Gå til innhold

Jeg er bonusmor og lei av å legge bånd på meg.

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Du har selvfølgelig rett til å få se nyheter i din egen stue. Så store barn (og mann) må da ha lært å ta litt hensyn! Faktisk, så burde de også ha sett nyhetene. Viktig at barn blir samfunnsengasjerte og ser nyheter.

Anonymkode: d0c4d...bcf

Det var akkurat det jeg sa også, men min samboer driter i hele kongeriket.

Jeg er lærer så føler meg forpliktet å følge med.

Det er jo en historisk hendelse som går inn i historiebøkene.

Ts

Anonymkode: 231cf...40c

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Jeg er glad du ikke er stemor til mine barn...

Nei, det er ikke vanlig å be folk være stille til dagsrevyen. Det har aldri skjedd her.

Anonymkode: 73fee...988

Lar du store barn gjøre hva de vil hjemme? Det er greit at små barn må få leke (men de legger seg ofte i Dagsrevyen-tider). Men store barn skal oppføre seg. Og hva slags voksne mennesker leker med Snapchat? 

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Skjønner ikke hvorfor du har inntatt en så underdanig rolle. Bare å be dem gå på kjøkkenet det. Han respekterer deg ikke fordi du ikke respekterer deg selv.

Anonymkode: f3804...d2a

Da hadde han blitt sur og ment at jeg var sur som bad han og barna gå på kjøkkenet.

Lite selvinnsikt hos han.

Ts

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Han blir sur når jeg snakker med han om dette.

Han hadde overhodet ikke tolerert det samme.

Ts

Har du sagt fra skikkelig? Satt hardt mot hardt? Det kan da ikke være andre regler for han og hans barn enn for deg og ditt barn. 

Anonymkode: fbf82...ea5

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Jeg er glad du ikke er stemor til mine barn...

Nei, det er ikke vanlig å be folk være stille til dagsrevyen. Det har aldri skjedd her.

Anonymkode: 73fee...988

Du tror altså at fordi det aldri har skjedd hos deg så er det ikke vanlig? 

Det er lov å tenke litt lenger altså. 

• Liker 9
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og det noen her skriver om at barna ikke lenger er stille mens de voksne ser på Dagsrevyen, er et glimrende eksempel som illustrerer mye av problemet med dagens barneoppdragelse - barnet skal være i fokus, all day - every day.

Si meg - ser dere ikke dette selv? 

Anonymkode: c320d...7e7

• Liker 16
  • Hjerte 1
  • Nyttig 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Har du sagt fra skikkelig? Satt hardt mot hardt? Det kan da ikke være andre regler for han og hans barn enn for deg og ditt barn. 

Han tåler dobbelt så mye fra sine barn enn fra meg og mitt barn

Ts

• Liker 2
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonymus Notarius skrev (22 minutter siden):

At barna ikke kan bli hysjet på fordi de bare er der 8 dager i mnd, er jo definisjonen på "tivolifar". De kan liksom ikke følge noen regler fordi far ser dem så sjeldent. Vel, det er å lage ris til egen bak, lett å få vanskelige unger av sånt. 

Så klart ungene skal lære å ta hensyn til andre selv om de ikke er hos far så ofte. 

Nå mistolker du begrepet «tivolifar» veldig. 🙄 Det er ingen som sier at «barna ikke kan bli hysjet på fordi de bare er der 8 dager i måneden», kun at far og barn må få leke sammen, og da særlig når de ikke har mulighet til det særlig ofte. 
Det er ikke slik at barna laget unødig bråk, de LEKTE med FAREN sin. Og da får altså den som vil se på TV i fred og ro gå til et annet rom. Alle har vel en skjerm i lomma/iPad/PC de kan flytte med seg i disse dager. 

Anonymkode: ab9b6...8c1

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymus Notarius

Og det noen her skriver om at barna ikke lenger er stille mens de voksne ser på Dagsrevyen, er et glimrende eksempel som illustrerer mye av problemet med dagens barneoppdragelse - barnet skal være i fokus, all day - every day.

Nettopp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymus Notarius
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Nå mistolker du begrepet «tivolifar» veldig. 🙄 Det er ingen som sier at «barna ikke kan bli hysjet på fordi de bare er der 8 dager i måneden», kun at far og barn må få leke sammen, og da særlig når de ikke har mulighet til det særlig ofte. 
Det er ikke slik at barna laget unødig bråk, de LEKTE med FAREN sin. Og da får altså den som vil se på TV i fred og ro gå til et annet rom. Alle har vel en skjerm i lomma/iPad/PC de kan flytte med seg i disse dager. 

"Tivolifar" (eller-mor) brukes vel gjerne om skilte foreldre som bare skal ha moro og ingen oppdragelse når de er sammen med ungene sine. Barna er 13 år gamle, ikke 3, de klarer å ta hensyn til andre i rommet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Jeg tenker faktisk at du bør skjerpe deg, og innse at det følger litt lyd med barn. Dersom far og barna lekte sammen så er jo det topp, og ikke noe som skal «legges bånd på» av en sur stemor.

Ingen bør sitte foran tv med full lyd å kjas fra telefon. Har opplevd det og da har alltid et annet familiemedlem sagt ifra at skal de sitte der, får de skru av lydene. 

Og dette har jeg opplevd i forskjellige husstander og folk i forskjellige alder. 

Det er faktisk ufint å forstyrre andre slik uansett om de ser på tv, eller bare sitter å prater eller spiller brettspill eller spiser middag. 

Og jeg er 25, så jeg er ikke gammeldags og vanskelig heller.

Anonymkode: 72283...b74

• Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I hovedinnlegget mitt skrev jeg at jeg sliter med å se tv på pc skjerm pga migrene, mens tv gir meg nesten ingen problemer, derfor ønsket jeg å se på tv og det har vi kun i stuen.

Ts

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

De som skriver dette er jo de som er helt grenseløse og ikke evner å oppdra barna sine. Og nei, de ser det ikke selv. 

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Hvorfor har man tv i stua, om man må gå på soverommet med iPad/pc/telefon for å se på tv? 

Anonymkode: d8bba...167

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker said:

Da jeg var 13 år, var ikke jeg så veldig interessert i å henge rundt de voksne. Trodde dét var normalt.

2 minutter siden, AnonymBruker said:

Gjelder ikke det for de som driver og lager videoer de sender til hverandre på snap?

Anonymkode: 2728a...366

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

For det første så er vel neppe barn som treffer faren sin annenhver helg og en dag i uka i fars «fokus, all day - every day». 

For det andre så etterlyser jeg fagfellevurdert forskning som belyser ulempene ved å se og interagere med barna sine. 🤔 Du tenker kanskje at barn kun skal ses og ikke høres ? I så fall så lurer jeg på hvor du har gjemt tidsmaskinen din, for den typen barneoppdragelse er på ingen måte innafor i henhold til moderne utviklingspsykologi. 

Anonymus Notarius skrev (2 minutter siden):

"Tivolifar" (eller-mor) brukes vel gjerne om skilte foreldre som bare skal ha moro og ingen oppdragelse når de er sammen med ungene sine. Barna er 13 år gamle, ikke 3, de klarer å ta hensyn til andre i rommet.

Ja, da er vel løsningen at de 3 som ønsker å leke sammen flytter seg inn på et soverom da, slik at stemor kan se på begravelsen til en person hun aldri har møtt på TV i stillhet. 🤓

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvorfor har man tv i stua, om man må gå på soverommet med iPad/pc/telefon for å se på tv? 

Anonymkode: d8bba...167

Hvorfor har man TV i stua dersom ingen får snakke i oppholdsrommet når den er på? 🤨

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

For noen teite svar over her! Bare fordi ts er bonusmor så har hun ingenting hun skulle sagt i eget hjem mener dere? Det er da helt vanlig at foreldre feks ber barna holde litt fred så de får sett på nyhetene. Barn har ikke vondt av lære å ta litt hensyn. Samboeren burde også klare å ta litt hensyn. 

Har du snakket med ham om dette da ts? Om hvordan du opplever det? 

Nei ingen ser nyheter om barna er små

Anonymkode: 0c0df...177

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

I hovedinnlegget mitt skrev jeg at jeg sliter med å se tv på pc skjerm pga migrene, mens tv gir meg nesten ingen problemer, derfor ønsket jeg å se på tv og det har vi kun i stuen.

Ts

Bruk ørepropper/hodetelefoner, så hører du hva som blir sagt på TV-en pluss at du får dempet lydene rundt deg. Vinn-vinn for alle, og ingen behøver å jenke seg. 

Anonymkode: b5a7f...35d

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymus Notarius
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

For det første så er vel neppe barn som treffer faren sin annenhver helg og en dag i uka i fars «fokus, all day - every day». 

For det andre så etterlyser jeg fagfellevurdert forskning som belyser ulempene ved å se og interagere med barna sine. 🤔 Du tenker kanskje at barn kun skal ses og ikke høres ? I så fall så lurer jeg på hvor du har gjemt tidsmaskinen din, for den typen barneoppdragelse er på ingen måte innafor i henhold til moderne utviklingspsykologi. 

Ja, da er vel løsningen at de 3 som ønsker å leke sammen flytter seg inn på et soverom da, slik at stemor kan se på begravelsen til en person hun aldri har møtt på TV i stillhet. 🤓

Ja, mellomting finnes jo som kjent ikke.

Hva med å roe ned på støynivået i de 5-10 minuttene det stemor ville se på varte?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...