AnonymBruker Skrevet 19. september 2022 #1 Skrevet 19. september 2022 Hvor lenge skal man bli værende selvom man ikke har lyst, er ferdig med å gjenta seg selv om de samme problemstillingene uten å se innsats fra motparten? Skal man kontinuerlig kun tilpasse seg selv, og ikke motta noe i retur? Hvor lenge skal man holde ut for barna sin skyld med dårlig humør, ubehag for å komme hjem i fare for dårlig humør, aldri vite hva en kommer hjem til? De forventningene som stilles til meg, er ikke de samme han stiller seg eller som jeg kan stille til han? Dette er ikke et voldelig forhold eller høylytt krangling, men mye stillhet som straff og ikke veldig flink til å formidle følelser eller snakke om problematikk uten at alt er min feil. Anonymkode: 00fc8...1c6 1
AnonymBruker Skrevet 19. september 2022 #2 Skrevet 19. september 2022 Du kan jo hoppe videre til neste blomst, og håpe at du greier å bidra mer til romantikken der. Anonymkode: 3aec2...ead 1
AnonymBruker Skrevet 19. september 2022 #3 Skrevet 19. september 2022 Du vet når du ikke orker mer. Da kan det ikke skje fort nok. Anonymkode: 51adc...b05 1 1
AnonymBruker Skrevet 19. september 2022 #4 Skrevet 19. september 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Du vet når du ikke orker mer. Da kan det ikke skje fort nok. Anonymkode: 51adc...b05 Okei, der er jeg ikke enda. Anonymkode: 00fc8...1c6
AnonymBruker Skrevet 19. september 2022 #5 Skrevet 19. september 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Du kan jo hoppe videre til neste blomst, og håpe at du greier å bidra mer til romantikken der. Anonymkode: 3aec2...ead Nei, skulle vi gått fra hverandre ville jeg vært alene. Anonymkode: 00fc8...1c6
AnonymBruker Skrevet 20. september 2022 #6 Skrevet 20. september 2022 18 hours ago, AnonymBruker said: Hvor lenge skal man bli værende selvom man ikke har lyst, er ferdig med å gjenta seg selv om de samme problemstillingene uten å se innsats fra motparten? Anonymkode: 00fc8...1c6 Man skal ikke bli værende når man har nådd dertil. Anonymkode: 0db7a...07c
AnonymBruker Skrevet 20. september 2022 #7 Skrevet 20. september 2022 Du har bare et liv, bedre å ha det bra enn å kaste bort tid på å være ulykkelig. Men med barn så må dere på fvk. Jeg og eksmannen var det og første gangen så hjalp det veldig, så vi var sammen i 6-7 år til. Da var vi riktignok åpen for terapi. Neste gang så var jeg ferdig så da ønsket jeg bare en samværsavtale, så da prøvde ikke hun på fvk å hjelpe oss. Anonymkode: fb196...d15
AnonymBruker Skrevet 20. september 2022 #8 Skrevet 20. september 2022 Hvis du har bestemt deg for at det er over, så ser jeg ikke poenget med å vente... Anonymkode: 67952...19b
AnonymBruker Skrevet 20. september 2022 #9 Skrevet 20. september 2022 AnonymBruker skrev (22 timer siden): Du vet når du ikke orker mer. Da kan det ikke skje fort nok. Anonymkode: 51adc...b05 Og.. Hvis du er kvinne, er du gjerne HELT og absolutt ferdig når du når det punktet. Anonymkode: 62cc1...e89 2
AnonymBruker Skrevet 20. september 2022 #10 Skrevet 20. september 2022 Jeg vil gå, men syns det er skummelt. Vi har vært sammen hele vårt voksne liv, og har alt felles. TS Anonymkode: 00fc8...1c6
Serafin Skrevet 20. september 2022 #11 Skrevet 20. september 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jeg vil gå, men syns det er skummelt. Vi har vært sammen hele vårt voksne liv, og har alt felles. TS Anonymkode: 00fc8...1c6 Ja, skjønner at det er skummelt. Men du må tørre å våge og kjenne på de vonde følelsene også. Så klarer du kanskje å forlate hen og komme deg videre.
AnonymBruker Skrevet 20. september 2022 #12 Skrevet 20. september 2022 Serafin skrev (38 minutter siden): Ja, skjønner at det er skummelt. Men du må tørre å våge og kjenne på de vonde følelsene også. Så klarer du kanskje å forlate hen og komme deg videre. Det er ikke de vonde følelsene som skremmer meg mest, det er alt det praktiske. Hus, biler, samvær med barn, engstelig for at barna skal bli bitre og syns det å ha skilte foreldre er noe herk. For det er det jo.. Anonymkode: 00fc8...1c6
AnonymBruker Skrevet 20. september 2022 #13 Skrevet 20. september 2022 5 minutter siden, AnonymBruker said: Det er ikke de vonde følelsene som skremmer meg mest, det er alt det praktiske. Hus, biler, samvær med barn, engstelig for at barna skal bli bitre og syns det å ha skilte foreldre er noe herk. For det er det jo.. Anonymkode: 00fc8...1c6 Ja det er det. har dere prøvd terapi? Bør hvertfall prøves før en går. Anonymkode: 000db...ab5 1 1
AnonymBruker Skrevet 20. september 2022 #14 Skrevet 20. september 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Ja det er det. har dere prøvd terapi? Bør hvertfall prøves før en går. Anonymkode: 000db...ab5 Jeg vet ikke om terapi er litt for sent, hvordan skal det hjelpe på verdigrunnlag og ønsker om hvordan hverdagen skal være? Men ja, kanskje forsøke terapi, da har man iallfall prøvd Anonymkode: 00fc8...1c6
AnonymBruker Skrevet 20. september 2022 #15 Skrevet 20. september 2022 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Jeg vet ikke om terapi er litt for sent, hvordan skal det hjelpe på verdigrunnlag og ønsker om hvordan hverdagen skal være? Men ja, kanskje forsøke terapi, da har man iallfall prøvd Anonymkode: 00fc8...1c6 Jeg er i akkurat samme situasjon. Er så fortvilende å rive seg i håret dag etter dag på jakt etter en løsning. Fikk mannen med på terapi for et år siden, vi var der 5-6 ganger. Konklusjonen hans var at småbarnstiden er tøff, og at det blir bra når barna er større... Frister sånn å bare pakke bagen og stikke. Poenget mitt er at det ikke er sikkert du får følelsen av å ha prøvd, hvis ikke han er med på å faktisk gjøre noe aktivt for å redde forholdet. Å sitte hos terapeuten i noen timer er den enkleste delen. Anonymkode: 18410...113
AnonymBruker Skrevet 20. september 2022 #16 Skrevet 20. september 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg er i akkurat samme situasjon. Er så fortvilende å rive seg i håret dag etter dag på jakt etter en løsning. Fikk mannen med på terapi for et år siden, vi var der 5-6 ganger. Konklusjonen hans var at småbarnstiden er tøff, og at det blir bra når barna er større... Frister sånn å bare pakke bagen og stikke. Poenget mitt er at det ikke er sikkert du får følelsen av å ha prøvd, hvis ikke han er med på å faktisk gjøre noe aktivt for å redde forholdet. Å sitte hos terapeuten i noen timer er den enkleste delen. Anonymkode: 18410...113 Det er akkurat sånn! og man vil jo tro og håpe det blir bedre når barna blir store, men fysøren så lenge vi må vente da.. Anonymkode: 00fc8...1c6
AnonymBruker Skrevet 21. september 2022 #17 Skrevet 21. september 2022 AnonymBruker skrev (På 19.9.2022 den 14.49): Dette er ikke et voldelig forhold eller høylytt krangling, men mye stillhet som straff og ikke veldig flink til å formidle følelser eller snakke om problematikk uten at alt er min feil. Er ingen ting din feil? Anonymkode: 36dc2...a95
AnonymBruker Skrevet 21. september 2022 #18 Skrevet 21. september 2022 AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Er ingen ting din feil? Anonymkode: 36dc2...a95 Det er mye mellom ingenting og alt. Anonymkode: 51adc...b05 1
AnonymBruker Skrevet 21. september 2022 #19 Skrevet 21. september 2022 AnonymBruker skrev (54 minutter siden): Er ingen ting din feil? Anonymkode: 36dc2...a95 Joda, selvsagt er ikke jeg heller perfekt, og fyller nok ikke alle rammer for hva som gjelder normen i de problemområdene vi har. Forstår det er vanskelig å svare meg på bakgrunn av at jeg skriver så kryptisk. Men jeg bare lurer på hvor mye mot man må bygge seg før en klarer å ta steget, hvor ligger lista - hvilke følelser har man i kroppen når man har nådd det punktet at man vil gå. Anonymkode: 00fc8...1c6
AnonymBruker Skrevet 21. september 2022 #20 Skrevet 21. september 2022 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Joda, selvsagt er ikke jeg heller perfekt, og fyller nok ikke alle rammer for hva som gjelder normen i de problemområdene vi har. Forstår det er vanskelig å svare meg på bakgrunn av at jeg skriver så kryptisk. Men jeg bare lurer på hvor mye mot man må bygge seg før en klarer å ta steget, hvor ligger lista - hvilke følelser har man i kroppen når man har nådd det punktet at man vil gå. Anonymkode: 00fc8...1c6 Jeg tror dette er veldig forskjellig, selv klarte jeg først å gjennomføre brudd og flytting da vi fikk barnevernstjenesten på nakken. Ille å komme dit, men jeg håpet altfor lenge at det skulle bli bedre og en svært manipulativ mann som var redd jeg skulle gå og da slik som «nå har vi det jo bra» eller «nå har vi jo hatt det bedre en periode». Men, det var sjelden mer enn noen få dager så var det nye runder av ulikt som gjorde at jeg var helt utkjørt og klart barna led voldsomt under dette. Skal sies at mannen var alvorlig psykisk syk og ikke orket eller evnet å bidra normalt i et familieliv, som jeg håpet han ville oppsøke hjelp og bli bedre. Men, han skyldte vel stort sett på meg og min strikk skulle bare strekkes og strekkes for å hjelpe han. Han som ikke orket noe etter full jobb, som nok kanskje skulle jobbet mindre / redusert men som utad var opptatt av å vise seg så «normal» som mulig med oss som fasade. Så er spørsmålet kanskje - hva vil du lære barna dine? Skal en gå på akkord med eget livssyn/verdigrunnlag og tilpasse eller miste seg selv i forholdet? Eller viser en dem at hit men ikke lenger. Mulig de blir fortvilte der og da, men gode forklaringer gir dem også en referanse til senere i livet. Kanskje de trenger å se og ha med seg at mamma klarte seg bra alene, vi fikk det faktisk bedre etter bruddet. Barn merker gjerne når ting ikke er bra. Her har jeg vært alene med sønnen min fra han var 4, nå 11. Et par år var han noe hos faren, men det fungerte heller dårlig. Vi har et godt og nært forhold sønnen min og jeg, og skuldrene mine er lave - stresset vi levde under og i er ikke der lenger. Må si jeg har det ufattelig mye bedre og godt nå, selv om det var særdeles tungt og tøft noen måneder ift brudd. Da hadde jeg et trolig høyere stressnivå, og jeg hadde nok også kjærlighetssorg. Eller kanskje mer sorg over at livet tok en annen vei enn jeg hadde håpet, trodd og jobbet for. Jeg/vi kom gjennom det også, og «what doesn’t kill you makes you stronger», er det ikke noe sånt da? Lykke til ❤️ Anonymkode: 78a93...9d9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå