AnonymBruker Skrevet 19. september 2022 #1 Skrevet 19. september 2022 Siden baby var født, har vi ved hver kontroll fått beskjed om at vekten er avflatende. Vekta ved fødsel lå på 90-persentilen, men nå ligger den mellom 25 og 50. Vi har alltid fått beskjed om at barnet bør legge på seg mellom 150 og 250 gr hver uke, men nå har det bare gått opp 300 gr på 5 uker. Baby har ALLTID virket tilfreds, er blid og fornøyd, utvikler seg godt og virker absolutt ikke sulten. Jeg er ikke bekymret for vekten, og har godt med melk. Baby spiser kun av en pupp i slengen, og jeg kan pumpe den andre for 120 ml. Men helsesykepleier er ikke fornøyd, og ønsker vi skal gjøre tiltak. Problemet er at baby NEKTER å spise hvis den ikke er sulten. Jeg kan ikke bare legge til for å gi ekstra mat, da blir det hyling av full hals 😅 Jeg har jo lyst til å fullammer til 6 mnd, fordi vi skal reise bort når baby er 5,5 mnd. Hadde vært praktisk med fullamming siden vi skal til utlandet. Noen som har lik erfaring? Måtte dere over på fast føde, eller kan man tenke dette er normalt selv om dette ikke er "normalen"? Hadde baby ikke vært fornøyd, virket sulten, ikke hatt rikelig våte bleier eller godt med avføring (2-3 ganger daglig) hadde jeg selvfølgelig gjort tiltak eller vært bekymret. Men i mine øyne er det ingenting som skulle tilsi at babt ikke har det godt. Hen sover 7-8 timer i strekk på natt og spiser ca annenhver time gjennom dagen. Anonymkode: c85bf...465
AprilLudgate Skrevet 19. september 2022 #2 Skrevet 19. september 2022 Men: Dere kan jo ikke droppe tiltak fordi dere skal på ferie? Nok næring er viktig for utvikling av hjernen og er helt sentralt. Så fast føde må dere nesten introdusere som anbefalt av kompetent helsepersonell. Hva mener helsestasjonen dere skal gjøre nå? Amme oftere? Eller introdusere fast føde?
AnonymBruker Skrevet 19. september 2022 #3 Skrevet 19. september 2022 Startet med grøt ved 3,5 måned. Hadde også en baby som var blid og fornøyd hele tiden og utviklet seg helt fint (utenom vekten). Spiste som din bare av ett bryst av gangen. Første tiltaket vi skulle forsøke var 1 flaske mme pr dag, men vi hadde en flaskenekter så da ble det innføring av fast føde tidlig (i samråd med lege). Du har jo et langt strekk på natt uten mating - har du forsøkt å amme halvveis i sovingen? Anonymkode: 590d5...63c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå