Gjest Laila K Skrevet 28. november 2005 #1 Skrevet 28. november 2005 heisann Lurer bare på om noen vat hvor midjen måles? Er det på det tykkeste på magen? Jeg lurer også på om noen vet ca. hva som regnes som sunt midjemå? Når jeg måler på det tykkeste rundt magen har jeg 95, er mye over? Jeg føler ihf det... Blir glad for svar!
Nella Skrevet 28. november 2005 #2 Skrevet 28. november 2005 Midja måles et par cm over navelen omtrent og bør ikke være over 80 cm på jenter. Er det over 88 på jenter der bør tiltak iverksette
aline Skrevet 28. november 2005 #3 Skrevet 28. november 2005 som Nella sier, så ligger midjen ca 4 (?) cm over navlen pluss/minus. det er stort sett det stedet du er smalest, dersom du har en innsving så er det der midjen din ligger. aner ikke hva den skal ligge på, men det er mulig å måle liv - hofteratio her da måler du hoften på det bredeste og livet/midjen på det smaleste og fyller inn tallene. som du ser, kvinner over 0,8 kommer ut som overvektig.
Gjest laila k Skrevet 28. november 2005 #4 Skrevet 28. november 2005 Okay,takk skal dere ha! Så da har jeg ihf ikke midjemål på 95 da...*Puh* Mulig det er litt for mye allikevel.Skal skjekke "kalkulatoren" din aline.
Gjest Gjest Skrevet 28. november 2005 #5 Skrevet 28. november 2005 Jeg er tynn (har en fettprosent på kun 14!), men liv- hofteratioen min er 0,9. Så en slik måling tar null hensyn til kroppsfasong. En noe bred midje (74 cm) kombinert med ikke så veldig brede hofter (85 cm) kan også gi høyt tall selv om man etter manges mening egentlig er undervektig. Lurer forresten på om det er hoftene man skal måle (altså midt på hoftekammen), eller om det er rundt rumpa? Isåfall blir jo tallet et helt annet...
Gjest Jalileh Skrevet 28. november 2005 #6 Skrevet 28. november 2005 Jeg er tynn (har en fettprosent på kun 14!), men liv- hofteratioen min er 0,9. Så en slik måling tar null hensyn til kroppsfasong. En noe bred midje (74 cm) kombinert med ikke så veldig brede hofter (85 cm) kan også gi høyt tall selv om man etter manges mening egentlig er undervektig. Lurer forresten på om det er hoftene man skal måle (altså midt på hoftekammen), eller om det er rundt rumpa? Isåfall blir jo tallet et helt annet... ← Jeg måler hoften. Tror det er riktig. Ellers ville det kanskje stått at man skulle måle rumpa?
Gjest Gjest Skrevet 28. november 2005 #7 Skrevet 28. november 2005 Jeg måler hoften. Tror det er riktig. Ellers ville det kanskje stått at man skulle måle rumpa? ← Ja ikke sant? Ville bare få bekreftet at jeg ikke målte feil. Det der irriterer meg, har ikke akkurat merkelig kroppsfasong heller... men føler meg jo merkelig når jeg får et "avvikende" resultat til tross for at jeg er veldig slank.
siebaeo Skrevet 28. november 2005 #8 Skrevet 28. november 2005 Ja ikke sant? Ville bare få bekreftet at jeg ikke målte feil. Det der irriterer meg, har ikke akkurat merkelig kroppsfasong heller... men føler meg jo merkelig når jeg får et "avvikende" resultat til tross for at jeg er veldig slank. ← Samme får jeg.. eller nesten iallefall. Er 1.68 høy og veier 50 kg. Skulle ikke tro det var noen overhengende fare for at jeg er overvektig..
Gjest Ingrid Skrevet 12. januar 2012 #10 Skrevet 12. januar 2012 Jeg måler hoften. Tror det er riktig. Ellers ville det kanskje stått at man skulle måle rumpa? Tror det skal være der du er tynnest mot der du er tykkest. Men det sto også at der du er tynnest, "ofte et par cm over navelen", for meg er det rett under ribbena jeg er tynnest. Sjekk linken
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2012 #11 Skrevet 13. mars 2012 Jeg er tynn (har en fettprosent på kun 14!), men liv- hofteratioen min er 0,9. Så en slik måling tar null hensyn til kroppsfasong. En noe bred midje (74 cm) kombinert med ikke så veldig brede hofter (85 cm) kan også gi høyt tall selv om man etter manges mening egentlig er undervektig. Lurer forresten på om det er hoftene man skal måle (altså midt på hoftekammen), eller om det er rundt rumpa? Isåfall blir jo tallet et helt annet... Du skal ikke måle midt på hoftekammen, men der hoftene er bredest, altså hofte og rumpe.
Gjest Bond Skrevet 14. mars 2012 #12 Skrevet 14. mars 2012 Tråden ryddet for innlegg som fremmer spiseforstyrrelser Bond, mod
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2012 #13 Skrevet 14. mars 2012 jeg skjønner virkelig ikke hvor jeg skal måle... smalest, 3cm over navlen - 68cm breiest, ca 7cm under navlen - 138cm breieste rundt hofter/rumpe - 118cm hvilke tall skal hvor i linken?
Gjest Gjest Skrevet 14. mars 2012 #14 Skrevet 14. mars 2012 jeg skjønner virkelig ikke hvor jeg skal måle... smalest, 3cm over navlen - 68cm breiest, ca 7cm under navlen - 138cm breieste rundt hofter/rumpe - 118cm hvilke tall skal hvor i linken? Du skal sette inn brystmål - der du er størst over brystet med bh på. Du skal sette inn midjemål - der du er smalest, vanligvis et par cm over navlen (68 cm) Du skal sette inn hofte/rumpe-mål - der du er bredest over hoftene (118 cm)
Gjest imli Skrevet 14. mars 2012 #15 Skrevet 14. mars 2012 Eg er og litt usikker på kva som eigentleg er "hoftemålet". For er det der ein er breiast på heile underkroppen, så er det ikkje hoftemål lengre for meg i alle fall, men "rumpe/lår-mål"...
Gjest Gjest Skrevet 14. mars 2012 #16 Skrevet 14. mars 2012 Eg er og litt usikker på kva som eigentleg er "hoftemålet". For er det der ein er breiast på heile underkroppen, så er det ikkje hoftemål lengre for meg i alle fall, men "rumpe/lår-mål"... Det skal måles der du er bredest ja.
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2012 #17 Skrevet 14. mars 2012 Du skal sette inn brystmål - der du er størst over brystet med bh på. Du skal sette inn midjemål - der du er smalest, vanligvis et par cm over navlen (68 cm) Du skal sette inn hofte/rumpe-mål - der du er bredest over hoftene (118 cm) på denne mente jeg, det er det ikke noe brystmål... og om jeg bruker smaleste midjemål mot hoftemål får jeg at jeg er trygg(eller hva det var), mens bruker jeg 7cm under navlen får jeg høy risiko som høres mer fornuftig ut. men så prøvde jeg med målene fra jeg veide 52kg og trente 38timer i uka(skoler) med 7cm under navlen mot hoftenmålet og fikk høy risiko da også....
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2012 #18 Skrevet 14. mars 2012 på denne mente jeg, det er det ikke noe brystmål... og om jeg bruker smaleste midjemål mot hoftemål får jeg at jeg er trygg(eller hva det var), mens bruker jeg 7cm under navlen får jeg høy risiko som høres mer fornuftig ut. men så prøvde jeg med målene fra jeg veide 52kg og trente 38timer i uka(skoler) med 7cm under navlen mot hoftenmålet og fikk høy risiko da også.... har litt ...snodig kroppsfasong så har prøvd meg på en tegning. jeg har samme fasong når jeg er tynn og når jeg er tykk, men akkurat nå er jeg tykk. 1
Gjest scorpius Skrevet 14. mars 2012 #19 Skrevet 14. mars 2012 har litt ...snodig kroppsfasong så har prøvd meg på en tegning. jeg har samme fasong når jeg er tynn og når jeg er tykk, men akkurat nå er jeg tykk. Bra med en tegning Har selv alltid vært litt usikker på akkurat hvor jeg skal måle, men etter å ha sett den, ble jeg faktisk veldig klok! Flink, du.
Gjest noldus Skrevet 14. mars 2012 #20 Skrevet 14. mars 2012 på denne mente jeg, det er det ikke noe brystmål... og om jeg bruker smaleste midjemål mot hoftemål får jeg at jeg er trygg(eller hva det var), mens bruker jeg 7cm under navlen får jeg høy risiko som høres mer fornuftig ut. men så prøvde jeg med målene fra jeg veide 52kg og trente 38timer i uka(skoler) med 7cm under navlen mot hoftenmålet og fikk høy risiko da også.... Om jeg følger det dere sier og måler der midja er smalest får jeg 56cm, men det går ikke an å skrive inn i den kalkulatoren der.. Hva i all verden?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå