Gå til innhold

Er det sammenheng mellom hvor ofte dere har sex og hvor lykkelige dere er i forholdet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tenker nå på par som har regelmessig sex uansett. Men er det slik at sex 3 ganger i uka er korrelert med en lykkeligere periode en 1 gang (sett i forhold til hva som er lite og mye for ulike par. Det der er bare eksempler. For et par som har sex 3 ggr i uka er vel 9 ggr en slik forskjell). 

Har dere det bedre med partneren i de periodene?

Anonymkode: bf5b1...8d1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Absolutt. Jeg blir frustrert og irritert hvis det blir for lite sex. Men jeg lar ikke det gå ut over partneren. 

Skrevet

Helt klart. Vi blir begge lykkeligere av hyppig sex.

Anonymkode: 92472...637

Skrevet

Overhodet ikke. Jeg har vært i flere langvarige forhold, og når jeg ser tilbake, tenker jeg at de alle lykkeligste periodene i mine samliv, var perioder der sex spilte liten rolle i forhold til ulike andre ting.

Anonymkode: ad08c...2c7

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Overhodet ikke. Jeg har vært i flere langvarige forhold, og når jeg ser tilbake, tenker jeg at de alle lykkeligste periodene i mine samliv, var perioder der sex spilte liten rolle i forhold til ulike andre ting.

aller*

Skrevet

Godt forhold fører til at man tar mer ut av det seksuelle potensialet. Mer varme, mer hengivenhet, god stemning, mer kroppskontakt, latter og blikk, lite sannsynlighet for avvisning osv. 

Når det er skurr mellom oss, blir det lite sex. Begge får lite lyst på hverandre, og tar ikke initiativ. 

Det kan også være gode dager, men der andre ting har tatt energien. 

Anonymkode: 9d560...fd0

• Liker 1
Skrevet

Ja. Er jeg i en lykkelig periode har jeg mer lyst på (og overskudd til) å ha sex. Mens mannen blir mer lykkelig når vi har mer sex. Summa summary: happy wife, happy life.

Anonymkode: f5312...bc5

• Liker 1
Skrevet

Nei. Vi har mindre sex, vi begge har ikke den samme lysten som før. Men vi er like intime på andre måter og har et godt forhold. Vi kan ha sex 1-3 ganger i løpet av 1 måned og det plager ingen av oss.

Anonymkode: 4563e...817

• Liker 1
Skrevet

Jeg var i et ekteskap der vi siste 8-9 mnd hadde sex hver 4. dag 
Jeg ble mindre og mindre lykkelig inntil jeg gikk ifra han (ikke kun derfor altså)

Skrevet

Har knullet som kaniner i mange år, likevel var mannen utro fordi han var kåt.

Noen blir aldri fornøyde.

Anonymkode: 153cb...28a

• Liker 3
  • Hjerte 1
Skrevet

Går det for lang tid så merker jeg at både jeg og mannen går rundt og er litt ekstra irritable 😅  vi trenger ikke ha sex «hele tiden» akkurat, men går det for lang tid så blir vi småsure. 

Anonymkode: 6ee5c...8b5

Skrevet
Lillpia skrev (2 minutter siden):

Jeg var i et ekteskap der vi siste 8-9 mnd hadde sex hver 4. dag 
Jeg ble mindre og mindre lykkelig inntil jeg gikk ifra han (ikke kun derfor altså)

Syntes du der var for lite sex?

Anonymkode: d7372...af8

Skrevet

Nei, vi var mest ulykkelige når vi hadde mest sex. Mye krangling og utroskap 

Anonymkode: ba0ec...848

• Liker 2
Skrevet

For min del har det sammenheng, jeg blir fortere lei meg og irritert hvis det er lenge siden. Han mener det ikke er forskjell for sin egen del, så vi er ulike der. 

Skrevet

Vi har mer sex når vi har overskudd og tid til hverandre. Så lenge det ikke blir en ubalanse i hverdagen hvor den ene er ovenpå og klar, og den andre er utslitt så er lykkefølelsen ganske stabil. Det er mye lykke i bare krølle seg inntill hverandre og sove fremfor å føle på prestasjonspress fordi begge forstår att den andre trenger hvile. 

• Liker 1
Skrevet

Vi er vel mest lykkelige når vi har hverdagsromantikk på plass, og litt bonus romantikk, samtidig som livet i stort er et behagelig sted.

• Liker 2
Skrevet

Motsatt vil jeg si. I perioder vi har det veldig bra sammen blir det hyppigere sex. I perioder hvor det er mye surhet og gnisninger blir det lite sex. Eller ingen sex. 

Jeg tenner ekstremt lite på sur og furt mann. 

Anonymkode: 49da8...d20

• Liker 1
Skrevet

Ja..Jeg kan bli sur og gretten hvis vi ikke har ofte nok sex🤭

Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Ja. Er jeg i en lykkelig periode har jeg mer lyst på (og overskudd til) å ha sex. Mens mannen blir mer lykkelig når vi har mer sex. Summa summary: happy wife, happy life.

Anonymkode: f5312...bc5

Det er nok slik at hun må ha det bra for å ha sex, mens han må ha sex for å ha det bra. 

Selv blir jeg sur og irritabel dersom det går mer enn et par uker uten sex. Enkelte perioder passer det dessverre dårlig med sex.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...