AnonymBruker Skrevet 19. september 2022 #1 Skrevet 19. september 2022 Sånn utenom hva jobber du med, har du søsken, hva gjør du på fritiden hva er andre spørsmål man kan stille for å få en samtale med god stemning gående? Har lært at politikk og religion er noe man ikke skal spørre om på første date. Anonymkode: 19f42...58c
umAxa Skrevet 19. september 2022 #2 Skrevet 19. september 2022 1 minutt siden, AnonymBruker said: Sånn utenom hva jobber du med, har du søsken, hva gjør du på fritiden hva er andre spørsmål man kan stille for å få en samtale med god stemning gående? Har lært at politikk og religion er noe man ikke skal spørre om på første date. Anonymkode: 19f42...58c Anbefaler å sjekke ut et spill som heter Gylne Øyeblikk - Om du tror det er upassende å spille spillet, så er det allikevel verdt å plukke opp et par spørsmål fra spillet som åpner opp tankegangen hvor hvordan stille gode spørsmål som kan lede til dype og personlige samtaler, som f.eks "Hva er en positiv ting du husker du var stolt over som barn?"
AnonymBruker Skrevet 19. september 2022 #3 Skrevet 19. september 2022 Just now, umAxa said: Anbefaler å sjekke ut et spill som heter Gylne Øyeblikk - Om du tror det er upassende å spille spillet, så er det allikevel verdt å plukke opp et par spørsmål fra spillet som åpner opp tankegangen hvor hvordan stille gode spørsmål som kan lede til dype og personlige samtaler, som f.eks "Hva er en positiv ting du husker du var stolt over som barn?" Om noen hadde spurt meg om det hadde jeg dratt med engang.. Er på date ikke på intervju. Anonymkode: 33956...855 2
umAxa Skrevet 19. september 2022 #4 Skrevet 19. september 2022 16 minutter siden, AnonymBruker said: Om noen hadde spurt meg om det hadde jeg dratt med engang.. Er på date ikke på intervju. Anonymkode: 33956...855 Regner med at fleste forstår at det ikke er en jobb intervju men en date, og det ligger selvsagt mellom linjene å lese rommet. Det var derfor jeg spesifikt nevnte om det var passende/upassende. 🤷♂️
AnonymBruker Skrevet 19. september 2022 #5 Skrevet 19. september 2022 umAxa skrev (1 time siden): Anbefaler å sjekke ut et spill som heter Gylne Øyeblikk - Om du tror det er upassende å spille spillet, så er det allikevel verdt å plukke opp et par spørsmål fra spillet som åpner opp tankegangen hvor hvordan stille gode spørsmål som kan lede til dype og personlige samtaler, som f.eks "Hva er en positiv ting du husker du var stolt over som barn?" Jeg har faktisk det spillet og kjøpte det med intensjon å spille med en date faktisk! Men syns det er så rare spørsmål.. Hva er favorittfargen din, hvem er favorittsuperhelten din, hvordan var første skoledag for deg, hva er ditt beste juleminne etc.... Tørt og rart!!! Anonymkode: 19f42...58c
AnonymBruker Skrevet 19. september 2022 #6 Skrevet 19. september 2022 Du kan snakke med daten din om været. Alle har et forhold til vær og vind. Anonymkode: 7f250...332
exictence Skrevet 19. september 2022 #7 Skrevet 19. september 2022 (endret) AnonymBruker skrev (2 timer siden): Om noen hadde spurt meg om det hadde jeg dratt med engang.. Er på date ikke på intervju. Anonymkode: 33956...855 Litt enig der. Jeg synes man skal vise interesse for hva den andre sier, og spørre ut fra det. Ellers spørre hva han liker, Endret 19. september 2022 av exictence 1
AnonymBruker Skrevet 19. september 2022 #8 Skrevet 19. september 2022 Jeg har aldri sett problemet med å snakke politikk eller religion. Jeg vil helst vite så fort som mulig om daten er religiøs, og om vi er sånn omtrent på samme plan politisk. Men oppfølgingsspørsmål er alltid smart. "Hva gjør du på fritiden?" = "Strikking ja, hva strikker du?" "Du leser mye, hva leser du? Jeg leste xx forfatter nylig, har du lest noe av han?" "Du liker gå tur, hvor pleier du gå? Jeg går ikke så mye, men turen rundt Langvannet er nydelig" "står slalom, åh så moro, det gjorde jeg som barn!". Jeg og typen kunne sitte i mange timer å snakke om fritidsaktiviteter og jobb når vi startet date. Jeg skjønte ikke mye av jobben hans de første månedene, men det var så fasinerende å høre på hvor engasjert han var. Og jeg digget høre han fortelle om fritidsaktiviteter, for det gjorde at jeg ble mye bedre kjent med han! Snakke mye om film gjorde filmvalg enklere når vi begynte se film sammen, siden vi viste hvilke sjangre vi likte.. Anonymkode: 57944...5ff 3
AnonymBruker Skrevet 19. september 2022 #9 Skrevet 19. september 2022 Hva som helst. Jeg er sjenert og dårlig på smalltalk, men likevel har flertallet av førstedater jeg har vært på vart 4-6 timer. Møter man en interessant person flyter samtalen nesten av seg selv, uten at man trenger å tenke på spesielle temaer. Anonymkode: 26721...8e9 1
AnonymBruker Skrevet 19. september 2022 #10 Skrevet 19. september 2022 AnonymBruker skrev (36 minutter siden): Hva som helst. Jeg er sjenert og dårlig på smalltalk, men likevel har flertallet av førstedater jeg har vært på vart 4-6 timer. Møter man en interessant person flyter samtalen nesten av seg selv, uten at man trenger å tenke på spesielle temaer. Anonymkode: 26721...8e9 Ja det er lett å få samtalen til å flyte om meningsløse ting og tomprat men tenkte på litt mer ting som hjelper å bli bedre kjent, lære om hverandre og finne ut om hverandre er en bra match? Anonymkode: 19f42...58c
Gjest Anonymus51 Skrevet 20. september 2022 #11 Skrevet 20. september 2022 AnonymBruker skrev (22 timer siden): Sånn utenom hva jobber du med, har du søsken, hva gjør du på fritiden hva er andre spørsmål man kan stille for å få en samtale med god stemning gående? Har lært at politikk og religion er noe man ikke skal spørre om på første date. Anonymkode: 19f42...58c Snakk om det du er opptatt av, og lytt til hva han/hun er opptatt av. Se om du kan få de to tingene til å flyte sammen.
AnonymBruker Skrevet 20. september 2022 #12 Skrevet 20. september 2022 AnonymBruker skrev (16 timer siden): Ja det er lett å få samtalen til å flyte om meningsløse ting og tomprat men tenkte på litt mer ting som hjelper å bli bedre kjent, lære om hverandre og finne ut om hverandre er en bra match? Anonymkode: 19f42...58c For meg er det den "meningsløse tompraten" som gjør at jeg blir kjent med noen. Det er de små tingene som bygger grunnlaget. Anonymkode: 57944...5ff
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå