AnonymBruker Skrevet 19. september 2022 #1 Skrevet 19. september 2022 Hadde du turt? Vi har kjøpt en bolig med overtagelse i februar. Nå angrer vi… Har funnet drømmehuset et annet sted og vurderer hva vi skal gjøre… må nok bestemme oss litt kjapt hvis vi skal ha sjans på drømmehuset før det blir solgt.. Banken sier ja, så sant vi selger det nye huset så snart vi har overtatt. Vi har råd til å gå litt i tap, selv om det er kjipt. Boligene koster ca like mye. Men jeg synes det er veldig skummelt, hva om ikke vi får solgt? Det var ingen budkrig på det vi kjøpte, fikk det for prisantydning etter det hadde vært på markedet tre-fire uker. Det er jo spådd at markedet skal kjølne også. Nå gruer vi oss til å flytte inn i det andre huset, fordi dette andre huset har så mye flere kvaliteter vi ser etter. Ikke minst for barna, som får flere venner i nærheten og større hage. Anonymkode: fa44f...aea
Galanga Skrevet 19. september 2022 #2 Skrevet 19. september 2022 Det spørs helt hva slags objekt du skal selge. Det er mange som skal downsize i disse tider, så dersom du selger et hus som er liten og kompakt (eller enda bedre en leilighet), ville jeg absolutt turt. dersom du sitter på et gammelt, trekkfullt hus eller et småbruk eller en stor sveitservilla ville jeg ikke turt. Både fordi folk tenker STRØM STRØM STRØM nå om dagen, og pga økende rentekostnader som mange må tenke på. 1
AnonymBruker Skrevet 19. september 2022 #3 Skrevet 19. september 2022 Galanga skrev (36 minutter siden): Det spørs helt hva slags objekt du skal selge. Det er mange som skal downsize i disse tider, så dersom du selger et hus som er liten og kompakt (eller enda bedre en leilighet), ville jeg absolutt turt. dersom du sitter på et gammelt, trekkfullt hus eller et småbruk eller en stor sveitservilla ville jeg ikke turt. Både fordi folk tenker STRØM STRØM STRØM nå om dagen, og pga økende rentekostnader som mange må tenke på. Det er et rekkehus på 120 m2 bygget i 2021, med peis og varmepumpe. Men det er er helt nyetablert boligområde, så det er kanskje det som kan bli litt vanskelig eventuelt. Mye som skal bygges i det område fremover(byggestøy osv…) ts Anonymkode: fa44f...aea
AnonymBruker Skrevet 20. september 2022 #4 Skrevet 20. september 2022 Jeg tror du kan angre kjøpet. Du blir belastet noe for at selger skal selge det på nytt, men jeg tror det er mulig. Har alltid hørt at det ikke går an, helt til jeg nylig fikk høre om en situasjon, og googlet det. Anonymkode: 1eb3d...852
Galanga Skrevet 20. september 2022 #5 Skrevet 20. september 2022 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Det er et rekkehus på 120 m2 bygget i 2021, med peis og varmepumpe. Men det er er helt nyetablert boligområde, så det er kanskje det som kan bli litt vanskelig eventuelt. Mye som skal bygges i det område fremover(byggestøy osv…) ts Anonymkode: fa44f...aea Da tror jeg ikke at jeg hadde bekymret i det hele tatt. Det ordner seg!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå