Gå til innhold

Vanskelig å skifte beite uten høyere utdanning?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen her som kan gi råd om hvordan jeg kan skifte retning? :)

Når jeg gikk vgs, ante jeg ikke hva jeg ville bli og endte opp med å ta fagbrev i salgsfaget (butikk). For å være ærlig så trives jeg med selve butikkjobben og er flink med salg og kunder, men det er det rundt som ødelegger..

For det første har det vært svært vanskelig å få en fulltidsstilling, så etter flere år i diverse deltidsjobber, fikk jeg for 3 år siden endelig fulltid. For det andre så har jeg vært svært uheldig med dårlig ledelse og arbeidsmiljø. Nåværende jobb er intet unntak :( Så nå er jeg virkelig drittlei og vil over på noe annet.

Det virker som man nesten  ta høyere utdanning, men siden vi har hus og boliglån pluss en baby på vei (skal snart i permisjon) synes jeg det er voldsomt å sette seg 4 år på skolebenken. Jeg er heller ikke særlig skoleflink (har under 3.5 i snitt). Har sjekket ut fagskoler, men leser så mye dårlig omdømme og at man nesten må ha relevant bakgrunn for at arbeidsgivere i det hele tatt vil vurdere deg. 

Jeg kunne tenkt meg en typisk 8-16 jobb på kontor. Men er litt usikker på hva - har tenkt litt på bl.a innkjøp, sekretær og IT. Tar gjerne imot innspill. 😊

Men kan dette la seg gjøre uten å måtte ta bachelor? Noen med erfaring eller råd? :)

Anonymkode: d99dd...e64

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tror fagbrevutdanninger/yrkesrettet har en form for høyere utdanning? Tror det heter fagskolen eller noe sånt. En bekjent av meg går i alle fall på noe nettstudier for å bygge på fagbrevutdanningen sin. :)

Kanskje det kan være noe sånt ift fagbrevet du allerede har? Mot ledelse og økonomi feks. :)

Anonymkode: ef652...e93

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg tror fagbrevutdanninger/yrkesrettet har en form for høyere utdanning? Tror det heter fagskolen eller noe sånt. En bekjent av meg går i alle fall på noe nettstudier for å bygge på fagbrevutdanningen sin. :)

Kanskje det kan være noe sånt ift fagbrevet du allerede har? Mot ledelse og økonomi feks. :)

Anonymkode: ef652...e93

Dette skal jeg sjekke ut! Tusen takk ☺️

Anonymkode: d99dd...e64

• Hjerte 1
Skrevet

Jeg tenkte også på at logistikk kan være noe du bør se på, med fagbrevet og flere år i butikk må du jo kunne ta nytte av erfaringen din der.

Anonymkode: b653f...4ee

Skrevet

Er ikke flust av jobber innen logistikk hvis man ikke vil drive med transport og mye går via kjennskap evt.

Anonymkode: 0606d...7ec

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...