Gå til innhold

Svangerskap utenfor livmorwn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har fått påvist svangerskap utenfor livmoren. Det kan virke som kroppen ordner opp selv og at jeg slipper operasjon. Noen som har blitt gravid kjappt etter dette? Har prøvd 2 år med en SA bak oss. 

Anonymkode: 659b6...c4b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville ihvertfall gått tidlig til ultralyd ved et nytt svangerskap, selv om kroppen skulle ordne opp selv kan det like fullt bli arrvev som kan øke sjansen for at det skjer på nytt hvis egget kommer fra samme side

Skrevet
Topsi skrev (4 minutter siden):

Jeg ville ihvertfall gått tidlig til ultralyd ved et nytt svangerskap, selv om kroppen skulle ordne opp selv kan det like fullt bli arrvev som kan øke sjansen for at det skjer på nytt hvis egget kommer fra samme side

Okei kan dem ikke se dette på ultralyd? Det mer arvvev?

Skrevet

Jeg slapp også operasjon, men fikk cellegift fordi kroppen ikke klarte å ordne opp selv. Ved cellegift får man tre måneders "karantene" fra prøving, fordi cellegiften må ut av kroppen. Ble gravid igjen pp2 etter karantenen. Er i uke 27 nå og alt er bra så langt 😊

Anonymkode: 37f85...96c

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Okei kan dem ikke se dette på ultralyd? Det mer arvvev?

Det vet jeg ikke, det tryggeste er jo å fjerne egglederen sammen med fosteret, men hva som er grunnen til at de velger å beholde egglederen vet ikke jeg. Er du svært tidlig i svangerskapet ser det ut til at egglederen ikke blir så skadet som ved lengre svangerskap https://nhi.no/familie/graviditet/svangerskap-og-fodsel/sykdommer/komplikasjoner-i-svangerskapet/svangerskap-utenfor-livmoren/

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg slapp også operasjon, men fikk cellegift fordi kroppen ikke klarte å ordne opp selv. Ved cellegift får man tre måneders "karantene" fra prøving, fordi cellegiften må ut av kroppen. Ble gravid igjen pp2 etter karantenen. Er i uke 27 nå og alt er bra så langt 😊

Anonymkode: 37f85...96c

Årh så bra 🌸🌸 

Skrevet

Jeg ble gravid igjen etter ca 6mnd. De fant aldri hvor det lå, og jeg fikk både cellegift, operasjon og utskrapning. Når jeg ble gravid igjen, skjedde det samme, denne gangen fant det de, det lå i eggstokken, det er relativt sjelden at det er der. Den gangen gikk det så langt at det sprakk og jeg fikk væske i buken, og det en hasteoperasjon der de fjernet eggstokken. Etter dette har jeg ikke kunne bli gravid igjen, heller ikke ved ivf.

Anonymkode: 490f8...9d0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...