Gå til innhold

Å bli kjeftet på at kjæresten

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvor mye skal man tåle?? Hva er normalt?? Hvor går linja mellom krangling og kjefting, og når er det gått for langt?? 

Jeg satt på stua med typen igår, og fikk en iMessage melding fra sjefen (jobber deltid i klesbutikk) ang noe som ikke angikk meg, men de som var på skiftet ved dette tidspunktet. Typen hørte lyden, og skulle med en gang vite hvem det var som snakket til meg. Jeg sa at det var jobb, og at det ikke var viktig. På et sekund klikket han. Han skrek til meg at jeg fikk det til å høres ut som om jeg skjulte noe for han, han jeg burde svart raskere og tydeligere. Han har blitt sånn her før, ganske ofte, så min første reaksjon er å bli livredd. For jeg vet hva som kommer. Et hel….te av kjefting. Han roper til meg, ler av meg når jeg gråter. Jeg sier at jeg trenger å gå ut av leiligheten hans fordi jeg begynner å bli skremt. Jeg går litt, prøver å ringe taxi for å komme meg hjem imens han roer seg ned, han kommer etter og nærmeres tvinger meg inn igjen, sier at han skjønner han jeg er lei meg og vil ringe taxi for meg. Når vi er inne går han ut på terrassen og later som han gjør dette, for så 2 min senere innrømme ar han ikke gjorde det. Ber meg roe meg ned, at jeg overdrev, at jeg gjorde han frustrerte fordi jeg svarte han dårlig, at jeg reagerte altfor for dramatisk mot han. 

Skikkelig lei, redd, sint blir jeg hos han, som avtalt. Fordi jeg ikke tør å si noe imot han. Dette her er situasjoner som skjer ofte. Og han sier alltid i ettertid, noe sånt som «det er normalt at man krangler i forhold» «hvis du elsker meg takler du det». Jeg hadde aldri turt å gå fra han. Men vær så snill, det er ikke bare jeg som hadde reagert på sånne her situasjoner? Denne type kjefting? 

Anonymkode: bffb9...56c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er kjempeviktig å ikke finne deg i dette, men være tydelig på at dette ikke er ok for deg. 
Jeg vil anbefale deg å snakke med han en dag dere har god stemning. Fortell at du vil at han skal lytte til deg, og fortell hvordan du reagerer på hans beskyldninger og kjeft. 
Ta utgangspunkt i hva det gjør med deg når han er sint, sier stygge ting osv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det der er ikke normal oppførsel. Kom deg LANGT unna før han ødelegger deg! 

Anonymkode: c75c7...838

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er unormalt og psykisk mishandling - du må komme deg bort fra denne personen med en gang! Han kommer til å ødelegge deg følelsesmessig og psykisk. Gå inn på Google, og søk opp "voldssirkelen" - den sirkelen er du og kjæresten din i. Og eneste måten å komme seg ut av den sirkelen - er å ta avstand fra personen og bryte mønsteret. 

Håper du setter deg selv først, ikke ta deg til takke med en så ustabil forbanna drittsekk! Du er verdt så mye mer 💕 

Endret av kraftwerk
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Embla Othea skrev (3 minutter siden):

Det er kjempeviktig å ikke finne deg i dette, men være tydelig på at dette ikke er ok for deg. 
Jeg vil anbefale deg å snakke med han en dag dere har god stemning. Fortell at du vil at han skal lytte til deg, og fortell hvordan du reagerer på hans beskyldninger og kjeft. 
Ta utgangspunkt i hva det gjør med deg når han er sint, sier stygge ting osv. 

TS er ikke terapeuten hans. 

Hvis han ikke mestrer å oppføre seg som en voksen får han jobbe med seg selv.

Anonymkode: 73b04...bdc

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det her er psykisk mishandling, så kom deg vekk fra han så fort som mulig. Det kommer bare til å bli verre.

Anonymkode: ee0f5...2d5

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Hvor mye skal man tåle?? Hva er normalt?? Hvor går linja mellom krangling og kjefting, og når er det gått for langt?? 

Jeg satt på stua med typen igår, og fikk en iMessage melding fra sjefen (jobber deltid i klesbutikk) ang noe som ikke angikk meg, men de som var på skiftet ved dette tidspunktet. Typen hørte lyden, og skulle med en gang vite hvem det var som snakket til meg. Jeg sa at det var jobb, og at det ikke var viktig. På et sekund klikket han. Han skrek til meg at jeg fikk det til å høres ut som om jeg skjulte noe for han, han jeg burde svart raskere og tydeligere. Han har blitt sånn her før, ganske ofte, så min første reaksjon er å bli livredd. For jeg vet hva som kommer. Et hel….te av kjefting. Han roper til meg, ler av meg når jeg gråter. Jeg sier at jeg trenger å gå ut av leiligheten hans fordi jeg begynner å bli skremt. Jeg går litt, prøver å ringe taxi for å komme meg hjem imens han roer seg ned, han kommer etter og nærmeres tvinger meg inn igjen, sier at han skjønner han jeg er lei meg og vil ringe taxi for meg. Når vi er inne går han ut på terrassen og later som han gjør dette, for så 2 min senere innrømme ar han ikke gjorde det. Ber meg roe meg ned, at jeg overdrev, at jeg gjorde han frustrerte fordi jeg svarte han dårlig, at jeg reagerte altfor for dramatisk mot han. 

Skikkelig lei, redd, sint blir jeg hos han, som avtalt. Fordi jeg ikke tør å si noe imot han. Dette her er situasjoner som skjer ofte. Og han sier alltid i ettertid, noe sånt som «det er normalt at man krangler i forhold» «hvis du elsker meg takler du det». Jeg hadde aldri turt å gå fra han. Men vær så snill, det er ikke bare jeg som hadde reagert på sånne her situasjoner? Denne type kjefting? 

De aller fleste kan krangle litt, jeg har ikke kranglet med min kjæreste hittil. Uenighet er ikke farlig, men dette du beskriver er farlig! Når du blir redd han da har det gått for langt. Ingen skal behøve og være redd kjæresten sin. Dette slik du beskriver det viser tegn på psykopatiske trekk. Bare du kan vurdere dette, om du vil slå opp, og truer han deg kontakt politiet med en eneste gang.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er psykisk vold og gaslighting. Start med å fortelle noen du stoler på hvordan han kan være. Ring gjerne og be om råd på nærmeste krisesenter. Dess lengre du blir dess mer skadet blir du. Snakker av erfaring. Alle de unnskyldningene i starten...Han var jo sliten, jeg måtte jo forstå, jeg overdrev/ lagde drama...osv osv. Få for all del ikke barn med han. Lykke til.

Anonymkode: 0fd42...70a

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke hør på folk i tråden her, de sier dette om alle som kjefter.

Typen din mistet fattningen pågrunn grunn av en misforståelse.
Dette er et tegn på at han har blirr såret før, og det er sikkert mange som ville reagert sånn også om dem trudde at noe kunne være skjult men egentlig bare jobb relaterte ting.

Selvfølgelig, oppførselen hans er ikke bra og det er ikke sånn man skal behandle verken dame eller menn.

Snakk med typen din igjen om hvordan du føler deg og hvordan dette påvirker deg.
Snakk med han og prøv og finne en løsning som gjør at ting kan bli bedre.

Folk sier at dette er faresignaler. På en måte så KAN det være et faresginal om det skjer om å om igjen flere ganger.
Men om alle skal ta rådene fra disse folkene på KG så kommer man til å miste forholdene sine etter 1 dag.

Snakk med typen din og fiks opp, eller be han ordne seg og fikse seg opp.

Ting ordner seg til slutt når man får snakket godt om dette.

Jeg har noen i famiien som blir ganske sint, men dem har nylig giftet seg og har det bra.
Hun vet at han kan bli sur fordi han misforstår, men dem fikser alltid opp igjen etter en god og rolig prat.
Nøkkelen til et godt forhold er kommunikasjon.

Anonymkode: 7a5ac...fba

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Antiviruset said:

De aller fleste kan krangle litt, jeg har ikke kranglet med min kjæreste hittil. Uenighet er ikke farlig, men dette du beskriver er farlig! Når du blir redd han da har det gått for langt. Ingen skal behøve og være redd kjæresten sin. Dette slik du beskriver det viser tegn på psykopatiske trekk. Bare du kan vurdere dette, om du vil slå opp, og truer han deg kontakt politiet med en eneste gang.

Dette er ikke alltid korrekt.

en person kan bli redd bare at man snakker til personen,  det betyr ikke at vedkommende har gått for langt.

Her må dem kommunisere, han har tydligvis gått gjennom ting. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hadde ikke klart å legge meg til å sove ved siden av sånn tikkende bombe. 
Han er jo ikke riktig klok ! 

Anonymkode: 9faa9...a0b

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg satt på stua med typen igår, og fikk en iMessage melding fra sjefen (jobber deltid i klesbutikk) ang noe som ikke angikk meg, men de som var på skiftet ved dette tidspunktet. Typen hørte lyden, og skulle med en gang vite hvem det var som snakket til meg. Jeg sa at det var jobb, og at det ikke var viktig. På et sekund klikket han. Han skrek til meg at jeg fikk det til å høres ut som om jeg skjulte noe for han, han jeg burde svart raskere og tydeligere. Han har blitt sånn her før, ganske ofte, så min første reaksjon er å bli livredd. For jeg vet hva som kommer. Et hel….te av kjefting. Han roper til meg, ler av meg når jeg gråter. 

Kjæresten min kunne være sånn før. Mistenksom, kravstor, ville ha alt forklart kjapt og perfekt på sin måte hver gang. 

Til slutt kaldklikket jeg på ham og sa at nå var det nok, jeg hadde ikke gjort noe galt og fant meg ikke i den tonen. Ingen diskusjon, ingenting, bare nå er det stopp. Og det gjorde jeg også neste gang og neste gang, inntil det knapt var noen neste gang. Han aser jeg opp over ting og roer seg når han ser at jeg er rolig og trygg, og kan sette grenser for ham, ramme ham inn.

Men jeg har aldri blitt redd, bare stressa eller sint. Hadde jeg blitt redd ham, hadde jeg gått fra ham. 

Anonymkode: 66576...208

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...