AnonymBruker Skrevet 19. september 2022 #1 Skrevet 19. september 2022 Forutsatt at du har verdier nok som overstiger pliktarven. F. eks. hvis ene sønnen er grunder innenfor grønn energi og vil bruke penger på å redde kloden, mens den andre er en narkis som vil bruke alt på metamfetamin og faenskap, så er vel dette et enkelt spørsmål. Anonymkode: 158a4...4b5
AnonymBruker Skrevet 19. september 2022 #2 Skrevet 19. september 2022 Nei ikke i utgangspunktet, men barna har far fra annet land der gutter arver mer enn jenter. Jeg har derfor sagt at dersom min sønn ikke deler farsarv likt med søster vil jeg skjevdele tilsvarende. Om jeg dør sist altså. Dette ved å gi søster mens jeg lever. Min sønn har imidlertid sverget på at han ikke kommer til å ta imot mer arv fra far enn søster får, og det tror jeg egentlig på. Far har dessuten tenkt å skrive bolig i utlandet over på dem 50/50 på tampen av livet, akkurat på grunn av arveloven i landet. Anonymkode: e8996...cce 1
Fru Uperfekt Skrevet 19. september 2022 #4 Skrevet 19. september 2022 Alt går inn i fondet så de og deres etterkommere kan nyte godt av det. I tillegg vil det komme noen legater så og andre utenfor familien kan nyte godt av
AnonymBruker Skrevet 19. september 2022 #5 Skrevet 19. september 2022 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Forutsatt at du har verdier nok som overstiger pliktarven. F. eks. hvis ene sønnen er grunder innenfor grønn energi og vil bruke penger på å redde kloden, mens den andre er en narkis som vil bruke alt på metamfetamin og faenskap, så er vel dette et enkelt spørsmål. Anonymkode: 158a4...4b5 Ja, sats på den narkomane. Pengene blir bedre brukt her. Anonymkode: fdfc1...807
AnonymBruker Skrevet 19. september 2022 #6 Skrevet 19. september 2022 De er altfor unge men generelt sett skal de få likt. Og det skal vi bestemme etter verdi. Om den ene få huset som er verdt så mye, skal de andre få noe i den verdi eller skal den første broren hjelpe til de andre to. Men vi får se. Om noen av dem blir narkoman, kan ham ikke få pengene i hånda. Anonymkode: 8ffa6...091
AnonymBruker Skrevet 19. september 2022 #7 Skrevet 19. september 2022 Her får alle barna likt selv om de har ulikt økonomisk behov. Dattera er gift med en av Norges rikeste og sønnen er engslig og jobber som lagermedarbeider. Når det er sagt så lider han ingen nød, han har jo jobb og bolig. Anonymkode: 00d75...758
Fru Uperfekt Skrevet 19. september 2022 #8 Skrevet 19. september 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): De er altfor unge men generelt sett skal de få likt. Og det skal vi bestemme etter verdi. Om den ene få huset som er verdt så mye, skal de andre få noe i den verdi eller skal den første broren hjelpe til de andre to. Men vi får se. Om noen av dem blir narkoman, kan ham ikke få pengene i hånda. Anonymkode: 8ffa6...091 Da kan du lage et fond som gir enten behovsprøvde utbetalinger eller faste utbetalinger
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå