Gå til innhold

Hvordan unngår man å bli bedratt, da?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Forferdelig så mange som er utro :( Jeg hadde blitt knust, det er noe av det ekleste jeg kan tenke meg at partneren kunne gjort mot meg. Det hadde vært å ugjenkallelig besudle det fine vi hadde.

Hvordan kan man unngå det? (Tryggeste er å aldri inngå noe forhold, selvfølgelig, men det er jo også trist).

Er det noen tegn man bør se etter i datingfasen, om personen er til å stole på eller ei?

Eller noen tegn man bør følge med på i forholdet, for å være sikker på at begge er fornøyde og ikke har behov for å være utro?

Noen leveregler og kjøreregler som forebygger?

Eller tror du helt og fullt på at hvem som helst kunne vært utro og at det kan skje når som helst?

Anonymkode: 273fb...2fb

• Hjerte 3
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hadde det vært noen avslørende, sikre tegn allerede i datingfasen som kunne fortelle en hvem som ville være utro og ikke, så hadde det ikke vært noen par der en er utro. Da ville jo alle skygget unna lenge før.  

Et tips er kanskje at menn (og kvinner) som har mange av motsatt kjønn som venner i sosiale medier og følger dem sånn at kontakt kan oppstå, har LETTERE for å være utro. Det er et faktum at utroskapen har økt etter at sosiale medier kom på banen i så stor grad at nå har "alle" det. Det er ofte der den første kontakten oppstår, der mannen/kona di din først begynner å prate og innlede bekjentskaper med andre kvinner/menn. Sosiale medier forenkler det veldig!

Egentlig ville jeg følt meg tryggere med en mann som ikke gadd å ha sosiale medier, som bare ga faen i alt sånt! Det finnes noen sånne ennå, selv om de er få.

Anonymkode: 07186...5de

• Liker 5
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hadde det vært noen avslørende, sikre tegn allerede i datingfasen som kunne fortelle en hvem som ville være utro og ikke, så hadde det ikke vært noen par der en er utro. Da ville jo alle skygget unna lenge før.  

Et tips er kanskje at menn (og kvinner) som har mange av motsatt kjønn som venner i sosiale medier og følger dem sånn at kontakt kan oppstå, har LETTERE for å være utro. Det er et faktum at utroskapen har økt etter at sosiale medier kom på banen i så stor grad at nå har "alle" det. Det er ofte der den første kontakten oppstår, der mannen/kona di din først begynner å prate og innlede bekjentskaper med andre kvinner/menn. Sosiale medier forenkler det veldig!

Egentlig ville jeg følt meg tryggere med en mann som ikke gadd å ha sosiale medier, som bare ga faen i alt sånt! Det finnes noen sånne ennå, selv om de er få.

Min oppfatning er det stikk motsatte. 
De som har venner av motsatt kjønn har også gjerne lært seg å ikke ta alt som tegn på flørting, og ikke bli fristet av en hver form for oppmerksomhet. 
Mens de som er mer uerfarne når det gjelder kontakt med det motsatte kjønn har større problemer med å styre tanker/følelser/lyster. 

Anonymkode: 0bf44...cd1

• Liker 8
  • Nyttig 5
Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker said:

Forferdelig så mange som er utro :( Jeg hadde blitt knust, det er noe av det ekleste jeg kan tenke meg at partneren kunne gjort mot meg. Det hadde vært å ugjenkallelig besudle det fine vi hadde.

Hvordan kan man unngå det? (Tryggeste er å aldri inngå noe forhold, selvfølgelig, men det er jo også trist).

Er det noen tegn man bør se etter i datingfasen, om personen er til å stole på eller ei?

Eller noen tegn man bør følge med på i forholdet, for å være sikker på at begge er fornøyde og ikke har behov for å være utro?

Eller tror du helt og fullt på at hvem som helst kunne vært utro og at det kan skje når som helst?

Nei, det tror jeg ikke. Ikke glem at du er på kg der alle bare snakker om forferdelige ting, og der svak forskning brukes til validering. Hvem i huleste tar "forskning" servert på Klikk. no seriøst?! Tabloide nyhetsaviser som fremlegger tall er veldig lite å styre frykten etter.

Anonymkode: 05913...64e

• Liker 1
Gjest theTitanic
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Skjebnens ironi er at om du leter etter og mentalt forbereder deg på utroskap, så vil du i ditt kroppspråk og væremåte overføre signaler om frykt for dette, og med det minne ham på muligheten til å være utro eller tiltrekke deg en mann som er vant til det kroppsspråket. Dvs somregel en som er utro. 

Den beste plan er å mentalt overbevise deg selv om at mannen du finner er tilliten du gir ham verdig. Signaliserer du trygghet og tillit så er det ofte det du får tilbake. 

Om du går inn i et forhold med anspenthet og usikkerhet så har du det ikke bra. Om du velger å leve alene for å unngå å bli såret så vil du føle på et tap. Kjærlighet er ikke helt som å spille i lotto, men du må satse det mest sårbare du har; følelsene dine. 

Skrevet

Er dette oppskrifta:

1FA03922-DD07-48D7-921D-B49854BF2A02.jpeg.cd4636090d348efe7824d5d7d92b6c79.jpeg

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Det enese som er 100% sikkert er at absultt alle har det i seg og det er ikke håp i havet å finne tegn før man står midt i det.. 

Anonymkode: ce619...d28

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Uskyldige kvinner uten mange partnere som ikke er så interessert i sex med som gjør det av plikt.

Anonymkode: c6044...1c9

Skrevet

Det er en risiko man tar ved å bli sammen med noen. En del av livets risikoer. Når det er sagt må man jo prøve å ha et godt forhold resten av livet. Man minsker jo ikke sannsynligheten ved å forsømme eller oppføre seg som en dritt overfor partner. Jeg tenkte på det her om dagen, hvor grusomt det ville være å bli bedratt, men hvor nødvendig det er å ta sjansen, fordi kjærlighet og relasjoner er så verdifullt til tross for sine mulige slagsider.

Anonymkode: 0fc28...d4a

• Liker 3
Skrevet

Jeg tror selv fine, gode mennesker kan være utro. Og gjøre feil. Det er aldri noen garanti. Men å leve hele sitt liv med frykt for at den andre kaaanskje kan være utro, det er ikke sunt. Da bør man jobbe med seg selv. Man skal alltid gi den andre the "benefit of the doubt" eller hva det heter på norsk.

Men jeg tenker at mulighetene for utroskap synker ganske så drastisk dersom man er i et fint forhold. Hvis begge har det bra, verdsetter hverandre og det man har sammen og ikke savner noe mer. Hvis begge føler seg sett, forstått, begjært og elsket - da skal det mye til før man søker lykken andre steder. Bare en idiot ville ødelagt noe slikt.

Så finn deg en mann du kommuniserer godt med, der dere matcher seksuelt. Finn en mann som du føler er et seriøst og ordentlig menneske med gode verdier og integritet. Finn deg en mann du begjærer og tenner på seksuelt - slik at han aldri føler noe savn etter nærhet eller sex med andre, for den sexen dere har er helt fantastisk.
Finn deg en mann som tar kjærligheten seriøst, som kanskje har vært i lange forhold tidligere, som er en familiemann som verdsetter de små tingene og tryggheten og vennskapet. Og unngå de spenningssøkende typene, de som vingler, de som er usikker på sine følelser for deg.

Hvis man pleier sitt forhold og tar vare på det, da skal det mye til altså. Men det innebærer også å pleie seg selv. Ikke la seg selv forfalle, eller få dårlig helse, eller bli sur, sint, umulig å kommunisere med eller påta seg oppgaver som gjør at man ikke lengre er til stede for sin partner, fysisk eller mentalt.

Anonymkode: e545d...92b

• Liker 3
  • Nyttig 2
Skrevet

Jeg har såvidt jeg vet aldri blitt bedratt. Har ikke gjort noe spesielt for å forebygge det, annet enn å bidra til at forholdene jeg var i, skulle være gode. Og å ikke date folk som var altfor impulsive. 

Anonymkode: f798d...dfa

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
GrønnNellik68 skrev (29 minutter siden):

Er dette oppskrifta:

😄

Jeg pleide å tenke mye sånn før. Men livet er tross alt litt mer komplisert enn sex og mat, da. Eksen og jeg slo opp fordi han ikke ville ha barn, feks. 

Anonymkode: f798d...dfa

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg ville ikke bekymret meg så mye for utroskap. Vær selektiv når du velger partner. Det er ikke så mange som er utro i det virkelige liv selv om det kan se sånn ut på internett.

Lykke til!

Anonymkode: b798c...4ed

• Nyttig 1
Gjest Paramount
Skrevet
GrønnNellik68 skrev (30 minutter siden):

Er dette oppskrifta:

Dette er oppskriften på å få en lat slabbedask tror jeg. Jeg tror mer på det motsatte. Da vil han hele tiden kjenne på en sult som gjør at han holder seg til deg. Du bør porsjonere ut godene med små smakebiter, og noe ekstra av og til. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (55 minutter siden):

Det er jo ganske mange tegn. De er gjerne de samme tegnene som på annen fare, som vold, kontrollerende adferd eller lignende. 
Usikekrhet. Og med usikkerhet mener jeg en person som ikke velger å jevnlig arbeide med egen mentale helse og egen adferd slik at den gradvis forbedres. En som behøver hevde seg. En som har behov for å kontrollere, markere eller overstyre. En som ikke evner diskutere heller enn å krangle. En som ikke ser verdien av ulikhet og ikke verdsetter meninger som avviker fra hens egne. En som ser ned på andre fordi hen selv har behov for å øke egen verdi.

En som ser egne behov først, og andres behov gjerne ikke i det hele. En som har dårlig eller ikke-eksisterende impulskontroll. En som ikke 100% av tiden tar 100% ansvar for egne handlinger og holdninger uavhengig av livssituasjon, edruelighet eller annet. 

En som ikke oppfører seg mot andre, særlig når ingen observerer, med respekt og dannelse. Og som ikke krever det samme av hele sin omgangskrets.

Styrer du klar av slike? Da blir du forlatt, ikke bedratt. Å bli forlatt er alltid redelig.

Anonymkode: 3d511...5dd

• Liker 3
Skrevet

Det var rett og slett ikke et eneste rødt flagg da vi datet, og heller ikke i begynnelsen av forholdet vårt. 

Selv når vi var ute på tur og jenter i tights jogget forbi så stirret han ikke. Spurte han (humoristisk) om det en gang, og han forklarte at det handlet om å respektere kvinner.

Og han hadde ingen kontrollerende eller sjalu oppførsel. Det er ett eller annet i ordtaket at om "på seg selv kjenner man andre". 

Vi snakker også veldig godt sammen, og tar opp ting med en gang i stedet for å gå og gnage på det. 

I løpet av 20 år sammen har det aldri vært noe tull, eller den minste misstanke. 

Anonymkode: 5ff08...7ed

• Liker 3
  • Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Den ene mannen jeg har vært sammen med, som var utro mot samboeren sin (og sånn sett meg og, for han sa han var singel), har kun Snapchat, og der er det kun dama, barna og kompiser. Jeg møtte han via en chatteside man ikke har profil på.

Det tok LANG tid før jeg klarte å finne ut at han hadde familie, nettopp fordi han ikke hadde sosiale medier. Fant et bilde på et ti år gammelt blogginnlegg, søkte litt på forfatteren bak og fant til slutt samboeren. Fordi jeg hadde en litt dårlig magefølelse. 

Så ingen sosiale medier er ingen garanti eller sikkerhet. 

Anonymkode: bee00...6ff

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet
GrønnNellik68 skrev (50 minutter siden):

Er dette oppskrifta:

Tidenes største myte. 
Opplevde utroskap mens jeg selv lengter etter mere sex. Han skulle bare ha bekreftelse fra noen andre enn kjæresten sin.

Anonymkode: bee00...6ff

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet

Min mann er ganske sjalu, og bare tanken på at jeg er med annen mann er ikke til å tåle for ham. Jeg er ikke spesielt sjalu, og med rett mann (mann som også kunne leve polygamt) kunne jeg fint ha hatt åpent forhold. Jeg skiller lett mellom sex og følelser. 

Nå var det mer rett frem ærlig enn nøye uttenkt strategi, men jeg sa til min mann at dersom jeg finner ut at han er utro er det ikke sikkert at jeg kommer til å konfrontere ham med det, men da anser jeg vår avtale om monogamitet som oppløst, av ham. Altså har jeg også lov. 

Jeg tror faktisk det får min mann til å tenke seg bedre om enn "Da hadde jeg blitt sårer/rasende/gått fra deg." Han er såpass redd for at jeg skal tro at han er utro, og dermed tenke at det er fritt frem for meg også, at han er veldig tydelig angående alt han tenker at jeg kan tolke som "ugler i mosen". Hver gang han lagrer en kvinne sitt tlf nr eller legger til på Facebook for eksempel forklarer han hvem det er, han vil at jeg skal ha konden til hans mobil, og er bare gjennomgående veldig opptatt av at jeg aldri skal bli det minste usikker på om han driver med noe. 

Som nevnt er ikke jeg særlig sjalu, så det er ikke jeg som krever at han skal leve et så gjennomsiktig liv, men selv om det altså ikke var tenkt som strategi fra min side har det åpenbart virket som det. 

Nå er ikke jeg så naiv at jeg tenker at det finnes garantier. Min mann kan også gå på en smell, eller forelske seg i annen, men dette med at jeg ser det som selvfølgelig at det er like regler for oss begge i dette forholdet, og at dersom han kan så kan jeg, det sitter dypt i min manns bevissthet. 

Anonymkode: 6e882...0f8

• Liker 3
Skrevet

De som har bedratt meg i forhold, har vært de som var usikre på seg selv. Min nåværende samboer er ganske sikker på seg selv, og har hatt et par forhold og ons bak seg, og vet dermed at han ikke dør alene om han ikke hiver seg over alt med puls og pust som er villige. 

Jeg hadde i alle fall blitt svært overrasket dersom han var utro. Tror han heller hadde gjort det slutt først. (Og jeg vet han gjorde det med den ene xen sin, han mistet følelsene for henne, og gjorde det slutt før han innledet noe nytt med en annen. Jeg kjenner xen hans/er bekjent, så vet at dette stemmer). 

Anonymkode: aa20c...c54

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...