Gå til innhold

P-pille

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei

Jeg er en jente på 16 år, som akurat har bynt på ppille, men så ombestemte jeg meg, for mamma sa at vi hadde blodpropp i familien. Jeg tok to piller, og starta midt mellom mensen. Igår, ca 5 dager etter forrige pille, begynte jeg å blø... Er det noe farlig? :sjenert:

Er så redd for at jeg har blitt syk... :tristbla:

Noen som kan svare meg?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

For det første, ppiller skal man vel starte på når man får mens?

For det andre, ring til legen du fikk pillene av og hør med h*n, hva h*n mener.

Gjest Gjest_Trådstarter_*
Skrevet

Takk for svar!

Fikk beskjed av legen at jeg kunne byne når jeg ville, men var ikke beskyttet mot svangerskap før det hadde gått to uker med ppille. man er beskyttet fra første dag om man byner ved mensen.

Noen andre som vet hva blode kan skylles?

Skrevet

Det stemmer nok at du kunne begynne når du ville, men da altså ikke er beskyttet. Det er greit nok. Når man har tatt p-piller er det vanlig å få en blødning en stund etter at man slutter (det er på det viset man får "mensen" når man går på p-piller, tar en pillefri uke (eller spiser "sukerpiller") og får en blødningi løpet av den uken.

Du fikk nok en blødning nå fordi kroppen din reagerer på at den fikk tilført hormoner, og så sluttet du. Blødningsforstyrrelse. Helt vanlig etter en slik "hormonforvirring" som du har gitt kroppen din. Men ta gjerne kontakt med legen du fikk p-pillene av, forklar hva som har skjedd. Og så må dere sammen finne en prevensjonsmetode som fungerer for deg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...