Gjest Warrior Skrevet 19. september 2022 #1 Skrevet 19. september 2022 (endret) Tenker så mye på den tiden korona spredde seg over hele verden og kom hit til Norge. Når alt måtte stenge ned. Jeg hadde jo aldri opplevd noe sånt tidligere. At samfunnet måtte stenges ned. Ble så skremt av hele pandemien, jeg var jo litt redd influensa fra før av og nå kom korona. Husker hvor mye snakk det var om det på nyheter og overalt. Husker bildene og videoer som ble vist fra andre land. Hvor voldsomt det var. Folk som lå i respirator på grunn av et virus som nå spredde seg over hele verden. Fulle sykehus med korona syke folk. Ansatte på sykehusene som gråt og var så sliten. Så videoer av folk som kjempet for å puste. Hørte om dødstallene som steg. Det var snakk om at Norge ikke hadde nok respiratorer og at hvis det ble fullt så måtte de velge hvem som skulle få respirator behandling. Alt dette er brent fast i hjernen min og følelsene hvor redd jeg var. Føltes som om verden raste sammen. Tenkte på hvordan dette året ble. Får vi ikke ha det gøy? Blir det er drittsommer vi ikke får nyte i år? Blir det flere år det kommer til å være sånn? Noen uker etter denne pandemien kom måtte jeg tvangsinnlegges for jeg var litt langt nede fra før av og denne pandemien gjorde det jo ikke bedre. Det tenker jeg også på for det var også skremmende for meg. Alt dette får jeg ikke ut av hodet. Minnene etter år 2020 er brent fast. Jeg har så lyst å ikke tenke på de vonde minnene eller føle på hvor redd jeg var. Har jo opplevd når svineinfluensaen kom og spredde seg, men det var langt i fra så voldsomt som dette. Flere som sliter med minner etter når pandemien kom? Hva gjør du for å ikke tenke på det? Endret 19. september 2022 av Gjest
AnonymBruker Skrevet 19. september 2022 #2 Skrevet 19. september 2022 Jeg synes du tar denne korona pandemien litt for alvorlig ....du må ta slike videoer og innlegg med en klype salt... Er trist at du er så redd pga media som overdriver alt. Anonymkode: 1745b...f67 1
charlotte0 Skrevet 19. september 2022 #3 Skrevet 19. september 2022 Nei, helt ærlig så har jeg mest positive minner. Synes det var så deilig å være hjemme «innestengt», kose meg med familien og ungene (som var hjemme med hjemmeskole) og slippe så mye stress og sosialt mas. 😅 Jeg var redd for å få korona da, og synes det var skummelt med disse tv-reportasjene der koronapasienter lå på magen, nesten nakne med bleie(!!!) og pustemaskin. 🙈 Men sett bort ifra de ekle inntrykkene i media så hadde jeg det mye bedre under pandemien. Fikk korona til slutt hele familien tidligere i år, det var absolutt ikke gøy, men ikke så fælt som jeg trodde heldigvis. 😂
AnonymBruker Skrevet 19. september 2022 #4 Skrevet 19. september 2022 For meg personlig var det en veldig fin tid. Var bare glad for at ting stengte og jeg fikk jobbe hjemmefra. Oppdaget hvor utrolig digg det var. Skaffet meg ny jobb med 100% hjemmekontor tidligere i år. Slikt var vanskelig å finne før pandemien. Anonymkode: 88873...727 1 1
charlotte0 Skrevet 19. september 2022 #5 Skrevet 19. september 2022 Jeg var slet forresten selv litt psykisk rett før pandemien kom (har traumer/ptsd pga barndommen), og var delvis sykemeldt. Pandemien gjorde at jeg følte meg mye bedre, fikk en helt annen ro og fikk hentet meg inn igjen på en helt annen måte enn jeg hadde fått ellers. Jeg er en person som liker meg godt inne, hjemme, med de nærmeste rundt meg. Elsker alenetid også. 1
AnonymBruker Skrevet 19. september 2022 #6 Skrevet 19. september 2022 Pandemien har blitt et fjernt minne for meg. Ikke hatt covid selv om de andre i familien har hatt det. Gikk på jobb som vanlig under hele nedstengningen, tok kollektiv… Eneste jeg savner er at det var omtrent ikke folk på bussene den tiden! Anonymkode: 8f8bd...936
charlotte0 Skrevet 19. september 2022 #7 Skrevet 19. september 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): For meg personlig var det en veldig fin tid. Var bare glad for at ting stengte og jeg fikk jobbe hjemmefra. Oppdaget hvor utrolig digg det var. Skaffet meg ny jobb med 100% hjemmekontor tidligere i år. Slikt var vanskelig å finne før pandemien. Anonymkode: 88873...727 Forstår deg godt! 😅 Jeg jobbet under pandemien, men ikke i den perioden da alt var stengt ned. Det var faktisk noen deilige uker med nedstengning. Slippe unger som er sure, skoleleie og klager om morgenen og heller kunne jobbe med fag hjemme i sitt tempo. 😊
AnonymBruker Skrevet 19. september 2022 #8 Skrevet 19. september 2022 Stopp med disse pandemi trådene dine!!!!!! Anonymkode: 271f9...e5a
AnonymBruker Skrevet 19. september 2022 #9 Skrevet 19. september 2022 Slutt å se så mye på nyheter og slikt tull. De vil at du skal frykte og bli deprimert. Anonymkode: 1e098...d8b
AnonymBruker Skrevet 19. september 2022 #10 Skrevet 19. september 2022 Jeg har kjipe minner fra koronanedstengingen. Hadde nyfødt/småbarn. Hvor alene og isolert jeg var, hvor deprimert jeg ble, og hvor mange treff mellom barn og besteforeldre som ikke ble noe av. Hvor mye tid vi mistet med utvidet familie. Og ser nå på jobb hvor mye skade nedstengingen har gjort, og hvor lite "vi må passe på belastningen på helsevesenet" betyr nå, hvor det ikke er politiske bonuspoeng å tjene... Anonymkode: f6006...dae
Gjest Warrior Skrevet 19. september 2022 #11 Skrevet 19. september 2022 AnonymBruker skrev (38 minutter siden): Slutt å se så mye på nyheter og slikt tull. De vil at du skal frykte og bli deprimert. Anonymkode: 1e098...d8b Følger kun litt med på nettaviser nå men ikke hver dag. Om andre nyheter, ikke korona. Dessverre var det jo nesten umulig å ikke få med seg nyhetene om pandemien når den kom i 2020. AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Jeg har kjipe minner fra koronanedstengingen. Hadde nyfødt/småbarn. Hvor alene og isolert jeg var, hvor deprimert jeg ble, og hvor mange treff mellom barn og besteforeldre som ikke ble noe av. Hvor mye tid vi mistet med utvidet familie. Og ser nå på jobb hvor mye skade nedstengingen har gjort, og hvor lite "vi må passe på belastningen på helsevesenet" betyr nå, hvor det ikke er politiske bonuspoeng å tjene... Anonymkode: f6006...dae Ja hele pandemien var ett mareritt. Alt elendighet som skjedde spesielt i 2020, var til å bli deprimert av. Var en mørk tid. Nedstengningen var jo nødvendig på grunn av det ikke fantes vaksine og ingen var immun, men det var likevel trist. Det kom jo så brått spredningen og nedstengningen synes jeg og noe vi aldri hadde opplevd før. At korona i det hele tatt måtte komme å spre seg i hele verden er trist. Så mange i verden som har mistet sine takket være pandemien, både eldre og unge folk som har dødd.
Fufu Skrevet 19. september 2022 #12 Skrevet 19. september 2022 Nei, dårlige minner har jeg fra helt andre perioder i livet. Pandemien gikk ikke så veldig inn på meg personlig. Ingen i nær familie ble alvorlig syke, ingen venner eller kolleger heller. Synes som andre har nevnt det var deilig med tomme busser og trikker, aldri kost meg så på kollektivtransport før eller etter. På jobb var det også behagelig, mye mindre stress og mas. 1 1
AnonymBruker Skrevet 19. september 2022 #13 Skrevet 19. september 2022 Nei. Jobber på sykehus. Kan ikke si jeg tenker noe over det. Anonymkode: 4779d...15d
AnonymBruker Skrevet 19. september 2022 #14 Skrevet 19. september 2022 Det var mange som utviklet angst og hypokondri som følge av media sin konstante hyping av covid. Heldigvis virker det som om de fleste har kommet over det nå. Men det er en del som fremdeles sliter. Anonymkode: 0bcd3...81c
AnonymBruker Skrevet 19. september 2022 #15 Skrevet 19. september 2022 For meg var pandemien en god tid. Det var fantastisk at noen andre satte på bremsen og "tvang" meg og andre til å slappe av litt. Ga meg et pust i bakken jeg trengte. Anonymkode: d495f...364 1
AlcosAnal Skrevet 19. september 2022 #16 Skrevet 19. september 2022 Jeg savner det rett og slett. Det var digg at ingen ting hastet og at alt var så stille. Det var også en fin unnskyldning for alt mulig. "Kan ikke. Korona, vet du." 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå