Gå til innhold

Jeg er bonusmor og lei av å legge bånd på meg.

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Kjøp deg en TV til soverommet. Det er ennå et par år til 13 åringene flytter ut. Denne kampen vinner du ikke.

Anonymkode: 73fee...988

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mener enkelte av dere virkelig at barn/ungdom skal styre hele husholdningen slik de vil, og bråke/leke på, uten å lære seg å hensynta ulike menneskers behov og bli gitt grenser?

Barna blir jo usmakelige, hvis de lærer seg at alt de vil gjøre selv hele tiden er greit, tross at det går på bekostning av andre?

• Liker 11
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sisselini skrev (Akkurat nå):

Mener enkelte av dere virkelig at barn/ungdom skal styre hele husholdningen slik de vil, og bråke/leke på, uten å lære seg å hensynta ulike menneskers behov og bli gitt grenser?

Barna blir jo usmakelige, hvis de lærer seg at alt de vil gjøre selv hele tiden er greit, tross at det går på bekostning av andre?

Om TV er viktigere en å ha det morro med barna dine, så er du en elendig forelder.

Anonymkode: ec5b0...0a8

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Kjøp deg en TV til soverommet. Det er ennå et par år til 13 åringene flytter ut. Denne kampen vinner du ikke.

Anonymkode: 73fee...988

«Åkei, bare ta den kaka jeg hadde kjøpt til meg selv du.. jeg kan spise et knekkebrød her i stedet. Alltid deg først, (soon to be usmakelig) Barn 💕»

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Gid, Gud forby at voksne tuller med barna

Anonymkode: 0c0df...177

Man kan tulle med barna på utallige andre måter. Barn ser allerede alt for mye på skjerm. Far kan heller ta med jentene ut og finne på noe gøy,

• Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor er du sammen med, og bor med, en mann som behandler deg og din sønn som annenrangs? Jeg skjønner han ikke er far til ditt barn, men det må da stikke veldig for både deg og din sønn? 

Anonymkode: 16605...dd1

• Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ingen nevner det at TS' samboer ikke tolererer støy fra TS eller hennes barn, når det er han som skal se TV. For det handler om at ting styres etter hva som passer ham: når han vil herje med ungene skal det tåles, når han vil ha fred til å se TV skal det adlydes. Det er ikke greit å ha det sånn at den ene bestemmer alt i huset.

Anonymkode: 2728a...366

• Liker 12
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymus Notarius
Sisselini skrev (5 minutter siden):

Denne tråden gjør at jeg forstår bedre hvorfor det er mange ufordragelige unger for tida...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (49 minutter siden):

Da hadde han blitt sur og ment at jeg var sur som bad han og barna gå på kjøkkenet.

Lite selvinnsikt hos han.

Ts

Anonymkode: 231cf...40c

Ja, hvis det viktigste i livet ditt er at samboer ikke blir sur, så får du jo bare ha det sånn da.

Anonymkode: f3804...d2a

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er KG, her hater kvinner stemødre og mener de skal være en dørmatte uten verken stemmerett eller noen som helst rettigheter. Og man skal for all del ikke sette grenser, det skal kun far gjøre! Som som oftest ikke klarer det- fordi de skal ha det gøy og lettvint! Oppdragelsen tar vi senere. Stemor får gremmes i det skjulte på badet mens hun utsletter seg selv og sine behov. 

Ja, de burde tatt hensyn! 

Ja, du burde fått sett 5 min Dagsrevyen i fred. 

Ja, barn bør lære seg at alt ikke sirkulerer rundt dem hvert eneste sekund. 

Tivolifedre er ekstremt slitsomme, ser de lett overalt, hvor små barn styrer både lommeboka og regler. De skal liksom kompensere for at de ikke er fulltids- pappa lenger ved å pøse på med enten dyre opplevelser og fri oppdragelse, eller «her i huset bestemmer vi, stemor er dum, sur og kjedelig- vi gjør hva vi vil». 

Anonymkode: bb77a...20f

• Liker 9
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonymus Notarius skrev (4 minutter siden):

Denne tråden gjør at jeg forstår bedre hvorfor det er mange ufordragelige unger for tida...

Helt enig. Helt satt ut, om ikke folk skriver bare for å provosere her.

Alt skal skje på barnas premisser frem til leggetid, så da skal alle egne behov settes på vent.. wait whaaa? 😅 De kommer trolig bli nydelige vesner som takler senere «motgang» i livet helt topp.

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (42 minutter siden):

Og det noen her skriver om at barna ikke lenger er stille mens de voksne ser på Dagsrevyen, er et glimrende eksempel som illustrerer mye av problemet med dagens barneoppdragelse - barnet skal være i fokus, all day - every day.

Si meg - ser dere ikke dette selv? 

Anonymkode: c320d...7e7

Dette er så sant så sant! 👏👏

Å dakkars barna må få herje fritt, det er sååå farlig å gi de motstand og oppdragelse. Blir helt matt av folka her inne som ikke har peiling på barneoppdragelse.
Min partner gjennom mange år har måttet slutte i skolen pga foreldre som ikke kan skikkelig barneoppdragelse i hjemmet. Og JA, det er foreldrene som er problemet. I skolen handler det nå meste om barneoppdragelse, fordi foreldrene ikke tar tak. Det faglige forsvinner, og dette orker ikke min partner.

Anonymkode: b7f31...798

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonymus Notarius skrev (9 minutter siden):

Helt enig. 

Anonymkode: fbf82...ea5

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ts, hvordan kan du akseptere å leve i et forhold der din sønn blir behandlet på en helt annen måte enn din manns barn?

Ja, det er DITT ansvar!!!

Anonymkode: f3804...d2a

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

De er hos oss fra torsdag til tirsdags morgen to langhelger i måneden+ to overnattinger midt i uken.

Ts

Nei, du skrev annenhver helg og 1 døgn i uken. 

Anonymkode: d66a9...f91

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Dette er så sant så sant! 👏👏

Å dakkars barna må få herje fritt, det er sååå farlig å gi de motstand og oppdragelse. Blir helt matt av folka her inne som ikke har peiling på barneoppdragelse.
Min partner gjennom mange år har måttet slutte i skolen pga foreldre som ikke kan skikkelig barneoppdragelse i hjemmet. Og JA, det er foreldrene som er problemet. I skolen handler det nå meste om barneoppdragelse, fordi foreldrene ikke tar tak. Det faglige forsvinner, og dette orker ikke min partner.

Anonymkode: b7f31...798

Dette blir veldig avsporing. I denne saken var det far som laget lyder som forstyrret TSs TV-titting, og ikke barna.

Anonymkode: b5a7f...35d

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Sisselini skrev (14 minutter siden):

Helt enig. Helt satt ut, om ikke folk skriver bare for å provosere her.

Alt skal skje på barnas premisser frem til leggetid, så da skal alle egne behov settes på vent.. wait whaaa? 😅 De kommer trolig bli nydelige vesner som takler senere «motgang» i livet helt topp.

Og leggetid er kjapt senere enn foreldrene legger seg. I alle fall i helgene.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (53 minutter siden):

For det første så er vel neppe barn som treffer faren sin annenhver helg og en dag i uka i fars «fokus, all day - every day». 

For det andre så etterlyser jeg fagfellevurdert forskning som belyser ulempene ved å se og interagere med barna sine. 🤔 Du tenker kanskje at barn kun skal ses og ikke høres ? I så fall så lurer jeg på hvor du har gjemt tidsmaskinen din, for den typen barneoppdragelse er på ingen måte innafor i henhold til moderne utviklingspsykologi. 

Ja, da er vel løsningen at de 3 som ønsker å leke sammen flytter seg inn på et soverom da, slik at stemor kan se på begravelsen til en person hun aldri har møtt på TV i stillhet. 🤓

Anonymkode: ab9b6...8c1

Ts her.

Jeg har faktisk møtt Dronning Elizabeth en gang for lenge siden😁

• Liker 2
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Dette blir veldig avsporing. I denne saken var det far som laget lyder som forstyrret TSs TV-titting, og ikke barna.

Anonymkode: b5a7f...35d

Far var den som hauset opp stemningen og laget mest lyd ja

Ts

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Nei, du skrev annenhver helg og 1 døgn i uken. 

Anonymkode: d66a9...f91

Jeg mente annenhver (lang)helg fra torsdag ettermiddag til tirsdag morgen, og et døgn i uken de ukene de ikke er her på langhelg.

Ts

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...