Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jobber på kontor, og har i teorien mulighet til å svare på sms o.l. i løpet av dagen. Men merker jeg blir stresset av det. Samboer som er hjemme på dagtid sender stadig meldinger om jeg vet hvor ditt og datt ligger, om jeg har tenkt på middag i dag, om jeg har sette bilnøklene hans (!) osv.

Det er litt fristende å bare slå av telefonen, men er det frekt?

Hva hadde du gjort? Har nylig kommet meg i jobb igjen etter å ha blitt sykemeldt for nettopp stress, så jeg er kanskje litt i overkant var for akkurat dette.

Anonymkode: c3334...a77

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, jeg er tilgjengelig, men så sender ikke mannen noe særlig meldinger til meg med mindre det er noe viktig. Du får si til ham at du ikke har så mye tid til å svare når du er på jobb, så kan du evt svare i lunsjen eller etter arbeidsdagens slutt. 

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jobber på kontor, og har i teorien mulighet til å svare på sms o.l. i løpet av dagen. Men merker jeg blir stresset av det. Samboer som er hjemme på dagtid sender stadig meldinger om jeg vet hvor ditt og datt ligger, om jeg har tenkt på middag i dag, om jeg har sette bilnøklene hans (!) osv.

Hva hadde du gjort? Har nylig kommet meg i jobb igjen etter å ha blitt sykemeldt for nettopp stress, så jeg er kanskje litt i overkant var for akkurat dette.

Han bør respektere at du er på jobb og kun kontakte deg om det er krise. Mener jeg. 

• Liker 5
  • Nyttig 3
Skrevet

Ja, er det. Men han melder ikke så ofte.

Hvis jeg var deg så ville jeg satt på lydløs eller begrenset svarene til pausene.

Anonymkode: 06d60...43b

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet (endret)

Spiller ingen rolle hva andre synes, om du synes det er stressende så er det jo det. Gi deg selv arbeidsro og si du ikke er tilgjengelig når du er på jobb.

Trikset med å komme seg etter langvarig stress er å ta hensyn til de tingene du faktisk kjenner, og ikke la seg lure av "burde egentlig ikke bli stresset av dette "-tankegangen. 

Endret av Elle Melle
  • Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Jada er tilgjengelig helt uten problemer, men om jeg sitter opptatt med noe en stund så ser jeg ikke på telefonen før jeg er ferdig. Når ringer mannen bare hvis det er noe spesielt, men ellers holder vi stort sett jevn kontakt igjennom dagen.

Du velger jo selv om du vil forholde deg til telefonen eller ikke.

Anonymkode: d1c2b...8ca

• Liker 1
Skrevet

Jeg er tilgjengelig stort sett men hun vet jeg er på jobb og respekterer det.

Men du må lære deg å sette grenser.  

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Men dere er jo i et forhold. Snakk med han om det. Fortell han det du beskriver her. Det kan ikke være særlig tillitt i forholdet hvis du ikke kan gi en ærlig tilbakemelding om at du helst ser at han ikke forstyrrer deg på jobb 

Anonymkode: 20e96...c39

• Liker 3
Skrevet

Ta en prat med han, dette er type meldinger barn sender til foreldrene sine og de er totalt unødvendige.

Anonymkode: c0c79...9ef

• Liker 3
  • Nyttig 2
Skrevet

Sett grenser! Mobilen min har jeg tilgjengelig, men det er for kriser, ikke slike tullemeldinger. Du er på jobb!

• Liker 2
Skrevet

Han bør respektere at du er på jobb.

Skrevet

Jeg er tilgjengelig. Får kanskje et par meldinger et par dager i uka, men oftest fra barna (tenåringer) og ikke mannen. Stort sett spørsmål om de kan ta ettellerannet i kjøleskapet eller om det er tenkt til noe annet. mannen sender bare melding om det er noe som ikke kan vente (vi jobber begge to, så det er begrenset hvor mye prekært som dukker opp på privaten i løpet av en arbeidsdag).

Til en mann som stadig maser hadde jeg sagt at jeg må legge bort mobilen når jeg jobber, og kan svare på meldinger i pausen og eller arbeidstid. Hvor ting er må kan lære seg å finne ut av selv. 

Anonymkode: 1f55c...2c8

• Nyttig 1
Skrevet

Jeg er kun tilgjengelig i pauser. Har ikke tid i løpet av dagen ellers til å sjekke tlf. Så den ligger igjen på pauserommet når jeg er ute og jobber.

Hadde den med tidligere, men ble stresset over at jeg stadig ble avbrutt i arbeidsoppgaver og følte at jeg fikk veldig dårlig flyt i arbeidsoppgavene mine.

• Nyttig 1
Skrevet

Jeg var tilgjengelig da jeg jobbet på kontor, men ga familien beskjed om at hvis det ikke var de 3 b-ene (blod, brann, benbrudd) skulle de bare kontakte meg i matpausen. 

Anonymkode: 73163...af5

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet

Jeg er alltid tilgjengelig. 
Men vi har en gjensidig respekt for hverandres arbeidstid, både jeg og partner, og jeg og resten av familien. 
Jeg svarer alltid på telefon, og svarer på sms/meldinger når jeg har pause eller henter kaffe. 

Men hadde typen sendt melding å spurt etter helt trivielle ting, så hadde jeg svart muntlig etter jeg kom hjem fra jobb. Nøklene får han jammen meg ha kontroll på selv... Andre ting kan han lete etter selv... 

Angående middag så svarer jeg som oftest, for om jeg ikke har tenkt på noe, så finner han på noe og lager til oss. Så akkurat den kan være helt grei. Men vi planlegger ofte middager i forkant, så det er sjeldent det er behov for å spørre. 

Anonymkode: f1820...40b

• Nyttig 1
Skrevet

Jeg er tilgjengelig, og jeg og kjæresten kan melde litt ila en arbeidsdag. 

Men vi svarer jo når vi kan, det kan gå mange timer det pga møter etc. Og ingen av oss oppfatter det som et stressende element.

Det høres faktisk ganske masete ut det du beskriver, og når du føler på det så må du jo si fra, det har ikke noe å si hva andre føler om samme situasjon. 

Anonymkode: ce1a4...3e0

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (58 minutter siden):

Herregud jeg hadde klikket.

Jeg å være tilgjengelig pga unga. Men samboer har vett nok til å ikke forstyrre meg på jobb om det ikke er noe helt spesielt.

Anonymkode: cde10...9e1

• Liker 3
Skrevet

Haha Herregud, selv ikke foreldrene mine (som begge er pensjonister) forstyrrer hverandre i det daglige med så trivielle meldinger. 
Hvor gammel er egentlig denne fyren? 

Anonymkode: eadea...d7c

• Liker 1
Skrevet

Pappa gjorde det samme da jeg var tidlig i 20-årene, bodde hos han samtidig som jeg jobbet.  Sluttet å svare han, for det virket mer som om han bare ønsket å småprate enn at det var spørsmål han trengte svar på. Og jeg ønsket ikke å bruke jobbtiden på å holde han med selskap. 

Anonymkode: 030b3...f25

Skrevet

Både og. Sjekker telefon og svarer ved anledning, men kan også gå mange timer uten at jeg sjekker telefonen avhengig av hvor travelt det er. Gidder ikke svare på tull, er det krise kan han ringe jobbtelefonen. 

Anonymkode: d253d...0a8

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...