Gå til innhold

Kan jeg anmelde eksen for dette?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bilen min har fusket litt i det siste. Eksen min er mekaniker. Da jeg leverte barnet hos ham kommenterte han lyden og sa han kunne se på det. Vi hadde et veldig dårlig brudd hvor han la alt som var gått galt på meg, drt har tvert om vært rolig og greit i ettertid. Han så på den og konkuderte med at det ikke var noe alvorlig og at det kunne vente til neste service. Jeg var glad for å ha spart penger på hjelpen hans og kjørte glad videre. Et par dager etterpå slår motorlampen seg på og bilen går i nødmodus. På verksted viser det seg at det har skjedd et havari som følge av manglende oljetrykk, for lite olje på tanken og en lekkasje. Det vil koste for mye å fikse så bilen vrakes. 

Jeg ringte eksen min for å spørre ham, og han ble stille lenge før han kaldt svarte "ikke mitt problem, så helt fint ut da jeg så på det. Shit happens" og la på. Jeg fikk beskjed av verkstedet at hadde man peilet oljen bare i forkant så hadde man skjønt at det var mangel. 

Anonymkode: de044...ed6

• Hjerte 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor har du ikke peilet olje på bilen din?

Anonymkode: 0764f...2a7

• Liker 38
  • Nyttig 3
Skrevet

Du skal melde ham fordi du ikke har peilet olje på din egen bil? Lykke til med det, du.....

Anonymkode: 137b2...1a6

• Liker 28
  • Nyttig 5
Skrevet

Nei, det er ikke hans problem og du kan selvsagt ikke anmelde for noe sånt🙄 ærlig talt…

Anonymkode: 0af11...642

• Liker 7
Skrevet

Jeg forstår at du er forbanna, men du kan ikke anmelde han. Du har null beviser.

Du får bare ta lærdom av dette. Du kan ikke stole på han! 

Og hvorfor peilet du ikke olje selv? Det er en av de første tingene jeg sjekker om bilen er rar. Du trenger jo ikke være mekaniker akkurat for å se det. 

• Liker 9
  • Nyttig 1
Gjest Athena Catalina
Skrevet

Ditt ansvar å peile olje på din bil, så nei du kan ikke anmelde ham.

Skrevet

Hva er det egentlig du mener han har gjort som er ulovlig i følge straffeloven?.

Anonymkode: 1eb8f...04d

• Liker 9
  • Nyttig 2
Skrevet

Du skal anmelde en person fordi du selv ikke har peilet olje på bilen? Å peile oljen ved jevne mellomrom er det MINSTE man kan forvente at folk klarer å gjøre på egen bil. Det, sørge for riktig lufttrykk i dekk og fylle spylevæske. 

Anonymkode: 0ab2f...d7e

• Liker 9
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Bilen min har fusket litt i det siste. Eksen min er mekaniker. Da jeg leverte barnet hos ham kommenterte han lyden og sa han kunne se på det. Vi hadde et veldig dårlig brudd hvor han la alt som var gått galt på meg, drt har tvert om vært rolig og greit i ettertid. Han så på den og konkuderte med at det ikke var noe alvorlig og at det kunne vente til neste service. Jeg var glad for å ha spart penger på hjelpen hans og kjørte glad videre. Et par dager etterpå slår motorlampen seg på og bilen går i nødmodus. På verksted viser det seg at det har skjedd et havari som følge av manglende oljetrykk, for lite olje på tanken og en lekkasje. Det vil koste for mye å fikse så bilen vrakes. 

Jeg ringte eksen min for å spørre ham, og han ble stille lenge før han kaldt svarte "ikke mitt problem, så helt fint ut da jeg så på det. Shit happens" og la på. Jeg fikk beskjed av verkstedet at hadde man peilet oljen bare i forkant så hadde man skjønt at det var mangel. 

Anonymkode: de044...ed6

Du ønsker virkelig ikke å ta ansvar for å ikke ha sjekket olja selv? 

Og nå skal du saksøke/anmelde eksen din?

Anonymkode: 2b996...710

• Liker 5
Skrevet

Spent på å høre hva slags lovbrudd du mener han har gjort

Anonymkode: 0ab2f...d7e

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet

En ting er å peile som er ganske piece of cake for et normalt oppgående menneske, men bilen må vel ha indikert at det var oljen? Sensor? Lampe som lyser i god tid før det blir så kritisk? 

• Liker 3
Skrevet

Jeg tenket at når du i det hele tatt vurderer å anmelde far til barnet ditt for noe som dette, så er du ikke helt god i hodet. Stakkars barn som vokser opp i dette.

Anonymkode: c86ee...f5b

• Liker 4
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
Skrevet
Snickersogtwist skrev (6 minutter siden):

En ting er å peile som er ganske piece of cake for et normalt oppgående menneske, men bilen må vel ha indikert at det var oljen? Sensor? Lampe som lyser i god tid før det blir så kritisk? 

Ikke alltid lampene lyser som de skal. Uansett er oljen noe av det første man sjekker når det kommer lyder fra motoren, faktisk sjekker min mann oljen hver gang han vasker bilen dvs minst en gang i mnd.

Anonymkode: 1fe8a...8f0

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Du skal melde ham fordi du ikke har peilet olje på din egen bil? Lykke til med det, du.....

Anonymkode: 137b2...1a6

Om det er noe grunnlag for å anmelde her er jo ikke nødvendigvis gitt, men hun skriver jo at han er bilmekaniker. Da burde hun jo kunne stole på uttalelsene hans om bilen. Og faktum er at han med all sannsynlighet visste om feilen, men lot være å informere om den.

Mulig han har brutt straffelovens §354?

"Med bot eller fengsel inntil 1 år straffes den som ved å fremkalle eller styrke en villfarelse forleder noen til å gjøre eller unnlate noe som fører til formuestap for noen."

Han lurte henne til å tro at bilen var i orden når den ikke var det, og lurte henne dermed til å unnlate i oppsøke verksted, noe som førte til økonomisk tap for henne.

• Liker 1
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Jeg tenket at når du i det hele tatt vurderer å anmelde far til barnet ditt for noe som dette, så er du ikke helt god i hodet. Stakkars barn som vokser opp i dette.

Anonymkode: c86ee...f5b

Du mener det er greit å lyve til henne og bevisst påføre bilen hennes skade?

Dersom hun hadde oppsøkt et verksted, de hadde sagt bilen var helt fin, og den så hadde blitt ødelagt et par dager etter, hadde du da fortsatt ment at det var hennes egen feil som ikke hadde peilet oljen?

Endret av jabx
  • Liker 1
Skrevet
jabx skrev (1 minutt siden):

Du mener det er greit å lyve til henne og bevisst påføre bilen hennes skade?

Hvordan vet du at han løy?

Anonymkode: d7a9b...794

• Liker 8
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hvordan vet du at han løy?

Han er i følge TS bilmekaniker. Da sier det seg selv at han vet hva han må sjekke.

• Nyttig 1
Skrevet
jabx skrev (25 minutter siden):

Han er i følge TS bilmekaniker. Da sier det seg selv at han vet hva han må sjekke.

Hvorfor sier det seg selv? Er bilmekanikere allvitere som finner alle feil på 1-2-3?

Det er ikke min erfaring i hvert fall.

• Liker 5
  • Nyttig 2
Skrevet

Betal for verksted på bilen din som alle andre og peil olje på bilen din selv. Ikke be om gratistjenester og skyld på andre for noe som er ditt ansvar.

Dummeste jeg har lest.

Anonymkode: 63cc8...da5

• Liker 6
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hvorfor sier det seg selv? Er bilmekanikere allvitere som finner alle feil på 1-2-3?

Det er ikke min erfaring i hvert fall.

Det sier seg selv når det kommer rare lyder fra motor..

Anonymkode: 1cd86...fe0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...