AnonymBruker Skrevet 19. september 2022 #1 Skrevet 19. september 2022 Jobber innen økonomi i en stor bedrift. Vi jobber mye sammen, mer enn jeg er vant med fra min første arbeidsplass etter studiet. Jeg synes det er litt vanskelig når jeg feks. kommer på jobb en mandag og har planlagt dagen ut fra mine leveranser også dukker det opp møteinnkallelse kl 10 om obligatorisk møte med en kollega samme dag fra kl 13 til kl 14.30 der vi skal sluttføre noe som haster. Dette er ikke mitt hovedansvar, men som team forventes min deltakelse. På fredag hadde jeg tenkt til å gå noe før, men da kom det også dumpende møteinnkallelse og dagen ble lang. Jeg er en ressurs som skal brukes i prosjektet min kollega jobber i, så nei kan jeg ikke si. Hun klarer dette fint på egenhånd, men jeg tror hun er usikker og søker bekreftelse på at alt er ok. Ofte brukes fort en time på å skrive en halv side med fokus på små nyanser i språket. Samtidig er det veldig spennende, men å ha så lite kontroll over egen hverdag og være usikker på om det faktisk er nornalt å jobbe sånn, det vet jeg ikke. Jeg er ikke vant med denne måten å jobbe på. Er det sånn hos dere også. Anonymkode: f4cd2...7b9
AnonymBruker Skrevet 19. september 2022 #2 Skrevet 19. september 2022 Det er en fasit på problemstillingen din Skriv inn i kalenderen din, slik du har planlagt arbeidsuken din. Be deretter de som innkaller deg å finne ledig tidspunkt i kalenderen DIN. Anonymkode: d0d7a...ccc 1
AnonymBruker Skrevet 19. september 2022 #3 Skrevet 19. september 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Be deretter de som innkaller deg å finne ledig tidspunkt i kalenderen DIN. Samme hos oss, de som innkaller til møte må sjekke kalenderen til de(n) de kaller inn. Anonymkode: dff8e...1b1
AnonymBruker Skrevet 19. september 2022 #4 Skrevet 19. september 2022 Helt vanlig her, og mer ekstremt enn det du skriver og. Ingen dager blir slik jeg har sett for meg. Jeg planlegger uka overordnet. Og så setter jeg meg ned hver morgen og ser over og justerer på planen. Stokker om på prioriteringslista. Bruker kalenderen og google keep (elektroniske lister) aktivt. Og så blokkerer jeg tid i kalenderen, som du allerede har fått anbefalt. Har allerede blokkert 14-20 fredag ettermiddag. Og så lærer man seg å bli mer kynisk. Man blir kalt inn til så utrolig mye tull, så det er bare å prioritere. Men bør mulig bli litt "varmere" i jobben først. Blant annet skal det mye til at jeg stiller opp på møter i helg. Anonymkode: a2c12...866 2
AnonymBruker Skrevet 19. september 2022 #5 Skrevet 19. september 2022 Lett blanding. Noen hasteting, noen møter vet jeg om uker i forveien. Jeg skal begynne å blokke ut fokustid, tenker jeg. Så får de finne et ledig tidspunkt. Anonymkode: e87e5...950
AnonymBruker Skrevet 19. september 2022 #6 Skrevet 19. september 2022 Dersom jeg har behov for å jobbe konsentrert over lengre tid, blokkerer jeg kalenderen min i tidsrom hvor det passer meg best. Det samme hvis jeg skal avspasere heller ha en fridag. Ellers risikerer jeg at kalenderen fylles opp med møter. Anonymkode: dd978...df6
AnonymBruker Skrevet 19. september 2022 #7 Skrevet 19. september 2022 Samme her, egentid må blokkeres, ellers kan det fort fylles opp av møter og samtaler 😄 Anonymkode: cecab...d8d
Summeer Skrevet 19. september 2022 #8 Skrevet 19. september 2022 Jeg avslutter hver dag med å gå gjennom om jeg er ajour og sjekker mail og møteinnkallinger ordentlig og sørger for at jeg har en prioritert liste jeg begynner på neste dag Så når jeg kommer på jobb tar jeg en sjekk over mail og meldinger om noe nytt har dukket opp, og kan jobbe fra prioritert liste. Jeg blokker ut kalender om jeg må rekke å gjøre ting, og når jeg må gå tidlig. Det er lov å si nei, og lov å be om at de finner annet tidspunkt. Lov å korte ned, si at dere kan gå over hovedpunktene på 15 minutter. Be om å få tilsendt dokumentet på forhånd så du kan være forberedt og gjøre det når du har tid. Be om status i prosjektet de trenger deg til på fredag uken før, og enes om når/om/hvor mye du kan bidra. Sett av tid i din kalender til å bidra....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå