være 15 år. Mutt og ungdom. Ett år til, 16 år, så vil de heller være med venner enn å komme til faren. Smil TS, og la dem ha sin stund med faren. Bemerk på en morsom måte at de bråker mye, så du må se på nyheter på rommet. Du må la dem ha sine øyeblikk og prøve å delta på dem selv også. Dagsrevyen kan du se når som helst. Hiv deg med, ta en teit selfie og få selv et øyeblikk. Sett pris på smil, latter og at folk koser seg. Men jeg forstår deg. Det gjør jeg. Nå er stebarn i midten av 20 årene, og de kjenner meg, mine "hodepiner". Men jeg håper at de også husker at det var øyeblikk. Stemor-rollen er vanskelig. For man har en jobb, barn selv, og trenger å bli hørt og sett i eget hus. Bare husk at alle trenger det. Dessuten; Kjøp et større hus slik at du har to stuer! Anonymkode: 486b7...0bd 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. september 2022 #58 Del Skrevet 19. september 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): At 3 stykker skal «ta hensyn» til en, når den ene enkelt kunne ha tilpasset situasjonen til sitt funksjonsnivå på egen hånd syntes noe urimelig, ja. Særlig når det er snakk om barn som sjelden ser sin far, og som leker med han. Da er det fullstendig rimelig at den ene personen som vil ha fred og ro tar hensyn til de andres lek og familietid, og evt. velger å trekke seg tilbake. Anonymkode: ab9b6...8c1 Det er jo snakk om at de andre tar hensyn en kort liten stund, så kan de herje på resten av tiden. Ts bor jo der hun også. Hensynet må gå begge veier. Anonymkode: fbf82...ea5 9 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sisselini Skrevet 19. september 2022 #59 Del Skrevet 19. september 2022 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): I følge mange i denne tråden er det altså helt ut å ta hensyn til andre? Lære barn å ta litt hensyn? Det går ikke an å be noen ta hensyn en liten stund? Essensen her er jo nettopp å kunne ta hensyn til hverandre, når flere bor sammen i samme hus. Men det syns dere altså ikke man burde gjøre? Anonymkode: fbf82...ea5 100% enig. Så klart. 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. september 2022 #60 Del Skrevet 19. september 2022 Sisselini skrev (Akkurat nå): 100% enig. Så klart. Takk! Endelig et fornuftig menneske. Anonymkode: fbf82...ea5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå