AnonymBruker Skrevet 19. september 2022 #1 Skrevet 19. september 2022 Jeg fikk en mail av en venninne om at hun kom til å kutte meg ut hvis jeg ikke unnskyldte for en fillesak (i mine øyne). Jeg er fortsatt satt ut av hele mailen. Hendelsen det dreier seg om kan jeg ikke skrive om her i tilfelle hun skulle kjenne seg igjen i. Men i mine øyne var det hun som var den urimelige, og jeg som prøvde å si fra til henne om det. Kan hende jeg burde sagt ifra på en mer diplomatisk måte, men forstår ikke at det er noen grunn til å true med å kutte meg ut. Hun kutter ofte ut vennskap. Vi møttes egentlig via en felles venninne, men hun er kutta ut for lengst. Hun har innretta hele livet sitt, inkl jobb for å unngå mennesker på annet enn sine premisser. Slik det er nå så må jeg unnskylde for noe hun burde si unnskyld for, og fortsette vennskapet på nåde. Eller bli kutta ut.... Hva gjør man med slike venner? Anonymkode: 2f071...2b1
AnonymBruker Skrevet 19. september 2022 #2 Skrevet 19. september 2022 3 minutter siden, AnonymBruker said: Hva gjør man med slike venner? Anonymkode: 2f071...2b1 Kutter dem ut? Anonymkode: c6597...85f 2
AnonymBruker Skrevet 19. september 2022 #3 Skrevet 19. september 2022 58 minutter siden, AnonymBruker said: Kutter dem ut? Anonymkode: c6597...85f Men, hun har jo faktisk noen gode sider, da.... Men, ja. det er jo vanvittig krevende å gå på nåler hele tiden fordi det plutselig kan skje igjen. Anonymkode: 2f071...2b1 1 2
Trolltunge Skrevet 19. september 2022 #4 Skrevet 19. september 2022 Jeg kutter ut venner som spiser meg opp og krever mye mer enn jeg har kapasitet til å gi. Jeg kutter også ut folk som lyver, er uredelig/falsk og som skaper unødvendig drama. Jeg har en gang kuttet ut venner i en situasjon der jeg følte meg utrolig sviktet, men det er ordnet opp i. Slik du beskriver din venninne hadde jeg ikke orket. 1 1 5
Ford3000 Skrevet 19. september 2022 #5 Skrevet 19. september 2022 Åh, slike har jeg vært borti ja. Hadde ei som mente jeg måtte se ting med hennes øyne, for hun hadde rett. Uansett diskusjon eller tema, hun hadde rett. Da jeg omsider ikke orket å se ting med hennes øyne, jatte med for fredens skyld, ble det full klinsj og jeg lever visst i min egen fantasiverden fordi jeg har et annet syn på ting. Drama orker jeg ikke, er for voksen til slikt. Jeg er for at alle kan ha ulike meninger, men ikke tving meg til å ha samme mening som andre når det ikke føles rett ut. Vennskap syns jeg skal både gi og ta, ikke gi eller bare ta. Den balansen er viktig. Høres ut som du egentlig bare bør kutte ut hun venninna. Slik jeg tolker det, men jeg lever nok i min egen fantasiverden, så har du egentlig kutta henne ut for lengst og da bør du heller bare gå videre. Hvorfor være sammen med folk som stjeler energi og ikke vil deg noe godt? Det er for slitsomt i lengden å være venn med noen som du føler du må passe på hva du sier til enhver tid. 1
PITTY Skrevet 19. september 2022 #6 Skrevet 19. september 2022 Kan ikke fordra folk/venner som har en sykelig trang til å heve seg. `Skrytpeis tror jeg det heter på nordnorsk. Ha-Ha😝 Er fra Oslo sjøl😇 2
AnonymBruker Skrevet 19. september 2022 #7 Skrevet 19. september 2022 Kutter de som stiller krav skriftlig. I stedet for å ta opp telefonen og snakke ut når det oppstår en uenighet. Anonymkode: 5f0f3...a3f 1
AnonymBruker Skrevet 19. september 2022 #8 Skrevet 19. september 2022 Vil du ha henne som venn fortsatt da? Ut i fra hva du skriver høres det merkelig ut, for du skriver jo ingenting positivt om henne. Anonymkode: 52ff7...5a0 2
Gjest Hottentått Skrevet 19. september 2022 #9 Skrevet 19. september 2022 Jeg kutter ut mennesker som gir mer dårlig energi enn positiv. Hvis jeg føler jeg må trå varmsomt med alt jeg gjør. Eller hvis de ikke viser interesse, lojalitet og omsorg tilbake. Jeg kuttet ut min aller nærmeste bestevenninne gjennom hele barndommen og frem til vi var 25 fordi hun la opp til krangel omtrent hver uke. I ditt tilfelle kan du si at du er lei deg for at du sa noe som såret henne og at det ikke var meningen. Så kan du si at det er rett og rimelig at hun beklager seg tilbake. Om hun ikke vil gi og ta i et vennskap, så er det ikke liv laga.
AnonymBruker Skrevet 19. september 2022 #10 Skrevet 19. september 2022 Sånt orker jeg ikke bruke tid eller energi på. Hadde latet som jeg ikke hadde fått e-posten og så ventet og sett hva hun ville funnet på videre 😅 Anonymkode: 131e3...b11 2
Gjest Villfisker Skrevet 19. september 2022 #11 Skrevet 19. september 2022 At de baksnakker og sladrer, eller vil møtes for ofte er to ting jeg ikke gidder. Ellers, mye av det som egentlig sier seg selv, hvis man tenker litt etter.
AnonymBruker Skrevet 19. september 2022 #12 Skrevet 19. september 2022 Har kuttet ut ei venninne nå etter at jeg vet hun har baksnakket meg og løyet til meg om det i etterkant. Jeg hadde en uggen magefølelse og sjekket tlf hennes (dårlig gjort- ja) men fikk da bekreftet min magefølelse. Hun har jeg faset rolig ut. Har ikke plass til falske venner i min innerste sirkel, her er det bare plass til ekte og gode vennskap Anonymkode: f19f3...72d 1 1
Gjest MissWoodville Skrevet 19. september 2022 #13 Skrevet 19. september 2022 Narsissistiske vennskap har jeg lært meg å kutte ut.
umAxa Skrevet 19. september 2022 #14 Skrevet 19. september 2022 59 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg fikk en mail av en venninne om at hun kom til å kutte meg ut hvis jeg ikke unnskyldte for en fillesak (i mine øyne). Jeg er fortsatt satt ut av hele mailen. Hendelsen det dreier seg om kan jeg ikke skrive om her i tilfelle hun skulle kjenne seg igjen i. Men i mine øyne var det hun som var den urimelige, og jeg som prøvde å si fra til henne om det. Kan hende jeg burde sagt ifra på en mer diplomatisk måte, men forstår ikke at det er noen grunn til å true med å kutte meg ut. Hun kutter ofte ut vennskap. Vi møttes egentlig via en felles venninne, men hun er kutta ut for lengst. Hun har innretta hele livet sitt, inkl jobb for å unngå mennesker på annet enn sine premisser. Slik det er nå så må jeg unnskylde for noe hun burde si unnskyld for, og fortsette vennskapet på nåde. Eller bli kutta ut.... Hva gjør man med slike venner? Anonymkode: 2f071...2b1 Jeg stoppet på "Jeg fikk en mail..." Allerede der, var det nok til å se vennskapet deres i et middelmådig lys... Vi alle vet at det er to sider av en sak, og at kommunikasjon skal gå begge veier. En mail er en enveis kommunikasjon, og det er tydelig at hun er langt mer opptatt av å si sin mening enn å faktisk lytte. En god og voksen relasjon skal bestå av gode lyttere, noe som ser ut som å mangle fra hennes side. 1
Måneskinn Skrevet 19. september 2022 #15 Skrevet 19. september 2022 Jeg kutter venner som ikke lenger gir meg noe, som tapper meg for energi og som ikke følger opp avtaler. Hadde en venninne som konsekvent "glemte" våre avtaler, og etter en lang periode fikk jeg nok. I tillegg hadde jeg en stund følt på at vi ikke lenger var på nett, og de tingene vi tidligere hadde felles var ikke så viktig for meg lenger.
AnonymBruker Skrevet 19. september 2022 #16 Skrevet 19. september 2022 umAxa skrev (15 minutter siden): Jeg stoppet på "Jeg fikk en mail..." Allerede der, var det nok til å se vennskapet deres i et middelmådig lys... Vi alle vet at det er to sider av en sak, og at kommunikasjon skal gå begge veier. En mail er en enveis kommunikasjon, og det er tydelig at hun er langt mer opptatt av å si sin mening enn å faktisk lytte. En god og voksen relasjon skal bestå av gode lyttere, noe som ser ut som å mangle fra hennes side. Enig! En sender ikke Mail eller sms om ting som skal snakkes om ansikt til ansikt. Tyder på en umoden venn Anonymkode: f19f3...72d 2
AnonymBruker Skrevet 19. september 2022 #17 Skrevet 19. september 2022 Har ikke kuttet ut mange venner med vilje, så det skal mye til fra min side. Hun TS beskriver ville jeg kutta ut da, enn å sende mail med trussel om å droppe som venn. Jeg husker jeg kutta ut ei da jeg gikk på u.skolen. Hun spiste meg opp, sendt lange mld døgnet rundt og ville treffes hver eneste dag. Om jeg svarte på en mld (noe jeg den dag i dag faktisk har som prinsipp å gjøre, svare på mld jeg får) så fikk jeg ti nye på noen minutter. Var ekstremt og husker det som voksen som noe vanskelig. Har kutta en venn som voksen. En venn som var del av en større gjeng. De andre har ikke kutta. Hun tok bare energi og hakket på meg til enhver tid, egentlig ikke som venn å regne, men jeg så på henne som det likevel. Aldri angra på å bryte kontakten. Anonymkode: 07eb4...974
AnonymBruker Skrevet 19. september 2022 #18 Skrevet 19. september 2022 Baksnakking av vennene mine Lyving Anonymkode: a6159...9ab
AnonymBruker Skrevet 19. september 2022 #19 Skrevet 19. september 2022 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Jeg fikk en mail av en venninne om at hun kom til å kutte meg ut hvis jeg ikke unnskyldte for en fillesak (i mine øyne). Jeg er fortsatt satt ut av hele mailen. Hendelsen det dreier seg om kan jeg ikke skrive om her i tilfelle hun skulle kjenne seg igjen i. Men i mine øyne var det hun som var den urimelige, og jeg som prøvde å si fra til henne om det. Kan hende jeg burde sagt ifra på en mer diplomatisk måte, men forstår ikke at det er noen grunn til å true med å kutte meg ut. Hun kutter ofte ut vennskap. Vi møttes egentlig via en felles venninne, men hun er kutta ut for lengst. Hun har innretta hele livet sitt, inkl jobb for å unngå mennesker på annet enn sine premisser. Slik det er nå så må jeg unnskylde for noe hun burde si unnskyld for, og fortsette vennskapet på nåde. Eller bli kutta ut.... Hva gjør man med slike venner? Anonymkode: 2f071...2b1 Si unnskyld. Men svaret på tittelen din for innlegger er forøvrig; jeg kutter ut venner når de ikke forstår at de bidrar til å gjøre folk ensomme, eller når de kommuniserer dårlig eller på annen måte får meg til å føle meg dårlig over tid, bevisst. Anonymkode: 1d090...dbc
AnonymBruker Skrevet 19. september 2022 #20 Skrevet 19. september 2022 Jeg kutter ut venner som skader meg fysisk eller psykisk. Venninner som bruker passiv aggressiv språk for å på manipulerende måte heve seg over. Slik som "oh jeg liker ikke sånne bukser som er mote nå, de er så stygge..." Når du har på deg slike bukser og hun vet du digger dem. Bedrevitende venninner, som alltid forteller deg hva du bør gjøre, fordi de har svaret på hvordan ditt liv skal bli bedre, selv om du er fornøyd med eget liv. Kutter ut venner som bare klager hele tiden og kun vil snakke om sine problemer hele tiden, og så kjeder seg eller vil gå hvis du nevner noe om eget liv. Venner som flørter med mannen min kan også gå... og de som henger med arkiver og narkomane. De som later som de er din bestevenn men aldri tar kontakt og når de treffer deg vil tydelig være et annet sted. Nesten ingen igjen... Anonymkode: 385c0...6c4 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå