jaeols Skrevet 19. september 2022 #1 Skrevet 19. september 2022 (endret) Jeg har hatt koloskopi, og det viste seg at jeg hadde divertikkel (sykdom) Det var grunnen til forstoppelse og diare i over 20 år. Må nå gå på et pulver blandet ut i vann som skal gjøre at alt skal bli bedre. Håper virkelig det hjelper, for dette har vært et helvete. Er det noen andre som har erfaringer med dette? Blir hyppigere jo eldre du blir. Endret 19. september 2022 av jaeols
AnonymBruker Skrevet 20. september 2022 #2 Skrevet 20. september 2022 19 hours ago, jaeols said: Jeg har hatt koloskopi, og det viste seg at jeg hadde divertikkel (sykdom) Det var grunnen til forstoppelse og diare i over 20 år. Må nå gå på et pulver blandet ut i vann som skal gjøre at alt skal bli bedre. Håper virkelig det hjelper, for dette har vært et helvete. Er det noen andre som har erfaringer med dette? Blir hyppigere jo eldre du blir. Hvis det er divertikkel i tarmen du mener så ja. Nå arter jo dette seg forskjellig fra person til person, så skriver ikke dette for og skremme deg, dette er bare min opplevelse av og ha hatt det. Kort sagt så ble det oppdaget for sent, og den sprakk så det ble akutt operasjon (6 år siden), er nå sterkt plaget, med stadig tilbakevendende magesmerter, samt forstoppelse, og er innlagt på sykehus ett par ganger i året. Går på smertestillende daglig. Anonymkode: eefb7...556
jaeols Skrevet 20. september 2022 Forfatter #3 Skrevet 20. september 2022 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Hvis det er divertikkel i tarmen du mener så ja. Nå arter jo dette seg forskjellig fra person til person, så skriver ikke dette for og skremme deg, dette er bare min opplevelse av og ha hatt det. Kort sagt så ble det oppdaget for sent, og den sprakk så det ble akutt operasjon (6 år siden), er nå sterkt plaget, med stadig tilbakevendende magesmerter, samt forstoppelse, og er innlagt på sykehus ett par ganger i året. Går på smertestillende daglig. Anonymkode: eefb7...556 Ja det er flere divertikkel i tarmen. Håper jeg ikke blir så plaget som deg. Det hørtes ille ut. Har hatt mye magesmerter og andre problemer. Grudde meg til å gå på do, det ble et slit hver gang.
AnonymBruker Skrevet 20. september 2022 #4 Skrevet 20. september 2022 4 hours ago, jaeols said: Ja det er flere divertikkel i tarmen. Håper jeg ikke blir så plaget som deg. Det hørtes ille ut. Har hatt mye magesmerter og andre problemer. Grudde meg til å gå på do, det ble et slit hver gang. Skjønner hvordan du har det, noe du kan prøve, og som har hjulpet meg til en viss grad er og gå over til low foodmap diett, det sliter ikke like mye på tarmen. Anonymkode: eefb7...556
jaeols Skrevet 20. september 2022 Forfatter #5 Skrevet 20. september 2022 AnonymBruker skrev (42 minutter siden): Skjønner hvordan du har det, noe du kan prøve, og som har hjulpet meg til en viss grad er og gå over til low foodmap diett, det sliter ikke like mye på tarmen. Anonymkode: eefb7...556 Og hva er: low foodmap?
AnonymBruker Skrevet 21. september 2022 #6 Skrevet 21. september 2022 6 hours ago, jaeols said: Og hva er: low foodmap? Det er at man unngår visse mat typer, for min del tungt fordøyelige typer, det sliter veldig på mine tarmer, og fører til mye smerte. Kan bla ikke spise fårikål, noe som er synd da det er veldig godt. Anonymkode: eefb7...556 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå