Gå til innhold

Trenger litt hjelp her..

Anbefalte innlegg

Gjest sjenert kar..
Skrevet

for et par måneder var jeg på et utested sammen med en kompis som var kommet i snakk med en venninegjeng. Hun ene lurte på om jeg ble med ut å ta en røyk og snakke litt fordi jeg virket som en interresant person. hun gjorde det klart med en gang at hun hadde kjæreste og ville bare snakke, praten gikk veldig lett og jeg likte henne, men hun hadde som sagt kjæreste(som var på utestedet) så jeg glemte henne etter røyken..

I helga var jeg på nachspiel og øyeflørta litt med en jente, som etter hvert kom bort og lurte på om jeg ble med inn på et rom å snakke litt. Det viste seg og være den samme jenta som igjen "unnskyldte" seg med at jeg virket som en veldig interresang person, (jeg kjente henne ikke igjen, men husket henne..) men gjorde det klart at nå hadde hun gjort det slutt med typen. Vi hadde mye til felles og hun var veldig interessert i å finne ut om meg og sa flere ganger at jeg var så interessang og gav meg andre "intellektuelle komplimenter", men det skjedde ikke noe mer. jeg var veldig sliten og full, og klokka var nesten 6 og plutselig var det slutt på nachspielet. vi gikk hjem sammen med en gjeng og hun tok tak i armen min mens vi gikk hjem(dette var en halvtime-time etter vi begynte å snakke sammen). etter en kjapp gåtur måtte vi gå hver til vårt, så jeg lurte på om jeg kunne få nr hennes slik at vi kunne møtes igjen. Da sa hun at hun var veldig ofte på en bar jeg også er en del på og at jeg måtte si ifra når jeg skulle dit. så gav jeg henne en klem og gikk.

Jeg tolket det som at hun godt kunne hilse på når jeg var ute, og vil vel ha en mere "bindende" avtale hvor vi liksom møtes bare vi to. Ble litt skuffet ettersom hun først virket veldig interresert.. Men da slo det meg at jeg egentlig ikke hadde gitt henne noe tegn på at jeg var interessert i noe mer enn et vennskap, ettersom jeg er ganske sjenert av meg og var veldig sliten, så jeg sendte henne en melding og skrev at det var trivelig og snakke med henne og håpet vi kunne møtes igjen. Hun sendte tilbake at det var sinnsykt godt å snakke med en som har peil på musikk, og at jeg skulle si ifra hvis jeg var på den baren.. så takket hun for en koselig kveld.

Jeg vet liksom ikke helt hva jeg skal tro, og er født med kronisk sjekkeangst, så jeg lurer litt på hva jeg skal gjøre her (er litt ensom for tida og likte jenta veldig godt)

skal jeg ta initiativ og spørre om hun blir med på byen, gå en tur, eller ta en kaffe, eller skal jeg vente til jeg skal ut med kompiser og sende henne en melding og si at jeg er ute? (det var jo i grunn det hun ba meg om å gjøre) hvor interessert er hun? Hvordan skal jeg gå fram når jeg ev. møter henne? (skal jeg gi henne all min oppmerksomhet, eller "play it cool" og være litt avventende og snakke med alle, men mest henne?)

ps. Hun går på folkehøgskole i byen jeg er fra, men ikke har bodd i på flere år, jeg har nettopp flyttet hjem til foreldre etter mislykkede studier(er 23)..

har forresten dårlige erfaringer med ei folkehøgskolejente fra før (hun ville ha spenning og jeg trygghet tror jeg..) er litt skeptisk

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tror jeg ville avventa og sett an hva som skjer neste gang dere møtes ute. Du kan jo sende henne en SMS før du går ut, og se hva som skjer. Hvis dere fortsatt koser dere sammen, og du vil noe mer, kan du jo spørre om hun vil ta en kaffe seinere? Jeg tror det beste er å ikke legge alle korta på bordet med en gang, vær litt "cool" og se hva som skjer. Lykke til! :)

Skrevet

Dette er det morsomme med jenter nemlig...Veldig mange av oss (meg selv inklusive), syns det er veldig fint å vite at dere er interessert før vi gir helt klart inntrykk av at vi vil ha dere. Samtidig syns visst mange at gutter ikke skal være for pågående heller, for da blir det desperat...lettvint eller hva ;)

Jeg er enig med svaret over her, at det kan være lurt å ikke ta ting altfor seriøst enda, heller bare sende en melding hvis du skal på den baren og si at du skal dit. Dukker hun opp så er det jo et godt utgangspunkt.

Lykke til:)

Hvis damen minner om undertegnede er hun iallfall interessert i å bli bedre kjent, for å finne ut om du er en fyr som passer sammen med henne på andre områder enn med musikken også.

Skrevet

hei ville bare takke for kloke svar. Er så rart det der, når man sjøl møter noen man liker blir man helt rådvill, og vet ikke hva man skal gjøre, men er det noen som spør om råd er det mye lettere å skjønne seg på ting.. Mener bare å si at jeg trengte noen råd for å få de sosiale antennene til å funke igjen;) Det er bare sjelden jeg møter noen jeg liker, så sånne ting blir gjerne litt store for meg. (jeg kan telle erfaringer på en hånd og har aldri hatt et seriøst forhold..) Takk i allefall

:) kjipt å skremme vekk noen bare pga de nervene..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...