AnonymBruker Skrevet 19. september 2022 #1 Del Skrevet 19. september 2022 Samboer er det jeg kaller "tivolifar", dvs at når hans barn er på samvær annenhver helg og et døgn i uken, så skal det være full rulle med skrik og skrål. Det er ingenting feil med hans barn, de er lydige og høflige men de gjør jo som sin far. Isted var barna og samboer i stuen og holdt på å lage snap videoer til hverandre med rare filter og fordreid stemme. Det var mye skrål og skrik og den som herjet mest var min samboer, for han tar helt av med disse snap filtrene. Klokken var 18:30 og jeg hadde lyst å se nyhetene for å få med meg begravelsen til dronning Elisabeth, så spurte min samboer om det var greit at jeg så begynnelsen av Dagsrevyen da jeg ville se denne begivenheten. Han sa ja så jeg satte meg ned, slo på tv og i løpet av de første minuttet begynte samboer med snapfilter og leven igjen som han sendte til barna som satt i den andre sofaen. Jeg tenker at voksne folk skjønner at de skal være litt stille når andre vil se tv, og når han sitter én meter fra meg i sofaen og spiller snapfilter videoene sine om og om igjen med rar stemme og hyler av latter, og barna hans gjør det samme som sin far, så er det veldig forstyrrende. Etter 5 minutter slo av tv-en og gikk inn på soverommet. Jeg sliter med migrene og får mye mer hodepine når jeg ser på pcen enn tv, derfor kunne jeg ikke se nyhetene på pc. Er det ikke respektløst? Anonymkode: 231cf...40c 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. september 2022 #2 Del Skrevet 19. september 2022 AnonymBruker skrev (44 minutter siden): Samboer er det jeg kaller "tivolifar", dvs at når hans barn er på samvær annenhver helg og et døgn i uken, så skal det være full rulle med skrik og skrål. Det er ingenting feil med hans barn, de er lydige og høflige men de gjør jo som sin far. Isted var barna og samboer i stuen og holdt på å lage snap videoer til hverandre med rare filter og fordreid stemme. Det var mye skrål og skrik og den som herjet mest var min samboer, for han tar helt av med disse snap filtrene. Klokken var 18:30 og jeg hadde lyst å se nyhetene for å få med meg begravelsen til dronning Elisabeth, så spurte min samboer om det var greit at jeg så begynnelsen av Dagsrevyen da jeg ville se denne begivenheten. Han sa ja så jeg satte meg ned, slo på tv og i løpet av de første minuttet begynte samboer med snapfilter og leven igjen som han sendte til barna som satt i den andre sofaen. Jeg tenker at voksne folk skjønner at de skal være litt stille når andre vil se tv, og når han sitter én meter fra meg i sofaen og spiller snapfilter videoene sine om og om igjen med rar stemme og hyler av latter, og barna hans gjør det samme som sin far, så er det veldig forstyrrende. Etter 5 minutter slo av tv-en og gikk inn på soverommet. Jeg sliter med migrene og får mye mer hodepine når jeg ser på pcen enn tv, derfor kunne jeg ikke se nyhetene på pc. Er det ikke respektløst? Anonymkode: 231cf...40c Ts her. Litt misvisende overskrift, men mente at hvis det var mine biologiske barn hadde jeg hatt mer jeg skulle sagt til samboer angående mine rettigheter i huset når barna hans er her. Anonymkode: 231cf...40c 6 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. september 2022 #3 Del Skrevet 19. september 2022 Jeg tenker faktisk at du bør skjerpe deg, og innse at det følger litt lyd med barn. Dersom far og barna lekte sammen så er jo det topp, og ikke noe som skal «legges bånd på» av en sur stemor. Anonymkode: ab9b6...8c1 31 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. september 2022 #4 Del Skrevet 19. september 2022 Altså, her er du litt gammeldags. Ingen ber barna være stille under dagsrevyen. Det er veldig 1980 tallet 😅 Du burde heller gått inn på soverommet og streamet dagrevyen på telefonen din/ipad/ekstra TV hvis det var så viktig for deg. Barna er hos dere 8 dager i måneden. La nå pappaen leke med snapfilter uten å måtte bli hysjet på under dagsrevyen. Anonymkode: 73fee...988 36 1 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. september 2022 #5 Del Skrevet 19. september 2022 «Far ser kun barna sine annenhver helg og en dag i uken. Når barna er her forstår ikke far at det er respektløst å leke med barna sine, og at de må være stille slik at jeg kan glo på TV.» 🤷♀️ Anonymkode: ab9b6...8c1 15 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. september 2022 #6 Del Skrevet 19. september 2022 Det er ikke tivolifar. Han leker med barna sine. Anonymkode: 41efa...be4 29 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. september 2022 #7 Del Skrevet 19. september 2022 Hvis jeg vil ha fred fra bråkete barn, går jeg på soverommet. Digg å ligge helt i fred i sengen å se på en episode av en serie f.eks, så får de stuen. Syns det hørtes koselig ut at din samboer og barna lekte seg😊 Anonymkode: 20574...85a 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. september 2022 #8 Del Skrevet 19. september 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg tenker faktisk at du bør skjerpe deg, og innse at det følger litt lyd med barn. Dersom far og barna lekte sammen så er jo det topp, og ikke noe som skal «legges bånd på» av en sur stemor. Anonymkode: ab9b6...8c1 Jammen når jeg spurte om å se Dagsrevyen var det jo innforstått at de kunne være stille 5 minutter. Hadde det vært mine barn hadde jeg bedt både de og samboer være stille, eller at de kunne gå kjøkkenet med mobilene sine. Samboer hadde aldri tolerert at jeg eller jeg og min sønn hadde holdt et slikt leven mens han så nyheter, eller han så film med sine barn. Jeg bor i hans bolig derfor føler jeg ikke har så mye jeg skulle ha sagt. Ts Anonymkode: 231cf...40c 13 7 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymus Notarius Skrevet 19. september 2022 #9 Del Skrevet 19. september 2022 At barna ikke kan bli hysjet på fordi de bare er der 8 dager i mnd, er jo definisjonen på "tivolifar". De kan liksom ikke følge noen regler fordi far ser dem så sjeldent. Vel, det er å lage ris til egen bak, lett å få vanskelige unger av sånt. Så klart ungene skal lære å ta hensyn til andre selv om de ikke er hos far så ofte. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. september 2022 #10 Del Skrevet 19. september 2022 Jeg er glad du ikke er stemor til mine barn... Nei, det er ikke vanlig å be folk være stille til dagsrevyen. Det har aldri skjedd her. Anonymkode: 73fee...988 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brunello Skrevet 19. september 2022 #11 Del Skrevet 19. september 2022 Hvor store er barna? De bør jo være ganske gamle når de hilder på med Snapchat. Bør kunne være rolig da. 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 19. september 2022 Populært innlegg #12 Del Skrevet 19. september 2022 For noen teite svar over her! Bare fordi ts er bonusmor så har hun ingenting hun skulle sagt i eget hjem mener dere? Det er da helt vanlig at foreldre feks ber barna holde litt fred så de får sett på nyhetene. Barn har ikke vondt av lære å ta litt hensyn. Samboeren burde også klare å ta litt hensyn. Har du snakket med ham om dette da ts? Om hvordan du opplever det? Anonymkode: fbf82...ea5 36 2 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. september 2022 #13 Del Skrevet 19. september 2022 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Altså, her er du litt gammeldags. Ingen ber barna være stille under dagsrevyen. Det er veldig 1980 tallet 😅 Du burde heller gått inn på soverommet og streamet dagrevyen på telefonen din/ipad/ekstra TV hvis det var så viktig for deg. Barna er hos dere 8 dager i måneden. La nå pappaen leke med snapfilter uten å måtte bli hysjet på under dagsrevyen. Anonymkode: 73fee...988 De er hos oss fra torsdag til tirsdags morgen to langhelger i måneden+ to overnattinger midt i uken. Ts Anonymkode: 231cf...40c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. september 2022 #14 Del Skrevet 19. september 2022 Brunello skrev (3 minutter siden): Hvor store er barna? De bør jo være ganske gamle når de hilder på med Snapchat. Bør kunne være rolig da. 13 år gamle tvillinger Ts Anonymkode: 231cf...40c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. september 2022 #15 Del Skrevet 19. september 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): For noen teite svar over her! Bare fordi ts er bonusmor så har hun ingenting hun skulle sagt i eget hjem mener dere? Det er da helt vanlig at foreldre feks ber barna holde litt fred så de får sett på nyhetene. Barn har ikke vondt av lære å ta litt hensyn. Samboeren burde også klare å ta litt hensyn. Har du snakket med ham om dette da ts? Om hvordan du opplever det? Anonymkode: fbf82...ea5 Han blir sur når jeg snakker med han om dette. Han hadde overhodet ikke tolerert det samme. Ts Anonymkode: 231cf...40c 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brunello Skrevet 19. september 2022 #16 Del Skrevet 19. september 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): 13 år gamle tvillinger Ts Anonymkode: 231cf...40c Da er jeg enig med deg. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. september 2022 #17 Del Skrevet 19. september 2022 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Jeg er glad du ikke er stemor til mine barn... Nei, det er ikke vanlig å be folk være stille til dagsrevyen. Det har aldri skjedd her. Anonymkode: 73fee...988 Jo det er vanlig folkeskikk. Jeg klarer ikke å se på tv med masse bråk rundt meg. Blir veldig sliten i hodet og klarer ikke å fokusere med skriking og gauling like ved siden av meg. Ts Anonymkode: 231cf...40c 8 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. september 2022 #18 Del Skrevet 19. september 2022 Du har selvfølgelig rett til å få se nyheter i din egen stue. Så store barn (og mann) må da ha lært å ta litt hensyn! Faktisk, så burde de også ha sett nyhetene. Viktig at barn blir samfunnsengasjerte og ser nyheter. Anonymkode: d0c4d...bcf 16 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. september 2022 #19 Del Skrevet 19. september 2022 Skjønner ikke hvorfor du har inntatt en så underdanig rolle. Bare å be dem gå på kjøkkenet det. Han respekterer deg ikke fordi du ikke respekterer deg selv. Anonymkode: f3804...d2a 10 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. september 2022 #20 Del Skrevet 19. september 2022 Hva skjer med at så mange svarer at dette er helt normalt, og at foreldrene kan være på soverommet hvis de vil se på tv i stillhet? Jeg har vært innom mange hjem, og det har aldri, uten unntak, vært slik at herjing foregår i stua mens flere er hjemme. Jeg antar barna har soverom, kjellerstue eller uteplass. Selvfølgelig burde far flytte leken vekk fra stua når du hadde informert (spurt om lov faktisk…) at du skulle få med deg noe på tven, i rommet tven står. Anonymkode: d8bba...167 20 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå