AnonymBruker Skrevet 19. september 2022 #1 Del Skrevet 19. september 2022 Det har vært en tøff barnehagestart for 1-årigen min. Før hun starta i bhg så jeg på henne som en veltilpassa unge, nysgjerrig på andre barn, sosial, blid, med en god tilknytning til meg. Veldig kommunikativ og sjarmerte alle. Litt mammadalt har hun alltid vært, og vi har brukt god tid på "tilvenning" til å bli passa av besteforeldre. Men hun har nå en god tilknytning til bestemor og det går helt fint å bli passa av henne. Hun har også blitt passa av onkelen og de andre besteforeldrene. Men i barnehagen er det helt ille å levere henne. Hun gråter så sykt og klamrer seg fast til meg. Det er helt grusomt å gå fra henne. De ansatte forteller at det går bra noen deler av dagen, men at hun ofte kan være litt utilpass og blir f.eks. veldig forstyrra når folk går inn og ut av rommet, og gråter når andre barn blir henta eller levert. Når jeg henter henne blir hun veldig glad for å se meg, men så gråter hun uhorvelig mye når jeg skal sette henne i vogna. Jeg blir nesten flau overfor de andre som er der. Hun skriker helt febrilsk og spenner kroppen og vrir seg og jeg prøver minst 10 ganger å sette henne ned. Jeg prøver å være en god mor og klemme og trygge henne masse før vi skal gå hjem. Når hun ikke vil sette seg ned så holder jeg henne og trøster ordentlig og hun klamrer seg fast i meg. Men hver gang jeg prøver å sette henne ned blir hun syyyykt fra seg. Jeg tror jeg tar med bæresele framover, for jeg bruker typ 20min på å få satt henne ned i vogna. Hun sover bare sånn 40-50 min i barnehagen, og nå slokna hun på veien hjem. Så hun er nok veldig trøtt også. Men jeg føler rett og slett at jeg har gjort en dårlig jobb, at hun ikke er "veltilpassa" sånn som de fleste andre ungene. Hun er jo veldig liten, starta i bhg rett før 1 års dagen. Hadde ikke mulighet til å være hjemme med henne lenger, fordi far er syk. Jeg jobber nå 70% i noen mnd for at hun skal få kortere dager der. Jeg trodde jeg hadde gjort en god jobb som mor fordi hun har så god tilknytning til meg, hun utvikler seg fint og er egentlig veldig sosial og nysgjerrig. Men etter 1 mnd i barnehagen er det fortsatt like vanskelig å bli levert dit, og å dra hjem. Og at hun er så rastløs og utilpass når hun er der. Barnehagen virker forøvrig veldig bra og de ansatte er flinke. Jeg vet at hun har knyttet seg til noen av de ansatte (hun gråter visst også hvis de går ut av rommet). Er det noen andre som har kjent på dette? Syns det er så kjipt at den glade jenta mi har det så fælt 😰 Anonymkode: 6b177...d31 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. september 2022 #2 Del Skrevet 19. september 2022 Sånn var jenta mi også. Gikk seg egentlig aldri til den leveringen. Skolestart har derimot gått som en drøm, men det hjelper deg kanskje ikke nå. MEN det vil bli bedre altså, jeg lover ❤️ Anonymkode: fa4f9...62f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mooza Skrevet 19. september 2022 #3 Del Skrevet 19. september 2022 Barn er så forskjellige. Personligheten og sårbarheten er man mange ganger født med. Det er tidlig de leveres i barnehagen. For tidlig mener jeg. Uten at det er til hjelp... Man må jo tjene penger for å overleve. Får du et nytt barn, så vil du oppleve at det gjerne oppfører seg helt ulik. Det har mest sannsynligvis ikke noe med deg å gjøre som mor. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå