AnonymBruker Skrevet 19. september 2022 #1 Skrevet 19. september 2022 Jeg går på p-piller, og utsetter blødning så lenge som mulig. Gynekologen sier at dette er helt greit. Pleier å la blødningen komme ca hver tredje-fjerde måned for å unngå mellomblødninger. Nå har jeg ventet litt for lenge, og jeg blør litt hver dag. Det er for sent å stoppe på pillen nå, for da vil mensen komme som en foss til helgen. Men spørsmålet mitt er: Er det andre som utsetter blødning når de går på p-piller, som vet om disse mellomblødningene stopper etter noen dager? Eller blir det bare verre? Hva er deres erfaringer? Det er ikke snakk om mye blod, og slik det er nå er det ikke noe fare å ha sex. Men frykter det blir verre, og da blir det jo fort mye gris. Anonymkode: 20ca0...6c7
AnonymBruker Skrevet 19. september 2022 #2 Skrevet 19. september 2022 Dette skjer hos meg også, da er mensen på vei og etter noen dager med sånne småblødninger kommer den som en foss uansett, men da i mye større mengder enn hvis jeg stopper å ta pillen med en gang det er litt blod. Anonymkode: a0708...ac3
AnonymBruker Skrevet 19. september 2022 #3 Skrevet 19. september 2022 Slutt å tulle med å holde tilbake kroppens naturlige syklus med kunstige hormoner Det er naturlig å blø hver måned og etter en periode med p-piller uten å ta pause, kan du risikere at det blir mye tull og at du får disse gjennomblødningene på permanent basis. Anonymkode: 42a11...286 1
AnonymBruker Skrevet 19. september 2022 #4 Skrevet 19. september 2022 AnonymBruker skrev (43 minutter siden): Slutt å tulle med å holde tilbake kroppens naturlige syklus med kunstige hormoner Det er naturlig å blø hver måned og etter en periode med p-piller uten å ta pause, kan du risikere at det blir mye tull og at du får disse gjennomblødningene på permanent basis. Anonymkode: 42a11...286 Du tar helt feil. Les deg opp. Anonymkode: 20ca0...6c7 2
AnonymBruker Skrevet 19. september 2022 #5 Skrevet 19. september 2022 AnonymBruker skrev (46 minutter siden): Slutt å tulle med å holde tilbake kroppens naturlige syklus med kunstige hormoner Det er naturlig å blø hver måned og etter en periode med p-piller uten å ta pause, kan du risikere at det blir mye tull og at du får disse gjennomblødningene på permanent basis. Anonymkode: 42a11...286 Merker jeg blir mektig provosert av dette tullpratet. Det er overhodet ingenting naturlig med en p-pille-syklus. Man har ikke eggløsning, og man får en kunstig menstruasjonsblødning. Men det er viktig å bruke prevensjon! Gynekologer anbefaler å utsette blødningen fordi det er bra å ta pillene kontinuerlig mtp sikkerhet for virkningen av preparatet. Det er en myte at dette er mer skadelig for kroppens funksjon. Det er en uting å svare på et innlegg når man ikke kommer med fakta, når du ikke har noe konstruktivt å bidra med, eller kan svare på det som blir spurt om. Anonymkode: 20ca0...6c7
AnonymBruker Skrevet 19. september 2022 #6 Skrevet 19. september 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Dette skjer hos meg også, da er mensen på vei og etter noen dager med sånne småblødninger kommer den som en foss uansett, men da i mye større mengder enn hvis jeg stopper å ta pillen med en gang det er litt blod. Anonymkode: a0708...ac3 Takk for at du deler din erfaring! Anonymkode: 20ca0...6c7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå