AnonymBruker Skrevet 19. september 2022 #1 Skrevet 19. september 2022 For å gå rett på sak. Jeg savner eksen min! Vi var bare sammen i et halvt år og det er nå 2,5 år siden vi snakket sammen sist. Skal prøve å gjøre historien kort. Vi er i 20 årene både meg og han. Vi møtte hverandre på en fest for 3 år siden. Vi begge falt for hverandre nesten med engang og ble sammen 1 måned etterpå etter litt dating og møter sammen. På denne tiden gikk jeg på en type medisin som gjorde at jeg fikk mye humørsvingninger + jeg slet med depresjon i tillegg, så jeg var ganske ustabil i forholdet. Han prøvde virkelig å få forholdet til å fungere, behandlet meg fint men jeg oppførte meg helt rævva mot han Jeg angrer sånn på dette idag og jeg vil bare kunne skru tiden tilbake og endre på det.. Det var mye drama i forholdet pga meg og etter et halvt år gjorde han det slutt, forståelig nok. Han har snakket dritt om meg til kompisene sine og sagt at jeg er helt psyko. Jeg forstår jo godt at han tror det om meg siden jeg oppførte meg jo ikke bra.. Cirka et par uker etter det ble slutt, gikk jeg til legen og fikk skiftet medisiner. Jeg går på disse medisinene fortsatt disse som jeg fikk skiftet til, og sluttet på de gamle noen uker etter det ble slutt. Jeg er stabil i humøret og oppfører meg som vanlige meg igjen. Noe som er utrolig deilig. Men jeg prøvde, etter jeg skiftet medisiner, å få kontakt med eksen og be om unnskyldning for min stygge oppførsel mot han. Han har blokkert meg overalt og jeg får ikke kontakt med han Skal selvsagt ikke presse meg på men jeg har så lyst å ordne opp i dette. Jeg angrer så mye at jeg ville gjort hva som helst for å få endret det som har skjedd.. Folk sier jeg må komme meg videre og det er jo det jeg vil, men jeg klarer ikke tanken på at eksen har fått denne feile oppfatningen av meg og tenker at jeg er en ustabil kjerring.. Jeg har forandret meg mye og er ikke lenger ustabil. Jeg vil så gjerne få ordnet opp i det Vet ikke hva jeg skal gjøre.. Hva ville dere gjort om dere var i denne situasjonen? Er det noen som har vært i lignende situasjon? Jeg er bare så lei meg for alt og vil bare gjøre det godt igjen.. Hater neg selv for dette. Anonymkode: cd74b...10b
AnonymBruker Skrevet 19. september 2022 #2 Skrevet 19. september 2022 Kanskje du bare er forelska i forelskelsen Anonymkode: dd4d6...114
AnonymBruker Skrevet 19. september 2022 #3 Skrevet 19. september 2022 Jeg er i et pågående brudd nå. Det er forferdelig vondt! Jeg har lyst til å kontakte hen hele tiden. Jeg har masse dårlig samvittighet og klandrer meg selv. For det var min skyld at det gikk over. Men så lenge hen er ferdig med meg er det intet mer å gjøre! Annet enn å godta det og komme seg videre. Å hate seg selv hjelper ingen. Vi må klare å ta det rette ansvaret, men også tilgi oss selv. Rette fokuset på andre ting her i livet og se fremover. Anonymkode: a0411...107 1
AnonymBruker Skrevet 19. september 2022 #4 Skrevet 19. september 2022 Den harde sannheten er at det faktisk ikke er noen annen løsning enn å gå videre. Det kan være tøft å høre, men når han har tatt det skrittet at han blokkerer deg overalt, så har han tatt valget om å ikke ha deg i sitt liv. Jeg har ikke vært i din situasjon, men jeg hadde for mange år siden en mann som hadde problemer som det du beskriver du hadde. Jeg orket det ikke og brøt det forholdet. Han ville forsøke igjen da han hadde ordnet opp i sitt eget hode, men her er grunnen til at jeg sa nei: Når du gjennomgår et slikt forhold, så setter det spor. Dype spor. Til slutt blir det såpass mye at alle følelser rett og slett dør. De kommer ikke tilbake igjen fordi personen kanskje er en bedre versjon. De gamle opplevelsene vil fortsatt ligge der i bakhodet. Det samme vil også redselen gjøre, for at problemet skal komme tilbake igjen av en eller annen grunn. Anonymkode: 508ef...4f7 4 3
AnonymBruker Skrevet 19. september 2022 #5 Skrevet 19. september 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg er i et pågående brudd nå. Det er forferdelig vondt! Jeg har lyst til å kontakte hen hele tiden. Jeg har masse dårlig samvittighet og klandrer meg selv. For det var min skyld at det gikk over. Men så lenge hen er ferdig med meg er det intet mer å gjøre! Annet enn å godta det og komme seg videre. Å hate seg selv hjelper ingen. Vi må klare å ta det rette ansvaret, men også tilgi oss selv. Rette fokuset på andre ting her i livet og se fremover. Anonymkode: a0411...107 Du har vel rett. Tror han har glemt meg for lengst. Og når han har blokket meg må jeg bare godta det og fokusere på andre ting.. Takk for svar uansett. Ts Anonymkode: cd74b...10b 1 1
AnonymBruker Skrevet 19. september 2022 #6 Skrevet 19. september 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Den harde sannheten er at det faktisk ikke er noen annen løsning enn å gå videre. Det kan være tøft å høre, men når han har tatt det skrittet at han blokkerer deg overalt, så har han tatt valget om å ikke ha deg i sitt liv. Jeg har ikke vært i din situasjon, men jeg hadde for mange år siden en mann som hadde problemer som det du beskriver du hadde. Jeg orket det ikke og brøt det forholdet. Han ville forsøke igjen da han hadde ordnet opp i sitt eget hode, men her er grunnen til at jeg sa nei: Når du gjennomgår et slikt forhold, så setter det spor. Dype spor. Til slutt blir det såpass mye at alle følelser rett og slett dør. De kommer ikke tilbake igjen fordi personen kanskje er en bedre versjon. De gamle opplevelsene vil fortsatt ligge der i bakhodet. Det samme vil også redselen gjøre, for at problemet skal komme tilbake igjen av en eller annen grunn. Anonymkode: 508ef...4f7 Takk for svar. Ja jeg får bare godta at fortid er fortid og komme meg videre. Jeg får trøste meg med at jeg aldri kommer til å oppføre meg slik igjen for denne følelsen jeg sitter igjen med idag og den dårlige samvittigheten er bare grusom.. Ts Anonymkode: cd74b...10b
tangent Skrevet 19. september 2022 #7 Skrevet 19. september 2022 Skjønner det er vanskelig å sitte igjen med følelsen at han har feil inntrykk av deg. Men det var nå den situasjonen som var virkelig da dere var sammen. Du slet med ting og det gikk utover forholdet. Det hjelper ikke egentlig han om han får vite at det var medisiner eller andre forhold som hadde "skylda". Jeg tror mange sitter igjen med den type anger etter et brudd. At man lurer på hva som kunne skjedd om omstendighetene var litt annerledes. Etter et brudd for lenge siden tenkte jeg mye på at han ikke hadde fått se den virkelige, "ekte" meg. Han møtte en person som var veldig usikker på seg selv, og derfor litt sjalu og klengete. Det er ikke sånn jeg var i ettertid. Men det kommer han nok alltid til tenke at er meg. Lær av det du gikk igjennom med ham. Tenk på hva som er viktig for deg i fremtidige forhold. Og la ham gå, spesielt siden han har blokkert deg. Du vil bare understreke de tingene han kanskje tenker om deg om du insisterer på å oppsøke ham mer. 2
AnonymBruker Skrevet 19. september 2022 #8 Skrevet 19. september 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Takk for svar. Ja jeg får bare godta at fortid er fortid og komme meg videre. Jeg får trøste meg med at jeg aldri kommer til å oppføre meg slik igjen for denne følelsen jeg sitter igjen med idag og den dårlige samvittigheten er bare grusom.. Ts Anonymkode: cd74b...10b Det synes jeg du skal gjøre. Husk det er menneskelig å gjøre feil, og du var heller ikke helt frisk. Jeg tror du har tatt et viktig steg når du innser selv at neste forhold ikke skal bli slik som det forrige. Lykke til! Anonymkode: 508ef...4f7 1
AnonymBruker Skrevet 19. september 2022 #9 Skrevet 19. september 2022 Skriv et brev og send det i posten da. Det kan være fin terapi for deg, uansett om han leser det eller ikke, og det er ikke påtrengende. Så kan du jo alltids håpe at han leser det og at det blir noe ut av det... og hvis ikke, så bør du sette alle krefter inn på å komme deg videre. Noen ganger er livet dessverre slik at vi ikke har noe annet valg. Lykke til! Anonymkode: 57f9e...935 1 1
Bombasi Skrevet 19. september 2022 #10 Skrevet 19. september 2022 Pass deg for at det ikke er eksen du egentlig savner og vil ha tilbake, men at det er ensomhet og de gode minnene fra eksen som gjør at du baker deg inn i savnet av han fordi du ikke har noen akkurat nå. En slags falsk-savn/forelskelse-situasjon. Helt vanlig. Det er egentlig ensomhet og savn etter noen, og det er ikke eksen som nødvendigvis er svaret på dette selv om du tror det er han du vil ha. Lett for meg å si, men for din del handler det nå om å gå videre. Det er uansett ikke liv laga å prøve å gjenforenes med en eks som har erklært deg for "psyko" o.l. 1
AnonymBruker Skrevet 19. september 2022 #11 Skrevet 19. september 2022 12 minutter siden, AnonymBruker said: Du har vel rett. Tror han har glemt meg for lengst. Og når han har blokket meg må jeg bare godta det og fokusere på andre ting.. Takk for svar uansett. Ts Anonymkode: cd74b...10b Lykke til. Jeg vet hvordan du har det så jeg føler med deg. Anonymkode: a0411...107 1
AnonymBruker Skrevet 19. september 2022 #12 Skrevet 19. september 2022 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Skriv et brev og send det i posten da. Det kan være fin terapi for deg, uansett om han leser det eller ikke, og det er ikke påtrengende. Så kan du jo alltids håpe at han leser det og at det blir noe ut av det... og hvis ikke, så bør du sette alle krefter inn på å komme deg videre. Noen ganger er livet dessverre slik at vi ikke har noe annet valg. Lykke til! Anonymkode: 57f9e...935 Det synes jeg faktisk ikke er et godt råd. Hun har forsøkt å ta kontakt, han har blokkert henne. Da er det bedre å la ham være i fred. Da ville jeg faktisk heller forsøkt å skrive det ned, men kun for egen del. Ikke sende det. De var to i dette forholdet, og blokkeringer sier sitt. Det er ikke bare hennes følelser som skal hensyntas etter noe slikt. Anonymkode: 508ef...4f7
AnonymBruker Skrevet 19. september 2022 #13 Skrevet 19. september 2022 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Skriv et brev og send det i posten da. Det kan være fin terapi for deg, uansett om han leser det eller ikke, og det er ikke påtrengende. Så kan du jo alltids håpe at han leser det og at det blir noe ut av det... og hvis ikke, så bør du sette alle krefter inn på å komme deg videre. Noen ganger er livet dessverre slik at vi ikke har noe annet valg. Lykke til! Anonymkode: 57f9e...935 Brev i posten vil bare bekrefte hans inntrykk av at hun er psyko. Påtrengende er det også. Brev for terapiens del kan være en god idé, men hun bør skrive det for sin egen del, uten å blande ham inn i det. Kaste/brenne/ legge i en skuff e.l. Anonymkode: d2b14...c83
AnonymBruker Skrevet 19. september 2022 #14 Skrevet 19. september 2022 TS, jeg er sikker på at du tar feil. Din oppførsel under forholdet med han har sin årsak, og uten unntak så er det mannen som er årsaken til kvinnens oppførsel. Du ser det bare ikke enda siden du er så blendet av forelskelsen/hektet. Dette er det vi pleier å gjøre for å gjøre når vi har blitt behandlet dårlig av kjæresten og han samtidig er den som slo opp: - Skriv ned minst 25 ting du hater med han. Og så tar du denne lappen med deg i lomma. Nevn disse hatene med han til alle dine venninner. Ikke alle på en gang, men litt og litt. Til slutt så starter alle venninnene dine å se hvor drittsekk den mannen var også. Til slutt så er det ingen som vil omgås han. Med tiden så vil du innse at det er han som er årsaken til din oppførsel. Det er en veldig effektiv måte å ikke ta ansvar for sine egne handlinger på. Dessuten så vil jeg si at han ikke har empati siden han ikke forstod at du ikke hadde det bra med deg selv i den perioden. Kanskje han er narsissist også? Anonymkode: c0505...8ae
AnonymBruker Skrevet 19. september 2022 #15 Skrevet 19. september 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): TS, jeg er sikker på at du tar feil. Din oppførsel under forholdet med han har sin årsak, og uten unntak så er det mannen som er årsaken til kvinnens oppførsel. Du ser det bare ikke enda siden du er så blendet av forelskelsen/hektet. Dette er det vi pleier å gjøre for å gjøre når vi har blitt behandlet dårlig av kjæresten og han samtidig er den som slo opp: - Skriv ned minst 25 ting du hater med han. Og så tar du denne lappen med deg i lomma. Nevn disse hatene med han til alle dine venninner. Ikke alle på en gang, men litt og litt. Til slutt så starter alle venninnene dine å se hvor drittsekk den mannen var også. Til slutt så er det ingen som vil omgås han. Med tiden så vil du innse at det er han som er årsaken til din oppførsel. Det er en veldig effektiv måte å ikke ta ansvar for sine egne handlinger på. Dessuten så vil jeg si at han ikke har empati siden han ikke forstod at du ikke hadde det bra med deg selv i den perioden. Kanskje han er narsissist også? Anonymkode: c0505...8ae Tosk. Anonymkode: 09c81...367 1
AnonymBruker Skrevet 19. september 2022 #16 Skrevet 19. september 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): TS, jeg er sikker på at du tar feil. Din oppførsel under forholdet med han har sin årsak, og uten unntak så er det mannen som er årsaken til kvinnens oppførsel. Du ser det bare ikke enda siden du er så blendet av forelskelsen/hektet. Dette er det vi pleier å gjøre for å gjøre når vi har blitt behandlet dårlig av kjæresten og han samtidig er den som slo opp: - Skriv ned minst 25 ting du hater med han. Og så tar du denne lappen med deg i lomma. Nevn disse hatene med han til alle dine venninner. Ikke alle på en gang, men litt og litt. Til slutt så starter alle venninnene dine å se hvor drittsekk den mannen var også. Til slutt så er det ingen som vil omgås han. Med tiden så vil du innse at det er han som er årsaken til din oppførsel. Det er en veldig effektiv måte å ikke ta ansvar for sine egne handlinger på. Dessuten så vil jeg si at han ikke har empati siden han ikke forstod at du ikke hadde det bra med deg selv i den perioden. Kanskje han er narsissist også? Anonymkode: c0505...8ae Hva feiler det deg??? Det der er ikke engang noe i nærheten av sant. Ærlig talt! Anonymkode: 508ef...4f7 1
AnonymBruker Skrevet 19. september 2022 #17 Skrevet 19. september 2022 1 hour ago, AnonymBruker said: Hva feiler det deg??? Det der er ikke engang noe i nærheten av sant. Ærlig talt! Anonymkode: 508ef...4f7 Selvfølgelig ikke. Hele innlegget er ironi. Anonymkode: a0411...107 3
AnonymBruker Skrevet 19. september 2022 #18 Skrevet 19. september 2022 Dere hadde et kort, dramatisk forhold og han ble tydeligvis veldig plagd av din oppførsel. Han skylder deg ingenting, og ærlig talt høres det jo ut som han helt korrekt oppfattet deg som ustabil. Gjør det bedre i neste forhold, nå som du har bedre støtte i medisiner. Anonymkode: d9a90...8ce
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå